למגבירי ספרות 5 יחידות לימוד בבית הספר צפויה הפתעה:
המורה יגדיר את השאלות המרכזיות ... ויקבע את רשימת היצירות שתילמדנה.
חוץ מהסטנדרט (שיר, סיפור, מחזה, רומן) יכול המורה לבחור גם:
- צפייה ודיון בסרט קולנוע
- התבוננות ועיון ביצירות מתחומי האמנות הפלסטית (ציור, פיסול, צילום)
- האזנה ליצירות מוזיקאליות
כל זאת במסגרת היחידה השלישית שנבחנים עליהם מבחן פנימי של בית הספר.
גם ביחידה החמישית מוזכר:
.. אפשר לבחור בחלק ההרחבה גם ביצירות מתחומי אמנות נוספים:
- צפייה ולדיון בסרט קולנוע
- התבוננות ולעיון ביצירות מתחומי האמנות הפלסטית (ציור, פיסול, צילום)
- האזנה ליצירות מוזיקליות
שאלת תם:
מה הקשר של סרט איכותי או יצירת רוק פופולרית או פסל של אגם לצורך העניין - למקצוע "ספרות"?
ארון הספרים היהודי עמוס ממסד עד הטפחות. מה צורך ראו להם להוסיף לתוכו קלטות וידאו ושמע?
את המהפך הנ"ל ראינו גם בספריות הציבוריות, שחוץ מהשאלת קלטות וידאו ושמע מחפשות גם שירותי מידע עירוני להכניס לתחומן.
שם זה נעשה בכדי להכניס "בשר", אחרת לא יבואו לספריה.
אולי גם פה מאותה סיבה, מגמות הקולנוע פופולריות והספרות לא? אין בעיה, נשים סרטים בתוך מקצוע ה"ספרות", ומיד נקבל נפח פעילות.
אך מה זה אומר עלינו?
מידע רשמי של משרד החינוך:
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Tochniyot_Limudim/Safrut/Kitot10_12/Yechida3/Yechida3.htm
הוסף תגובה |
קישור ישיר להודעה