קטגוריות » הריון ומשפחה » חינוך ( הריון ומשפחה חינוך בחנות הספרים)


1.
ספר עזר מעשי ונגיש זה, שנכתב על ידי פסיכולוג קליני ופסיכולוגית חינוכית הנו מקור רב ערך לכל אנשי המקצוע העובדים עם ילדים קטנים.במסגרות קליניות ובבתי ספר כאחת, לרבות מורים, מנחי קבוצות ותרפיסטים. עבודה קבוצתית טיפולית עם ילדים מתחיל בתיאור יסודותיו של הספר בפילוסופיה ההומניסטית, דיון בתפקיד מנחי קבוצות וכיצד להתחיל להנחות קבוצות....

2.
ד"ר ויולט אוקלנדר, בעלת שם עולמי בתרפיה יצירתית עם ילדים. מעניקה ברוחב לב את סודות ההצלחה בעבודתה הטיפולית. גישתה מעוגנת בהשקפה ההומניסטית - אקזיסטנציאלית, לפיה המטפל הוא "משתתף - מסייע" בתהליך ההבראה של הילד וחילוצו ממצוקותיו. גישתה לטיפול מתמקדת בתחושה, בחוויה, במודעות ובתובנה. הספר, שהוא אוצר בלום של רעיונות ואסטרטגיות טיפוליות...

3.
"החינוך הדמוקרטי ? סיפור עם התחלה מתאר מסע אישי מרתק ומספר את תולדות הקמתו של בית הספר הדמוקרטי בחדרה, שביצע בהצלחה ניסיון פדגוגי מרתק וחשוב מאין כמותו: כיצד להמיר את בית הספר הסמכותי בקהילה דמוקרטית, שבה התלמידים הם אזרחים שווי זכויות. כל מי שנושא החינוך חשוב לו ימצא עניין רב בספר מופלא זה, על בית ספר מיוחד במינו, שבצדק יצא שמעו גם ...

4.
אין הגיון אחד מנחה את ההוראה, אין דגם אחד ויחיד של הוראה טובה בנמצא ולכן גם אין המורה יכול לחולל הוראה טובה מכוח חיקוי מעשיהם של מורים אחרים. על המורה להכריע בכל מצב מה עליו לעשות מכוח כשרו המקצועי. עיקרו של הכשר הזה היא יכולתו של המורה לשקול על פי נתוני המצב בדבר הפעולות העשויות לתמוך בהתפתחות תלמידיו. הספר הזה מפרש פירושים מקבילי...

5.
הספר טיפוח מודעות פונולוגית בקרב ילדים מציע כלי - עזר חשוב וחיוני להקניית מיומנויות ללימוד מוצלח של הקריאה בגיל הגן ובכיתות היסוד של בית - הספר. בספר מפורטת תוכנית לימוד המורכבת ממשחקים ומפעילויות, והבנויה ברצף התפתחותי החל במשחקי האזנה ועד לפירוק ולהרכבה. התוכנית מתאימה לכיתות רגילות ולחינוך המיוחד, ללמידה פרטנית ולסגנונות הו...

6.
המומחיות המובילות בתחום התקשורת הורים - ילדים מראות להורים ולמורים כיצד לעורר בילדים רצון ללמוד ולהצליח בבית הספר. על ידי שימוש באסטרטגיות התקשורת הייחודיות שלהן, בדיאלוגים ברורים ובאיורים מושכים, שהם סימן ההיכר של רבי המכר שלהן איך לדבר כך שהילדים יקשיבו ולהקשיב כך שהילדים ידברו ואחים ללא יריבות, שנדפסו במליוני עותקים, מראות א...

7.
פרופ` דוד צוריאל הוא פסיכולוג קליני וחינוכי ומרצה בביה``ס לחינוך באוניברסיטת בר-אילן. הוא מומחה בינלאומי בתחום האבחון הדינמי של יכולת הלמידה ומשמש כיום כנשיא נבחר של האיגוד הבינלאומי לחינוך קוגנטיבי (IACE). את התארים הראשון והשני בפסיכולוגיה וחינוך קיבל באוניברסיטת בר-אילן ואת התואר השלישי (P.H.D) קיבל בפידובי קולג` באוניברסיטת Vanderbli...

8.
התפרצותה הדרמטית של טכנולוגיית המחשוב לעולמנו שינתה באופן מהותי תחומים רבים בחיינו. הרפואה, עולם העסקים, התקשורת, המחקר, הפרסום והצרכנות השתנו לבלי הכר. והחינוך, אף כי כל העוסקים בחינוך - החל בקברניטי החינוך וכלה בתלמידים - ערים לפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה, בכל זאת אין מערכת החינוך מצליחה להיענות לאתגר זה ולנצלו ביעילות. לעית...

9.
הקול השותק מהווה הזמנה יוצאת דופן לדובב את השתיקה; לחשוב מחדש על תרומתו של בית - הספר להיווצרותה של מצוקה אצל ילדים וילדות, ובה בעת להציע אלטרנטיבה חינוכית שעומדת במבחן הניסיון הפדגוגי והמעשי. ספר זה נכתב מתוך ניסיונם המשותף של שלושה אנשי חינוך שהינם ממקימי פרוייקט חברתי - פוליטי ייחודי, המשתלב בחיי היומיום של תלמידים ומורים תוך ...

10.
הספר עוסק בדיבור הפנימי, של ההורה עם עצמו, דיאלוג המתווה את הדרך שבה הוא מדבר עם ילדו. הנחת היסוד היא, שציפיות, תפיסות עולם ופרשנויות של ההורה קובעות אם שיחותיו עם ילדו תהיינה חסומות, מתסכלות ועקרות, או לחילופין תהיינה אלו שיחות פתוחות והדדיות המבוססות על אמון וקרבה. הספר פונה בעיקרו להורים אך גם למורים. למעשה, כל מבוגר הנמצא בקשר ע...

11.
מהי יצירתיות בתיאוריה ובמעשה? האם כל הילדים והמורים יכולים להגיב ביצירתיות? מהן האסטרטגיות שביכולתנו לאמץ על מנת לקדם גישה יצירתית? יצירתיות היא מושג הנדון לעיתים קרובות בהקשר של חינוך, בעיקר בבית - ספר היסודי. מטרת ספר זה לחקור מה פירוש הדבר הן במונחים מעשיים והן במונחים תיאורטיים, לגבי ילדים, מורים, וההקשר בו הם עובדים. תחומי המ...

12.
13.
ילדי האינדיגו הם ילדים או ילדות המפגינים מערכת חדשה וחריגה של מאפיינים פסיכולוגיים, החושפת דפוס התנהגות שמעט שלא תועד בעבר. דפוס זה כולל גורמים ייחודיים המחייבים הורים ומחנכים לשנות את האופן שבו הם מתייחסים לילדים אלה ומגדלים אותם, על מנת לסייע להם להשיג איזון והרמוניה בחייהם ולעזור להם להימנע מתסכול. בספר פורץ דרך זה, הסופרים ו...

14.
גדעון לוי חבר קיבוץ להבות הבשן. מרצה בפסיכולוגיה של הגיל הרך במכללת אורנים מאז שנת 1953. בשנת 1974 הקים את "המרכז ללימוד פעילויות הילד" שבמכללת אורנים ועסק במחקר שיטות העבודה בגן הילדים. פרסם עשרות מאמרים ומספר ספרים בנושאי הגיל הרך, ביניהם "פעילות והתנהגות בגיל הגן": "גן הילדים לטובת הילד": "להיות תינוק": "שיחות עם הורים": "פעוטות פעילים":...

15.
קנה חדש: ₪88.00 ₪79.20
הספר "השקפה פוסט - מודרנית על חינוך - מבט חדש על תכנית הלימודים" מתאר ומנתח את הפרדיגמות המודרניסטית והפוסט - מודרניסטית ואת השפעתן על החינוך ותכנית הלימודים. הפרדיגמה המודרניסטית מהווה "חזון סגור" הנובע מן התפיסה המדעית - טכנולוגית של המאות ה17 - וה18 - ; הפרדיגמה הפוסט - מודרניסטית מהווה "חזון פתוח" הנובע מביקורת בת זמננו על הנחות הי...

16.
קנה חדש: ₪65.00 ₪58.50
עם הופעת הספר, מאת אלברט קאופמן: קשיי - למידה אצל הילד בגיל בית הספר נעוצים בתשלובת מגוונת של גורמים, החל ממצבים בהם מתערערת שלוותו הרגשית וכלה בקשיים הנולדים עקב פגם במבנה המנגנון הקוגניטיבי הדרוש לשם למידה תקינה. הספר שלפנינו מתיחס, בראש ובראשונה, לקבוצת הילדים שקשיי למידתם נוצרו כתוצאה משיבושים אי מיגבלות בתיפקודים הפסיכולוג...

17.
לב ויגוצקי, יהודי במוצאו, ידוע כפסיכולוג, פילוסוף ופדגוג של החינוך, אשר פעל ברוסיה בשנות ה - 20 וה - 30 והשאיר אחריו משנה מהפכנית. בשנים האחרונות חוזרת תורתו ופורצת נתיבים חדשים במערכות החינוך ובאקדמיה בארצות דוברות אנגלית, באירופה ובדרום אמריקה. משנתו מבססת את יסוד האופטימיות בחינוך ומחזקת את ההכרה שכמעט בכל לומד מצוי פוטנציאל שני...

18.
ספר מעשי המראה כיצד יכולים מטפלים להרחיב את עבודתם הטיפולית ולהעצים אותה באמצעות שילוב ציור בטיפול. המחברת פורשת בפנינו עושר של קווים מנחים שנועדו לסייע לילדים לצייר, לדעת אילו שאלות כדאי לשאול וכיצד להבין את המסרים המורכבים הטמונים בציורי ילדים ובתהליך היצירה עצמו. בספר מופיעים מעל ל100 - איורים. הספר מתייחס לטווח רחב של סוגיות ...

19.
20.
מטרתו של ספר זה היא להרחיב את ידיעותיהם של אנשי מקצוע והורים העובדים עם ילדים בכל הקשור לדיספרקסיה והתפתחות תנועה. * המחברים מציגים מודל עיבוד קוגניטיבי של דיספרקסיה מפרספקטיבה התפתחותית. * הספר עוסק בסוגיות של התפתחות חברתית בנוסף לקשיי התכנון המוטורי הניכרים יותר לעין הקשורים לדיספרקסיה. * המחברים מתארים את הקשיים שהילד הדיס...

