« |
שפת התנ"ך כבבואת סיפור הבריאה | 22
בצינוק פנימי, לכוד בקורי הנחש, שחטאו מכביד על כל בניו,
אברהם נושא עיניו למרומים, מזדקף, מתיר את יצחק על המזבח ומשחרר אותו מאזיקי החטא הכבדים של אבי השושלת הראשון. כשאברהם כופת את בנו, הוא ממחיז באופן סמלי את הפגיעה הרת האסון של החטא הקדמון בכל הצאצאים: אדם אכל פרי בוסר ושיני בניו קהו. התרת יצחק מסבך קשריו מסמלת את תיקון החטא ושחרור הבן מעול אבותיו. האיל המתגלה פתאום בין הקוצים הינו לב הכאוס שממנו מופיע הקוסמוס, הדרקון הראשוני שהובס ובותר כדי שגופתו תזין את העולם החדש. כשאברהם אוחז בחיה ומחלץ אותה מהקוצים כדי להקריבה במקום בנו, הוא חוזר על האקט הקוסמוגני, הורג את המפלצת, משתחרר מהחיה הטמונה בחובו ומביא את הדרמה לידי סיומה. בעוד שאדם עוזב את מרכז המרחב הקדוש שבו נולד, מתרחק מהאמת המוחלטת, מהאור, מהשקיפות ומחיי הנצח ושוקע-תועה בעבי היער הסבוך, בין קוצים, עשבים ונחשים, אברהם עושה את הדרך ההפוכה ועולה מהפריפריה הכאוטית, מקן הצפעונים למרכז הקודש. בהעפלה זו מהתוהו לבריאה, מחושך לאור, מעבדות לחירות, מִצִּיָּה רדופת שדים לְהַר צִיּוֹן הרם, יוצא אברהם מעברו, מתנתק מערכי האליליות השליליים ומבתר (טֶבַח) את ה"אני" (חֹב, תָּוֶךְ) הקודם שלו כדי להולידו מחדש ולהתאימו לכללי המונותיאיזם שאת דגלו נבחר לשאת. מעתה והלאה יתנהל אברהם, הודות לקורבן (זֶבַח) זה שהקריב, בקרבת אביו הרם: ח.ב / ו.ך/ב.ח 1) מרכז, |
» |
© כל הזכויות שמורות להוצאת סלע ספרים
|
משובים על טעימת הספר שפת התנ"ך כבבואת סיפור הבריאה מאת אורנה ליברמן
2.
?
חגית
קראת? מה דעתך על הספר?
טיפים
1. בשביל לשים סימניה במיקומך הנוכחי לחץ על Control+D
2. למעבר בין דפי הספר, לחץ על החצים מימין ומשמאל
3. רוצים לתת מחמאה או לבקש תוספות לפינה? מוזמנים לפורום
4. הוצאות ספרים וסופרים המעוניינים שספריהם יופיעו בטעימות קריאה: צרו קשר
|
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים