פורומים » אקטואליה
נושאים חמים המעניינים אותנו
כתיבת הודעה חדשה בפורום אקטואליה
» נצפה 2360 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים ויכוח עקרוני ומכעיס מאד בנושא תכני הלימוד באזרחות מיכאל
מתפקידה של מערכת החינוך להביא את העובדות כפי שהן.
אם ישנה "מחלוקת פרשנית" על המערכת להעמיד את הגישות השונות.
ברגע שהמורה - תוכנית הלימודים מפרשת סובייקטיבית זו תעמולה.
מדובר בבני נוער ערב גיוסם.
אזרחות מלמדים בכיתות י"א - י"ב זהו מקצוע שחשיבותו עצומה בשמירת הציביון הדמוקרטי של מדינת ישראל.
אין להפוך את תחום הידע הזה לתחום מניפולטיבי.
אחת הזכויות הבסיסיות של אזרח במדינה דמוקרטית היא הזכות למידע-לקבל את האינפורמציה כפי שהיא ללא פרשנויות מגמתית.
האזרח אמור להיות מספיק נבון כדי לקבוע עמדה על פי המידע האובייקטיבי .
אסור באיסור מוחלט לקבוע "נרטיב כביכול חינוכי" גם הסתרה או אי מסירת הנתונים במלואם אינה גרועה יותר מתעמולה זולה מאפיינת מדינות שאינן דמוקרטיות.
אני קורא ואיני מאמין לאן פנינו-יש לי תחושה שאנו עלולים ללמד במסגרת שעורי האזרחות "דוקטרינות" מגמתיות.
הנזק הוא לא הפיך היות שבני הנוער כבוגרים לא ישובו ברובם לתחום זה.
המידע שיקבלו בשעורים הללו יהיה המידע שילווה אותם כאזרחים בימי חייהם.
שעורי האזרחות אינם שונים ממקצועות כמו , פסיכולוגיה, כלכלה, סוציולוגיה. זהו תחום מדעי החברה.(הדגשה מדע+חברה).
כך יש להתייחס למקצוע הזה.
יש להציג את העובדות כפי שהן(זכותם של התלמידים לדעת את העובדות).
אם ישנו ויכוח לגבי הפרשנות יש להשאיר אותו לאזרחים הצעירים עצמם למערכת אין לגיטימציה לקבוע עובדות או להביא למסקנות בנושא זה-רק מידע.
לדעתי לא יתכן שיהיו תוכניות שונות -ספרים שונים,
ליהודים, ערבים, דתיים.
השוני בתוכניות הלימודים והבחינות מוכיח שמשהן לקוי בהוראת המקצוע הזה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים המורה שלי הייתה אחת הטובות לאזרחות א
-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים הדבר הזכור לי ביותר משיעורי אזרחות הוא שהחוק אומר כך והמציאות היא אחרת לגמרי. דובה
לא חושבת שכדאי ללמוד בגיל ההצבעה שהממשלה מחרבנת עליך. תן להיות תמים...
שנית- לא משנה מה ילמדו ואיך ישנו את השיעור וחומר הלימוד, זה לא עושה דבר למען הממשלה הקיימת או צד מסויים בפוליטיקה.
השיטת בחירות הקיימת רק מציגה את אפסות ראש הממשלה ולא משנה מי זה יהיה וחוסר יכולתו להעביר פעולה וכן את הזילזול בחוק (כמו שהדגשתי בשורות העליונות) וחוסר משמעות של קול יחד כרוב בלהזיז דברים באמת.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים למרות הכל ישנם כללי משחק. מיכאל
ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון -עובדה.
מערכת המשפט עובדת באופן יעיל יחסית (שחיתות לא מאפיינת את בתי המשפט למיטב ידיעתנו).
חברי הכנסת אומרים את דברם.
זכויות אדם בסיסיות בעיקרון נשמרות, יש לנו בעיה עם הפלשתיניים בנושא זה.
שטחים משוחררים/כבושים בעיני המתבונן. גם עם ערביי ישראל הענינים מורכבים מאד.
כדי להבין מה קורה שאין דמוקרטיה ואין חינוך לדמוקרטיה תתבונני למדינות השכנות.
קילומטרים ספורים מביתך!!!
מישראל ועד הודו בקו אווירי אין שום מדינה דמוקרטית.
עצם האפשרות שלך להגיב באופן שהגבת מוכיחה שאת נמצאת במדינה דמוקרטית.
יש לך זכות דבור.
הטיעון שלי שהתערבות בתכני הלימוד באזרחות-קביעת עובדות מבלי לאפשר העמדת סוגייה מכל צדדיה
היא צעד מסוכן.
ניסוח בספרי לימוד באזרחות חייב להיות מבוסס על הצגת עובדות והתיחסויות בכל נושא ללא חשש!!!! מכל היבטיו
לא להסתיר,
מותר וחשוב יותר להציג שאלות מאשר לתת תשובות.
ישנם בישראל הדמוקרטית שאלות רבות שאין עליהן תשובה.איני רואה גם בעתיד הנראה לעין כיצד ניתן יהיה לפתור אותן.
נושאים כמו דת ומדינה. כמובן הקונפליקט הערבי יהודי בשטחי ארץ ישראל.
הקונפליקט שגובה קורבנות וסבל רב לנו וגם להם.(מתייחס לרמת הפרט) המשפחה בסוריה , באיראן וכמובן בישראל.
כן גם שם חיים אנשים בחרדות חלק ניכר מהם "שטופי מוח", מי שמחנך ילדים שלמות כדי לפגוע ולהרוג רבים ככל האפשר בצד השני-כשאם מחנכת בניה להתאבד... כשמחלקים סוכריות שפה נרצחים אזרחים.
זהו מצב של שטיפת מוח.
אסור שאנו נכנס ל"אווירה שכזו" שטיפת מוח במערכת החינוך מסוכנת.
(מפתיע אחוז הצעירים ההולך וגדל שחי ומתחנך פה אצלנו כשהוא נמצא למעשה במערכת חינוכית שבפירוש פועלת כך.)
מסובך , מורכב, ולכן מעורר באופן טבעי תגובות קיצוניות, אלימות, מצד כל ה"שותפים" לשסעים החברתיים , פוליטיים, כלכליים, לכן הקשיים המובנים בניהול המדינה הזו.
פה זה לא שוויץ-שם קל הרבה יותר ל"שחק" בדמוקרטיה.
כאן "המשחק" הדמוקרטי מורכב הרבה יותר. כמעט על גבול הבילתי אפשרי. לכן החשש והדאגה שכל מניפולציה היא "קש נוסף על גבו של הגמל" שגם כך מתמודד בקושי רב עם המעמס.
אני מבין מה קורה בסקנדינביה-זו אינה אנטישמיות (יתכן שישנה אבל היא אינה הסיבה המרכזית).
מה שהם רואים משם נראה להם אחרת לגמרי ממה שאנו חווים כאן.
צריך להחיות פה כדי להבין-צריך לדעת את העובדות כדי להגן על דמוקרטיה בסיכון גבוה.
בעיקר שפה הנושאים הם בנפשנו-בחיינו וחיי ילדינו.
לכן כל כך חשוב ללמד הסטוריה נכון, ללמד אזרחות נכון. חייבים ללמד כלכלה (ניהול כלכלת משפחה).ללמד סוציולוגיה
מקצועות המכונים מדעי החברה.
כבר מגיל צעיר.
יש לשנות לחלוטין את תוכניות הלימוד של בתי הספר.
אבל זה כבר ספור אחר
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים וואו, אתה רציני? זה שיעור אזרחות בענייך, להלל את ישראל כדמוקרטיה ושמירה על זכויות אדם? דובה
השיעורים עצמם מלאים בחוקים יבשים וברורים מאוד, שלא נראים כלל כמו מה שקורה במציאות היומיומית.
כמו מה מותר ומה אסור לחבר כנסת לעשות, מדוע יש לו עוזר, מהו שר בלי תיק וכו'.
ואז אתה מגלה שחברי הכנסת עושים מה שהם רוצים ומצפצפים על החוקים שכל תלמיד בתיכון נאלץ ללמוד על מדינתו המתוקנת, ששר עם הרשאות דווקא כן חוזר לכיסא מכובד ולמפלגתו לאחר האישומים, שניתן להתבטא מתוך הממשלה על מדינת ישראל ללא עונש, שהניסיון לצמצם וליצור יעילות הוא מגוחך אם רק נביט בממשלה הנוכחית (השיעורים שלפני 14 שנה והממשלה שהיתה אז גם היא בזבזנית אבל אין כמו ביבי) ובכלל השיעור רק מדגיש כמה אנחנו הבוחרים הטריים חסרי משמעות מול ממשלה שעוברת על החוקים שיצרה.
בלי קשר לערבים, בלי קשר לאויבי ישראל, בלי קשר לדמוקרטיה.
בעבר נשאלתי אם אני מרגישה חופש מוחלט. למרות שחופש הוא דבר יחסי- אמרתי שכן. שאני חופשיה לגמרי.
כמובן שהטענות עלו: את לא יכולה לבחור להרוג או להכנס לבית של אדם אחר ולהתרווח במיטתו, אבל כאמור אני לא מרגישה צורך בכל זה ואני מרגישה חופשית מספיק כדי לחיות בחופש עם מי שאני היכן שאני ואין לי צורך ללכת ערומה (רק בחום של יום כזה) או לחפש סמים קשים או לחרבן לראש הממשלה בחצר ולחפש פירצה בחוק.
אני יודעת מהו חופש ואני יודעת מהי אנרכיה ואני יודעת מהי עבדות.
שוב- לימודי אזרחות הם לימודים של כיצד הממשלה אמורה לפעול, מי כפוף למי, תפקיד של בית המשפט העליון והמבנה של בג"ץ, איך מעבירים חוק ומה זה כולל וכמובן שללמוד את כל הדברים האלו ואז להביו בניסיון הממשלה לחבל בבתי המשפט ומרותם או לגמד את טובת העם והחוק שיועבר ע"י איום של הפלות ממשלה או לא להצביע כי יש עניין תקציבי שלא מתקשר לטובת העם אלא לטובתה של מפלגה זו או אחרת- זה מה שגורם לכל תלמיד שבאמת מקשיב לפקפק ולכעוס.
התערבות בתכני הלימוד באזרחות? איך אפשר לקבוע עובדות לגבי החוקים? הם קיימים. אלא אם ישונה חוק ההצבעה ותשונה דרך העברת החוק או עמדתו של בג"ץ אין פה מקום להבעת עמדות, כל אהבל כבר מבין שהממשלה משתינה עלייך בקשת אחרי הלימוד המינימלי של השיעורים מהסוג הזה.
אין פה דעה פוליטית. אין פה אפשרות להביע דעה מפםני שאלו שיעורים אוביאקטיבים.
לא מלמדים אותך על תחילתו של הליכוד, על מנהיגים וראשי ממשלות. זה בהיסטוריה וגם פה למדתי יותר מסבי מאשר מחומר הלימוד.
לבי שאילת שאלות ותשובות- זה תלוי מאוד. אתה מדבר על שאלות שנוגעות לחומר הלימוד? אם כן- תקבל עליהן תשובה כתלמיד.
אין סיבה שמורה או מערכת הלימודים תיכנס למשהו שלא כלול בבחינה.
יתרה מזאת- אין סיבה לשאול שאלות ולהתעניין בכיצד הדברים זזים מפני שזה לא משנה דבר.