21.
"בימה יצירתית" הוא בראש ובראשונה ספר מעשי, מדריך המכיל לקט של 102 תרגילים ומשחקים לתיאטרון, ותיאור תיאורטי ומתודי של הקשר הטבעי שבין פסיכולוגיה לבין יצירה בתיאטרון. חלקו הראשון מכיל מעל חמישים תרגילים לתיאטרון המיועדים בעיקר להקניית מיומנויות ראשוניות בתהליך היצירה הדרמטית. בפרק השני - "בגוף ראשון" - מתוארת השיטה "דרמה - אימפרובי...

22.
23.
הספר למידה שיתופית בכתה מציג את תחום הלמידה השיתופית הכובש מקום נכבד בבתי הספר בעולם המערבי וגם בישראל. למידה שיתופית מדגישה את ההיבטים החברתיים הריגושיים והלימודיים של תהליכי למידה והוראה ומאפשרת לתלמיד ולמורה לפעול לאורם. שלושת השערים של הספר מציגים לפני הקורא את מושגי היסוד של הלמידה השיתופית ואת המחקר בתחום זה. הספר מציג ל...

24.
הבחירה בחינוך ביתי כדרך חיים היא הזמנה למסע משותף. הורה מזמין את ילדו למסע בו אין מסלול קבוע מראש. לעיתים ההורה מוביל. לעיתים הילד. בדרך המפותלת והישרה, נקרית ההזדמנות להורה לפגוש את ילדו. באותה הדרך פוגש הילד את ההורה. ניתנת לשניהם ההזדמנות להיות אדם. אדם שלם. על סגולותיו וחולשותיו. כל ביטוי של האחד הוא מנוף לצמיחה של עצמו ושל זולת...

25.
לכמה שבחים ראויים הורים שילדיהם יצאו מוצלחים? כמה אשמה יש להטיל על הורים שילדיהן יצאו בעייתיים? מיתוס גידול הילדים מערער כמה מאמונותינו המושרשות ביותר כל ילדים והורים, ובעיקר את "הנחת הטיפוח", אותה אמונה בלתי מערערת שמה שקובע איך יצאו ילדינו, מלבד הגנים שלהם, הוא הדרך שבה הוריהם מגדלים אותם. ג'ודית ריץ' האריס מתבוננת במבט רענן על ח...

26.
סימנים בלתי מילוליים אינם ניתנים לשליטה באותה קלות כמילים, לפיכך הם משמשמים למורים וילדים מקור פוטנציאלי למידע מהימן אודות כוונותיהם האמיתיות. אולם, יש בסימנים אלה דו ערכיות רבה מזו שיש במילים, ובכך הם מועילים למורים או ילדים הרוצים לשלוח מסר שאינם רוצים שייקרא עליו תגר. אפילו כך, עלולות להיווצר אי הבנות, למשל, בין קבוצות אתניות ...

27.
כמבוגרים קשה לנו לפעסים להבין סה חושבים ומה מרגישים ילדינו. עקב כך נוצרים מתחים וקשיים בקשר. בספר שלפניכם ניסיתי לתרגם את ההתנהגות והמילים הגלויות של הילדים למסרים רגשיים ברורים יותר. ניסיתי לוסר בשם הילדים את סה שהיו אומרים בעצמם אילו היו יכולים להתנסח בשפה ובהגיון של מבוגרים. הילדים יענו לשאלות הסטרידות אותנו ההורים מינקות וע...

28.
קנה חדש: ₪84.00 ₪75.60
למי נתונה הזכות לעצב את החינוך במדינה דמוקרטית? זוהי השאלה העיקרית שעמה מתמודדת איימי גוטמן בספרה חינוך דמוקרטי. הספר מפתח תיאוריה דמוקרטית של חינוך כדי לענות על שאלה זו ועל שאלות נוספות הנוגעות לקביעת מטרות החינוך וניהול מדיניות חינוכית במדינה דמוקרטית. מאז שראה אור - מהדורה ראשונה ב1987 - ומהדורה מעודכנת (ממנה נעשה התרגום) ב1999 ...

29.
30.
לאחר שעיצב את מחשבת החינוך בעשורים האחרונים באמצעות מושגים כמו "מבנה הידע", "תכנית הלימודים הספירלית" ו"למידת גילוי", חוזר "ברונר המאוחר" עם מושג חדש - "תרבות החינוך". באמצעות מושג זה הוא מסביר מחדש את מרכיבי החינוך. תהליכים והוויות כגון חשיבה, למידה, הוראה, ידע, תודעה, מוח ועוד נבחרים בהקשר תרבותי ומוארים באור חדש. האסופה תרבות החינוך...

31.
32.
33.
האם הילד שלי בשל לכיתה א? מי מחליט מה לומדים? איך מתמודדים עם האלימות בבית הספר ומה היא תכנית המוגנות? למי פונים כשמתעוררים קשיים אצל הילד ואיך עושים זאת? מה האמת על תקציב בית הספר? כיתד מתפתחים בילד מיומנויות וכישורים להתארגנות יומיומית ולהתנהלות בחברה עם כללים ברורים? כיצד ערכי הדמוקרטיה באים לידי ביטוי בבית הספר? מה הם תפקידיו ...

34.
35.
36.
אם הבת שלכם חוזרת לעתים קרובות הביתה מבית - הספר במצב - רוח רע משום שהחברות שלה לא דיברו איתה בהפסקה, אם היא לא מסכימה לצאת מהבית או רצה אל חדרה בדמעות בלי הסבר, אין ספק כי אתם זקוקים לספר הזה. ייתכן שהבעיות האלה נראות לכם פעוטות - אז מה אם הבנות העבירו מאחורי הגב שלה פתקים? אז מה אם החברה שלה נעצה בה מבט מרושע? לא נורא אם לא הזמינו אות...

37.
קנה חדש: ₪64.00 ₪57.60
הספר הגישה המאוזנת להוראת הקריאה מתפרסם על רקע דיון ציבורי המתנהל בישראל בשנים האחרונות בכל אמצעי התקשורת ביחס לדרך היעילה להוראת הקריאה בבית הספר היסודי. מסיבות שונות, הדיון הפומבי המתנהל באמצעי התקשורת אינו מציג בפני הציבור הרחב את מלוא הטווח והמשמעות של המחקר הרב הקיים ביחס לתהליך ולהוראת הקריאה. הספר מציג את נקודת הראות הה...

38.
העשרה אינסטרומנטלית היא שיטה לטיפוח תהליכים קוגניטיביים, שיצר פרופ' ראובן פוירשטיין, חתן פרס ישראל לחינוך. היא נועדה לאוכלוסיות בעלות צרכים שונים וניתן ליישמה בכל התחומים ובכל מסגרות החינוך. הספר בא לענות על הצרכים של אנשי חינוך המחפשים דרכים לפיתוח החשיבה, על ידי יישום עקרונותיה של השיטה בתחומים השונים....

39.
קנה חדש: ₪69.00 ₪62.10
הזדמנות ראשונה לילדים להתוודע דרך סיפור משעשע וללא תיווך ההורים לפתרונות החינוכיים של מיכל דליות "לֹא רוֹצָה בֵּיצָה" ו"לֹא רוֹצֶה קְצִיצָה" שׁוֹמְעִים כִּמְעַט בְּכָל בַּיִת סְבִיב הַשֻּׁלְחָן. יְלָדִים רַבִּים הוֹפְכִים אֶת שֻׁלְחַן הָאֹכֶל הַמִּשְׁפַּחְתִּי לְזִירַת קְרָב, וְהוֹרִים רַבִּים חוֹשְׁשִׁים לְאַפְשֵׁר לַי...

40.
"זהו הספר שכל ההורים ציפו לו: כיצד להוציא לאור את מיטב היכולות והכישורים של ילדינו מבלי להיות הורה לחוץ... אני נרגש מאד מספר זה". "לא רק עבודתו הטובה ביותר של ארמסטרונג, אלא קרוב לודאי הספר המועיל המוסמך ומלא המידע ביותר לגבי ילדים וחינוך הקיים כיום. תענוג לקרוא, ובנוי בכשרון רב על מנת להיות לתועלת מעשית מירבית להורים ומורים. ספר זה ה...

41.
האם אתם זקוקים לרעיונות חדשים למשחקים? האם אתם מחפשים תמיד בחירה וגיוון על מנת לאזן מפגשים קבוצתיים כך שיניעו אנשים, ללא קשר לגילם, לטעמם האישי או למה שמעניין אותם? מבחר רעיונות למשחקים מוצג בספר זה. במבט חטוף תוכלו לראות אילו חומרים נדרשים, אילו הכנות נדרשות, ואיך לשחק כל משחק. הספר ערוך לפי פרקים, דבר המקל על בחירת תכנית מאוזנת. ה...

42.
43.
משפטים כגון: "העבודה היא חיינו", "בעבודה ברכה" ומשפטים מנוגדים כגון "הבטלה היא אם כל חטאת" הם אמיתות יסוד של התרבות המערבית מזה אלפי שנים. הם מייצגים מציאות שבה רוב בני האדם היו צריכים לעמול לפרנסתם בכל שעות הערות שלהם במהלך כמעט כל חייהם. יתר על כן, מה שנחשב להכרח בל יגונה במאות השנים האחרונות הפך ערך עליון, ובמושגים של הציונות הסוצי...

44.
118 עמודיםכדי להצליח בחינוך לדמוקרטיה, עלינו לדאוג לכך שהסביבה האמיתית שבה חיים הילדים שאותם אנו שואפים לחנך תהיה דמוקרטית בכל מובן, לפני ולפנים, ועד לאחרון הפרטים. עולמם של הילדים שאליהם אנו רוצים להגיע חייב להיות עולם של מציאות דמוקרטית, כך שאותם ילדים, שירצו להיות בקיאים בחיים במציאות הזאת לא יוכלו להצליח בכך אלא אם יצליחו לרכו...

45.
ספר מעולה דירוג של חמישה כוכבים ( בן אחד ו בת אחת . גיל ממוצע: 41 )
קנה חדש: ₪88.00 ₪79.20
החינוך שילדינו ראויים לו הוא התקפה בהירה, נוקבת ומנומקת על החינוך הנהוג בבתי הספר שלנו: על ההוראה המילולית, על למידת השינון, על הידע כמקבץ של עובדות, על דפוסי המשמעת ועוד. הקריאה ל"סטנדרטים נוקשים . יותר" רק מחמירה את המצב. במקום מציאות חינוכית מייאשת זו מציע קון חזון חינוכי מלהיב ומעשי. הביקורת והחזון שלו מבוססים על שליטה מרשימה בג...

46.
47.
המורה והחוקרת לינדה גיבסון משלבת השקפה תיאורטית עם תיאורי תצפיות על מורים וילדים, ומדגישה את הקשרים וההמשכיות במסגרת התהליך הכולל של למידת קרוא וכתוב, מן הלידה ועד גיל שמונה. גישתה ההתפתחותית להוראה/למידה במסגרות חינוכיות היא פרי שש עשרה שנות עבודתה עם ילדים קטנים במוסדות חינוכיים בעיר ניו יורק, ומבוססת על שיתוף הפעולה של המורה...

48.
בעזרת נסיונו הרחב בשיטה זו, בטיפול בפונים בגילאים שונים וממגוון רקעים, מציג ג'ואל רייס - מנוחין, מבכירי המצדדים במשחק בחול, תיאור מרתק של תרפיה יונגיאנית זו, המוסיפה לרכוש את אהדת הציבור. הוא מראה כיצד המשחק בחול עוזר למטופלים להביע, "מעבר למילים ולפני מילים", את הדמויות הארכיטיפיות העמוקות ביותר של הלא - מודע, וכן מדגים עד כמה יכול ...

49.
קנה חדש: ₪98.00 ₪88.20
משעת לידתם ועד בגרותם, אנו נדרשים לחנך את ילדינו. תפקידנו כהורים הוא להוציא מהכוח אל הפועל את טבעם הטוב והישר, להכשירם לחיים חברתיים ויצרניים וליצור רצף בין הדורות. לשם כך דרושה משנה חינוכית ברורה וסמכות הורית. אלא שמה שהיה ברור פעם לכל ילד וילדה ולכל נערה ונער, ביחסם להורים ולמחנכים, אם בסגנון הדיבור ואם בהתבטלות בפניהם, אינו ברו...

50.
"הבנת הנראה" היא כוח. כוח השמור בידי הצופה היודע "לקרוא בין השיטין" של הסיקור החדשותי, ומשכיל לערוך את התמונות המובזקות מהמרקע לטקסט חדש. ואולם..."עיניים ואוזניים הם עדים גרועים אם נידונו לשרת נשמות ברבריות", כדברי הירקליטוס. אופני ההתייחסות שלנו לעובדות, לנתונים מחקריים ולתוצאות סקרים הם ציר שעליו סובבות השאלות המועלות בספר זה. שכ...

51.
52.
תקופת הגדילה וההתפתחות המהירה ביותר של הילד היא בשלוש השנים הראשונות לחייו. לפיכך, מציעה המומחית להתפתחות הילד, פני וורנר, 160 רעיונות למשחקים ופעילויות המתאימים לגיל זה, אשר יספקו לתינוקות הזדמנויות למידה התפתחותיות ותגמול, במשך שעות רבות. כל משחק ופעילות בספר כוללים: רשימה של המיומנויות שילמד התינוק תוך כדי משחק, כגון חשיבה, שפ...

53.
כלים להבנה בהירה ופשוטה של מהות האינטליגנציה ספרו האחרון של פול קליין מציג בפני הקורא הסבר קריא ומודרני להשקפה הפסיכומטרית של האינטלגנציה. הספר מסביר את ניתוח הגורמים ואת בנייתם של מבחני האינטילגנציה, ומראה כיצד הגורמים הנובעים ממבחנים אלה משרטטים תמונה על היכולות האנושיות. ספר זה, שנכתב בצורה ברורה ותמציתית, מספק גם הסבר מדו...

54.
הספר מיועד למורים המלמדים ספרות בבית הספר היסודי. במרכזו מגמה דידקטית המדגישה את יחודו של הטקסט הספרותי. הוא מקנה כלים לקריאה אסטית בה לוקח הקורא חלק פעיל בבניה מחדש של היצירה הספרותית. הספר דן בדרכים להוראת השירה והסיפורת וכן מציע דרכים להוראת נושאים נוספים: שעת סיפור בעל פה (סיפורי עם), סיפורי מקום וזיכרון, ז'אנר ה - Picture BOOK וז'אנר...

55.
הספר ממחיש כיצד ניתן ללמד תלמידים לגשת לעבודתם ועתידם בביטחון, אמביציה, אופטימיות ושלמות. הספר מספק אסטרטגיות לשילוב האינטליגנציה הרגשית בתכנית הלימודים, מגדיר רגשות שנחוצים להצלחה ומציג את המחקר המקורי והמעודכן בנושא ההשפעה שיש לאינטליגנציה הרגשית על הלמידה....