באמצע שנת הלימודים האחרונה שלי שינו את שיטת הבחירות ואיתה את חומר הלימוד. זה היה הצבעה למפלגה בנפרד וראש ממשלה בנפרד. לא משנה מי חשב מה- זה לא ממש משנה משהו נכון? אני יכולה לחשוב ששיטת הבחירות אינפנטילית ולקבוע דעה בנושא ולריב עם המורה ובכל זאת דבר לא יכול להעשות. אז לשאול שאלות?
שיעורים בבית ספר מגיל צעיר ועד בגרות משתדלים לדרוך על ביצים וללמד אותך מבלי לפגוע באף אחד.
לכן הספרים שיש בכל כיתות היסודי של ג-ד-ה כוללים ספרים שעברו בדיקה יסודית וחלילה יכנס ספר שעלול להשפיע באופן לא צפוי על התלמידים (רציתי לתרום לכיתתה של חברתי כמה ספרים ונריה ויומנו של חנון חזרו אלי...)
לכן הכיתות מעוצבות אותו דבר ונעשים שיעורים חברתים שיעודדו תלמיד לקבל את השונה אבל ללא תקציב להכנסת ילד נכה, חלילה.
לכן שיעורי חינוך מיני לוקים בחסר בחטיבה תחתונה, לכן לא מלמדים אותך על אמירות לא נחמדות של מנהיגים ישראלים או כיצד ממשלת ישראל ניסתה להסתיר מיושביה את הטבח יהודים באירופה וריגלה אחרי תושבים יוצאי מדינות ערב, לכן אין מילה מקום לבקר מפלגות או את חוק טל בבתי הספר.
את זה התקשורת עושה.
בתי הספר מעבירים לך עובדות יבשות. אתה צריך לשבת בשיעור אזרחות ולהבין למה אני מתכוונת.
הטענה שלך אבסורדית.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים דובה יקירתי! מיכאל
בואי ניכנס לפרופורציה: מדינת ישראל היא לדעתי המענינת והמורכבת בעולם.
דתיים-חילוניים
ערבים -יהודים
שמאל-ימין
מדינה שקלטה במשך כ-60 יותר מפי עשרה מהתושבים שהיו בה 600 אלף יהודים במלחמת השחרור.
מי בנקלטים? ניצולי שואה, יהודים שהגיעו ממדינות המזרח -פערים תרבותיים משמעותים.
יהודי אתיופיה עם כל הכרוך בעליה מורכבת זו.
כל זה מתרחש במהלך מלחמה אחת ארוכה שכל פעם משנה פניה אבל בסה"כ אנו חיים במלחמה-מלחמת קיום.
תצביעי על מדינה נוספת בעולם הזה שהצליחה בכך. (אל תתחמקי תני דוגמה...).
כל זה תוך שמירה על עקרונות דמוקרטיים. בוודאי שישנם פגמים ובעיות לא פשוטים בנושא.
בעיקר בנושא השטחים המשוחררים/כבושים.
יש מה ללמד והחוקים אינם יבשים כלל והמקצוע הוא ללא ספק אחד המענינים וללא ספק חשוב ביותר לפרט ולעתיד המדינה.
אדם שאינו מבין כיצד כל המערכת המורכבת הזו מתנהלת אינו מסוגל להבין דבר בכותרות העתונים.
(נכון גם לגבי כלכלה-בו נודה על האמת רוב האוכלוסיה אינו באמת מבין את ההתנהלות של המדינה.
אינו יודע כראוי את העבר ואת ההווה-אי הבנת אלו תביא להחלטות שגויות של אזרחים כשיגיעו לקלפי וגם במהלך החיים.
ספרות זה נחמד
ספורט זה בריא ומחנך.
גם כתה יייחודית הלומדת תיאטרון או ציור או ריקוד ואפילו פיסיקה.
אבל נושאים אלו - ההתמחויות בהן מאפשרות איכות חיים.
(פיסיקה אפשר ומתמטיקה אפשר להרפות מאלו שאין זה הכיוון שאליו ירצו להתקדם.
אזרחות אלו כללי יסוד לחיינו כפרטים וכמדינה העתיד שלנו כעם תלוי מאד ביכולת של כל אחד ואחד מאתנו להבין מה בדיוק קורה שם ואיך זה עובד.
אני עוסק בהוראת מדעי החברה, לא נראה לי שזה משעמם. אפילו החוקים מענינים מאד אם מבין מה הביא לגיבושם
וכיצד אמורים להשפיע.
בשיא הצניעות שעורי האזרחות שלימדתי ומלמד מעט גם כיום (משנות ה-80) לא משעממים.
יש לי בעיה שדוחסים המון חומר לזמן קצר יחסית.
תמיד ישנה בעיית הספק.
לגבי הצלחות-זהו אחד המקצועות שהציון הממוצע בו הוא מהנמוכים.
מודה בנושא זה אני "עומד בתקן" בסדר לא מעבר לכך.
כמעט בילתי אפשרי לעבור זאת בגלל ריבוי חומר ולצערי בורות רבה של התלמידים -פערים שיש להשלים.
החיים...
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים לימודי אזרחות בשנים האחרונות לפי דעתם של 2 מילדיי אנקה
וחבריהם לספסל הלימודים שאגב היו תלמידים טובים מאוד : קשים ומשעממים ביותר.
לעומת התוכן והמקצוע שלמדתי בסוף שנות ה-70.
האם זה הופך אותם לידענים בקיאים יותר בחומר
ואזרחים טובים יותר?
לא בטוח.
אז למה בעצם נועדו שיעורי האזרחות אם אליה וקוץ בה?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים אנקה לעניות דעתי אינך יכולה לבדוק בדיעבד אם הועילו או לא הועילו הלימודים מיכאל
מה גם שני בניך אינם "נתון סטטיסטי".
מניסיוני
שעור מעניין או משעמם תלוי מאד במורה ובכתה (בעיקר במורה).
איני יודע מתי למדו, היכן למדו-מה היה הידע הקודם שלהם.
מניסיוני המקצוע לא נחשב למקצוע מרתק למרות זאת הוא חיוני.
כנסי בבקשה לאתר ה"מפמ"ר באזרחות.
ישנם בנושא לא מעט אתרים -מספיק שתרשמי "אזרחות".
קראי את הנושאים שאמורים להיות נלמדים.
א.האם לדעתך הנושאים חשובים או מיותרים?
ב.האם לדעתך בני הנוער שלנו שולטים ויודעים או אולי בכל זאת רצוי ללמד אותם את הנושאים הללו?
סוף שבוע נעים מיכאל
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים למה לי מפמ"ר? אנקה
מה כל השאלות האלו על סטטיסטיקה
אתה מדבר כמו דיפלומט מקצועי.
בחייך, מה עוזר החומר שהם לומדים כמו תוכים
לבחינת הבגרות ואחר כך שוכחים.
גם אם היו עוקרים לי את כל הציפורניים ברגליים
בהרדמה לא היית תופס אותי עכשו עם ספר אזרחות.
ואל תתנשא בבקשה על הילדים שלי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים אני לא מדבר כמו דיפלומט אני מורה לאזרחות. מיכאל
בפעם הראשונה הגשתי לבחינת בגרות לפני כ-25 שנים ועדיין אני מגיש אם כי במסגרת אקסטרנית.
כידוע לך אני גימלאי ועובד כ-8 שעות בשבוע.
אז ניסיון יש לי.
בנוסף בבתי הספר שלימדתי הייתי המורה היחיד עם הסמכה ללמד אזרחות משום שאני בוגר מדעי החברה.
רוב המורים לאזרחות הם במקצועם מורים להסטוריה שמלמדים אזרחות.
חבל שזה כך -אזרחות זה ספור אחר לגמרי מהסטוריה.
למדתי גם הסטוריה לבגרות והרשתי לא טוב עם זה.
התמחות היא חשובה.
אני לא דיפלומט בוודאי איני מכיר את בניך ואין לי מושג היכן למדו, מתי למדו ומי היו המורים שלהם.