56.
אם אתה, ילדך, או מישהו ממכריך סובל מקשיי קריאה, ייתכן וקיים פתרון מהיר ויעיל לבעיה שכיחה זו. הלן איירלן הינה פסיכולוגית חינוכית אשר פיתחה טכניקה חדשה ומהפכנית המסוגלת לשפר, ואף לפתור לחלוטין, בעיות קריאה אצל כאחד מכל חמישה בני אדם הסובלים מבעיה שכזו. לפני עשר שנים, חקרה הלן איירלן שיטות, בעזרתן ניתן לסייע למבוגרים הלוקים בליקויי ל...

57.
58.
מהרגע שילדכם הגיח לעולם אתם רוצים לקדם אותו, להעצים אותו ולתת לו את הכלים הטובים ביותר. מה זה אומר? המון דברים... כמו לשכלל את מיומנויות החשיבה והלמידה שלו, לעודד אותו ליצירתיות, לפתח אצלו תפיסה מרחבית, לטפח את תחושת הזמן שלו, להנחיל לו גישה לאומנויות, להשחיז את יכולותיו המתמטיות, לחזק את זיקתו לטכנולוגיה... ובכלל - להכיר לו את העולם, ...

59.
מהו תפקידו של החינוך בימינו? האם יש בכוחו להשפיע על התמודדות החברה המודרנית עם הבעיות הקיומיות החברתיות והפוליטיות של זמננו? מהם השינויים שחייבים להתחולל בבית הספר כדי להגביר את מעורבותו בחברה ואת התפתחותו הבלתי מופרעת של כל יחיד? מהי תרומתן של תיאוריות פילוסופיות, פסיכולוגיות ופדגוגיות לתהליך זה?אלה הן כמה מן השאלות המרכזיות ...

60.
בעזרת ציורי אנשים שצויירו על ידי ילדים מתחת לגיל חמש עוקבת מורין קוקס אחר התפתחותה של הדמות האנושית בציוריהם של ילדים, תוך שהיא מראה לנו כיצד משתנים הציורים ככל שהילדים גדלים ורוכשים מיומנות גדולה יותר. היא דנה בשאלה מדוע הדמויות המצויירות בידי ילדים נראות לעתים קרובות כה מוזרות בעיני מבוגרים, וחושפת את מה שדמויות אלה עשויות לו...

61.
הספר "אמונה ופוסטמודרניזם" מבקש לפרוט את יסודות הפוסטמודרניזם, והשפעתם על ההוויה של בני הנוער בכלל והנוער הציוני דתי בפרט. לקורא נפתח צוהר החושף את ההבדלים המתקיימים בין העולם המודרני לעולם הפוסטמודרני, תוך הצגת מגוון האפשרויות של החברה האנושית להסתגל לתמורות אלה. הספר מצביע על ריאקציה דו - כיוונית המתכוננת בתפיסה האמונית. מחד - ...

62.
63.
תופעת האלימות בבתי הספר מעמיקה, והמחקרים, השיטות והיישומים החדשניים ביותר אינם מצליחים להתמודד עימה. הספר חינוך בחברה אלימה של אליעזר גלבוע נוקט גישה חדשנית: המערכת הבית-ספרית עצמה תורמת לקיומה של אלימות ואפילו מעודדת אותה. האלימות היא תופעה ואינה סטייה חברתית....

64.
מדריך מעולה לישום התיאוריות של פיאז`ה בכיתה ולשימוש ישיר ומעשי - הן למורים והן למורי המורים. מכיל פרקים משל טובי התלמידים והמפרשים של פיאז`ה. ``במקום להצטמצם בהצגת מושגים כלליים מספקים הפרקים השונים פרטים על מצבים עובדתיים ונסיונות הוראה מעשיים בסביבת בית הספר. ...המחברים מגלים הבנה עמוקה של התפקיד אותו ממלאות פעולות בהתפתחות האי...

65.
66.
67.
הילדים יצאו משליטה? הסבלנות שלכם עומדת לפקוע? רוצים את החיים שלכם בחזרה? אתם זקוקים לסופרנני! ג`ו פרוסט,הידועה גם כסופרנני- האומנת הכל-יכולה, עושה פלאים עם ילדים לא ממושמעים בעזרת משטר של אהבה המשולבת בתקיפות,חוקים הגיוניים ופרסים על התנהגות טובה. אחרי יותר מחמש עשרה שנות נסיון ג`ו ראתה כבר הכול- מארוחות שבהן האוכל מוצא את דרכו ...

68.
69.
70.
71.
פר זה מעניק למורות הדרכה כיצד לסייע לילדים לפתח את כישוריהם השכליים והפיסיים הבאים לידי שימוש בגילוי וביצירת משמעות באמצעות ציור על ידי: מתן אפשרות לתלמידים להתנסות בחומרי יצירה שונים ומגוונים. התחשבות בהבדלי התפתחות. תכנון מערכי שיעור בעלי מטרות מוגדרות היטב המתקדמים מהקל אל הכבד. בחירת עצמים לציור המתאימים לקבוצת הגיל הנתונ...

72.
האסופה לחץ והתנגדות בחינוך כוללת מאמרים נבחרים של צבי לם אשר התפרסמו בשלושים השנים שבין 1999-1969, ושיחות שניהל (בעקבות המאמרים) עם עורך האסופה בחורף 1999. המאמרים והשיחות עוסקים בסוגיות הנוגעות לחינוך באופן ישיר ועקיף; לחץ חינוכי והתנגדות לו; איכויות שונות של למידה; הכשרת מורים; מעמד הידע בהוראה; גישות רדיקליות לחינוך; זיקתו של בית הספ...

73.
יש מבחן עליון של פילוסופיה שתוגש לנו: האמנם היא מסיימת במסקנות: אשר אם נפנה אותן לעבר נסיון החיים הרגיל על נסיבותיו ומצביו - יעניקו לו יתר משמעות, יאירו אותו חזק יותר, יעשו את טיפולנו בו פורה יותר? (ג`ון דיואי) דברים אלה היו נר לרגליו של מרדכי סגל בפועלו החינוכי ובהגותו. מסותיו ומאמריו המובאים בספר זה, כוחם יפה גם בימינו. בזכות חדות ק...

74.
75.
76.
221 עמודיםמאז הקמת המדינה עברתה על בית-הספר הממלכתי מהפיכה הדרגתית, תחילה זוחלת והססנית ולבסוף מהירה ונחרצת, בכיוון מנוגד לערכים וליעדים של השקפת העולם היהודית-הומניסטית.בית-הספר הממלכתי בישראל הפך ממוסד שראה את תפקידו החינוכי בחברות התרבותי של תלמידיו, למוסד הרואה את עיקר תפקידו ההוראתי בהכנת תלמידיו לבחינות הבגרות, כדי להבטיח...

77.
כולנו נוהגים לומר שהדבר החשוב לנו ביותר הוא חינוך הילדים שלנו. אנחנו משתדלים שיקבלו את החינוך הטוב ביותר הן בבית והן בבית הספר. אנחנו מתעניינים במה שעובר עליהם במערכת החינוך ומשתדלים להיות מעורבים במהלכי החינוך השונים.מעורבות הורים אמיתית דורשת ידע ומידע. מהן זכויותינו וחובותינו בהורים כלפי ילדינו במערכת החינוך? מה מותר לנו ומ...

78.
ארנו סטרן הוא חלוץ החינוך היצירתי, גישה שפיתח עם תום מלחמת העולם בשנת 1946, וממשיך מאז להפעיל ולפתח. במרחב הסגור – מרחב שיצר עבור פעילות זו – גילה תופעה יוצאת דופן: הפורמולציה. גרמו לנו להאמין שהציור של הילד הוא פרי דמיונו, פרי פנטזיה שלוחת רסן... למעשה, זוהי יצירה שמוּנעת מכוח צורך אורגני, והיא פועלת על פי חוקים ספציפיים שרק באמצעו...

79.
מעל למיליון הורים בכל רחבי העולם ניצלו בזכות "להנות מפעוטות", המדריך הקלאסי של ד"ר כריסטופר גרין להישרדות בשנות הפעוטות. עתה, כאשר חודש ועודכן כדי להתאימו למאה העשרים ואחת, מספק רב - המכר הבינלאומי הזה ייעוץ ידידותי ומעשי לדור החדש של ההורים. ההורים של היום זקוקים לייעוץ יותר מתמיד - זמנם מצומצם ביותר, והם מצויים תחת לחץ מתמיד להצל...

80.
במשך שנים רבות שימשו מוסדות פנימיה בישראל במסגרות שאופיין החינוכי שונה מאופיים של בתי ספר יומיים. הקשרים של מוסדות פנימיה עם תנועות חברתיות וריחוקם היחסי ממרכזי יישוב דרכנו אותם לפתח דרכי חינוך שונות מדרכים שרווחו בבתי ספר יומיים בתקופה שקדמה להקמת המדינה ובעשור האחרון לאחר הקמתה. תמורות שחלו בחברה הישראלית ובמערכת החינוך שלה...

81.
בספר שלפנינו מציגה המחברת מגוון רעיונות לעידוד הקריאה בכיתה, בספרייה ואף במסגרת המשפחה. דרך עבודתה היא בלתי פורמלית וברוח זו מועלות ההצעות, שהן שילוב של משחק, הפעלה ופיתוח היצירתיות באווירה התורמת לקירוב הילד אל הספר. מרבית הרעיונות יושמו בהצלחה ובהנאה על ידי התלמידים והמורים בבית הספר. דניה אנזנברג היא בוגרת החוגים לפילוסופיה...

82.
83.
הספר שלפנינו הוא בבחינת נסיון לתרגם לתחום הכשרת המורים את העשוי להשתמע מכמה מושגים בסיסיים של הפסיכולוגיה התפישתית הומניסטית המודרנית. לא ניסינו להתוות תכנית מקפת לחינוך מורים. זוהי בעיה מקומית החייבת לבוא על פתרונה במסגרת הפקולטות שתפקידן להכשיר מורים. תחת זאת ניסינו לבחון בספר זה את ההיבטים המקצועיים של הכשרת מורים טרם שירו...