אז אם קבלת רושם שאני מתנשא עליהם ממש לא. מיתצל אם נראה כך.
לגבי ה"דיפלומט" תאמיני לי שאני מאמין במה שאני כותב-מבסס את האמונה שלי על המון ניסיון.
אם היית פונה לבעל מקצוע עם וותק כמו שציינתי האם היית מאזינה לו?
משום מה מתיחסים למורים ולהוראה כפי שמתיחסים-מעמד המורה למטה מלמטה.
אז תאמיני לי שאני מספיק מנוסה ומספיק מקצועי כדי להביע דעה בנושא הזה.
זה שלא היית פותחת ספר אזרחות -זהו ספר לימוד ובדרך כלל לא קוראים בספרי לימוד.
אבל יש המון ספרים, לא רק ספרי עיון, ביוגרפיות, ספורים שקשורים להסטוריה ואפילו ספרי קריאה ברמה שעוסקים בסופו של דבר בנושאים האלו.
סוף שבוע טוב.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים מיכאל, לא חולקת על עבודתך האישית ותרומתך לחברה. אנקה
עד כאן אנחנו יחד?
יופי, מכאן התכוונתי שמערכת החינוך אינה מתאימה
את נושאי האזרחות והחומר למשהו קליט יעיל שיוכל לשרת
את אזרחי העתיד של מדינת ישראל.
לא ביקרתי אותך אישית כמיכאל מורה לאזרחות.
אני לא מכירה אותך ואין לי מושג איך לימדת וכמה אזרחים טובים
למדינת ישראל גידלת.
הבעתי רק את תדהמתי כמה שחומר הלימוד במקצוע הפך למייגע יותר
רחב היקף יותר וקשה יותר ללימוד לתלמידים.
והנה גם דובה מביעה את דעתה ששיעורי אזרחות לא לימדו אותה
להיות אזרחית טובה יותר רק ללעוס חומר ולהקיא אותו במבחן.
אף אחד לא מתקיף אותך אישית. צא מהמוד הזה של הגנה על המקצוע
ועליך כמורה. לפעמים מותר להכיר בחולשות המערכת ולבקר אותה זה יכול לפתוח פתח כלשהו לשינוי ולשיפור.
אף אחד לא יכניס אותך לכלא או יפטר אותך על כך.
ומקצוע האזרחות היה שנוא גם עלי. סתם כמה חוקים וכללים שצריך לזכור לבחינה.
מתימטיקה היתה מעניינת יותר:) ואני לא גאונה במקצוע הנ"ל.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים מסכים אתך אנקה שיש מקום לשפר את דרך ההוראה. מיכאל
בעיני הנושא חשוב ביותר-יש לשפר שיטות הוראה ולהקפיד על מתן העובדות כפי שהן מבלי התערבות פוליטית,
שתשנה .
הרעיון פשוט:בספא יש לכתוהב את הגישה של הערבים מולה את הגישה של היהודים.
ולהשאיר זאת כסוגיה שהתמידים יתמודדו איתה-כך פועלת דמוקרטיה .
מותר ורצוי שיהי אי הסכמות (עיקרון חופש המחשבה-המצפון).
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים תן לי עוד מדינה שמלמדת איך מלמדים בבתי ספר אחרים בעולם במקום להתמקד בחינוך שלה עצמה. דובה
אתה מבין שאתה מנסה להלל את מדינת ישראל בשיעורי אזרחות במקום ללמד אזרחות נטו? ואז אתה שואל מדוע אנחנו מתערבים בשיעורים באופן פוליטי?... אתה טועה. אין התערבות ואין ביקורת ואין מקום לשאלות וטוב שכך
למערכת החינוך לא תכנס ביקורת. מה תעשה בשיעורי היסטוריה, תכעס על אפסות ישראל במלחמת העולם השנייה? לא נכנסים למה מלמדים השכנים העוינים שלנו ולא מלמדים על פיגועי ענק אלא בצורה היסטורית בלי מקום לחלחלה או השתתפות בצער או מחלוקות פוליטיות.
ולא מעניין אותי מה מדינות אחרות עשו כי לא מעניין את מדינת ישאאל.
דתיים-חילוניים, ערבים -יהודים, שמאל-ימין - זה לא לבית הספר. זה לחיים. זה בצבא. זה בשכונה שלך, זה ביום הבחירות. זה לא לבית ספר!
אזרחות זה השיעור המיותר ביותר שעברתי בשנתיים האחרונות של בית הספר. אם היו מערבים פוליטיקה או מהללים את השיטה הדמוקרטית ומוסיפים קרטוב אישי של "מזל שאתם לא באיראן" זה לא היה נלמד כלל בבתי הספר.
לא בעית הספק, לא בעית דחיסת החומר ולא בעיה של מי שאינו יודע שאנו במדינה דמוקרטית וחופשית יחסית. הבעיה היא שמה שמלמדים זה החוק היבש והוא יבש לנו במוח ומשעמם. לא רוצה ללמוד עריכת דין ולא רוצה לדעת מה מותר ואסור ומי בא קודם מבחינת החוק אם ממילא זה ישתנה תוך שנתיים והממשלה עוברת על חוקים אלו באופן יומיומי לא ממש מעודד אותי להשאר קשובה בידיעה שהחומר הנלמד הוא חסר תועלת לי ולנבחרים.
אמנות - אין לך אפשרות לומר שהתקופה הזו או אחרת באמנות עלולה להשתנות. מה שקרה קרה.
היסטוריה וספרות- בהחלט אפשר לשחק עם החומר לימוד אבל בגלל זה יש מגמות ואם תוסיף שתי יחידות כבר תתחיל "לשאול שאלות" כמו שאמרת, ויעודדו אותך לחשוב.
ספורט הברזתי. יש לי תאוריה עמוקה מידי בנושא וזה לא הזמן להסביר.
כמיה פיזיקה זה למי שיש לו ראש לזה ואין פה מקום לשאלות קיומיות אני חוששת, והייתי שמחה אם ילמדו יותר מדעי הנפש וסקסיולוגיה וכלכלה וככל הידוע לי עושים את זה כעת.
אזרחות? או שיתקנו את הממשלה או שחבל, בשביל מה?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-4 חודשים דובה קראי את התשובה שלי לאנקה. מיכאל
יתכןשהמורה שלימד אותך עשה זאת באופן לא מענין-חוקים יבשים.
האמיני לי שזה יכול להיות אחרת לגמרי.
זה נושא מצויין לדיונים, לפיתוח חשיבה, לביקורת בונה.
אם רק השעורים ערוכים בתבונה והתוכנית ראוייה.
יש צורך גם במספר גדול של שעות לימוד כדי ללמד את הנושאים הללו.
מניסיוני החומר רב ומספר השעות מועט.
בכלל בתי ספר רבים "אלופים" בביזבוז זמן.
לצורך הדוגמא אם מקצוע מקבל 120 שעות שנתיות חלק ניכר מהשעות מבוזבז על משמעת, פעילויות שונות,
בסופו של דבר המשפט הכי נדוש של מורים הוא "אני לא מספיק את החומר" זוהי בעיה כללית.
מורים נאלצים "לרוץ" בחומר ואז השעורים פחות מענינים.
המורה מכתיב והמחברת לומדת.
ערב המבחן לומדים וזהו.
יש לנו בעיות משמעת קשות-מספיק שבכתה של שלושים-ארבעים תלמידים ישנם שלושה ארבעה וזה כך אם בעיות קשב וריכוז.
חצי מהשעורים הולכים על "טיפול בנושאי משמעת".
את לא כל כך רחוקה בגיל משם ואת בוודאי זוכרת.
מה שלומך ומה שלומך ומה שלומו כלבך החמוד?
סוף שבוע נעים
מיכאל
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
-