84.
ספר ראשון בעברית המציג את שיטת סוזוקי ויישומה בהקשרים תרבותיים שונים. השיטה היא פרי רוחו ורעיונותיו של המחנך היפני שיניצ´י סוזוקי, שהאמין כי טיפוח האהבה לאמנות וליופי הם יסוד חיוני בחינוכו של כל אדם. הוא האמין שכל ילד יכול לחוות וליצור בתחומי תרבות שונים ומוסיקה בפרט, כאשר היא מוקנית לו כ"שפת אם". על יסוד הכרה זו פיתח סוזוקי שיט...

85.
86.
"עד לאחרונה, המושג "פוסטמודרניזם" לא חרג מתחומי האסתיטקה והיה בעיקר עניין כמעט אזוטרי, המיועד לחוג מצומצם של מומחים בתחומי האמנויות, הארכיטקטורה וביקורת ספרותית, כביטוי כללי של הסתייגות ממה שכונה "מודרניזם" באמנויות השונותבסוף המאה ה 19- ובעשורים הראשונים של המאה ה20-. בשני העשורים האחרונים, במיוחד בשנות התשעים, העולם האינטלקטואל...

87.
88.
במשך עשרות שנים תיעדה אסתר אלוני את הרגעים הגדולים והקטעים של העשייה החינוכית, מתחילת דרכה כגננת צעיר במעברת ברנר של שנות החמישים ועד להיותה מנהלת ביתס פר מנוסה ובשלה שזכתה בשני פרסים של שרי החינוך, נבון והמר. ``עשייה חינוכית`` עבורה לא היה ביטוי ריק מתוכן. אסתר הייתה שייכת לדור של מחנכים שאין רבים כמותם בימינו, אשר פעלו מתוך אהבה, ...

89.
90.
91.
הורים רוצים שילדים יהיו מאושרים ויציבים. אין הורה המתעורר בבוקר ובמתכוון מבקש להביא על ילדו מתח, פחד וסבל, אולם לעתים קרובות קורה דווקא כך, למרות הכוונות הטובות ביותר... לספר מטרה חשובה: להפוך את החיים בין הורים לילד למרגיזים פחות ולמהנים יותר. הורים עומדים יום-יום בפני בעיות הדורשות פתרונות מיוחדים. הם אינם יכולים להעזר בעצות כ...

92.
משנות ה20- ועד לשנות ה70- ליווה מאיר וייל את מערכת החינוך בארץ. הוא לימד בבתי ספר יסודיים ותיכוניים, בעיר ובקיבוץ, הירצה בסמינר למורים ושימש כמפקח במשרד החינוך וכעורך הבטאון ``החינוך``. קובץ מאמריו דן בשאלות חינוך רבות - מבנה מערכת החינוך, מעמדו של המורה, ספרות ילדים והוראת הספרות העברית בבית הספר. המאמרים משקפים פרק חשוב בתולדות החינ...

93.
גישה פסיכודרמטית לתרפיית ילדיםכיצד ניתן להתאים את טכניקות הפסיכודרמה לעבודה עם ילדים?כיצד יכולים תרפיסטים לנצל את כוחות הריפוי הטבעיים של משחק?ראשיתה של הפסיכודרמה הוא במשחקם של ילדים. ב``מי נותן את הטון?`` מסבירה ברנדט הואי כיצד ניתן להשתמש בטכניקות רבות העוצמה של הפסיכודרמה בעת שעובדים עם הילד הסובל מטראומה קשה בתיאורים הפשוט...

94.
95.
כדי להקיף את מגוון הנושאים קשורים לטיפול וחינוך לילדים מתחת לגיל שלוש וכדי לענות על הצרכים הרבים והשונים של המבוגרים העובדים אתם, נכתבו שני ספרים תחת הכותרת ``יחסי גומלין בגיל הרך``.שני הספרים משלבים בתוכם עמדות של אנשי מקצוע שונים, בעלי נסיון עשיר בתחום הגיל הרך, הם כמטפלים והן כמדריכים. הם נועדו להיות מקור מידע זמין, מאיר עיניים ...

96.
97.
הורים חשים לעתים קרובות שהם עומדים בפני הברירה הבלתי אפשרית בין שני קטבים מנוגדים בחינוך ילדיהם. ניתן להימנע הן מ"מכות חינוכיות" והן מפינוק בעזרת מגוון האפשרויות שאליזבת קרארי הציעה להורים במשך יותר מעשרים שנה. על ידי איסוף המיטב מתוך ארבע פילוסופיות עיקריות של חינוך ילדים, מציעה קרארי עשרות דוגמאות ותרגילים, שיסייעו להורים למצ...

98.
99.
בית הספר ``כרמים`` הוא מוסד ניסויי פרי מחקר ופיתוח מתמשכים. מחנכים וחוקרים ב``כרמים`` מנסים לעצב סביבות למידה עתידיות ההולמות את צורכי המאה העשרים ואחת.הספר מביא את התיאוריה והחזון ששימשו בסיס לתכנון. במרכז התיאוריה עומדת ההשפעה שיש לטכנולוגיות הידע - מחשבים, טלוויזיה ותקשורת - על היחסים שבין הלומד לבין הידע. בהמשך מסופר על תהליך המ...

100.

מאת רון


©2006-2017 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