|
שם מלחמה משתוללת כאן שותלים ורוקדיםהדפסים |אוצר ומעצב התערוכה: אליק מישוריאריה אלואיל & פאול הניך, אורי כוכבא |
|
תקציר הספר
אליק מישורי הוא היסטוריון אומנות וחוקר תרבות ישראל.
כשכזה הוא אצר לאחרונה בפרוזדורי האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, תערוכה אינטימית , לא גדולה בממדיה אך רחבה ומרגשת בתכניה ובאופן הגשתה לציבור.
אליק מישורי הפגיש בתערוכתו שלושה אמנים: אריה אלואיל (1967-1901) פאול קונרד הניך (1977-1907) ואורי (קוך) כוכבא (2001-1910). שנים מוכרים יותר והשלישי, אורי כוכבא אלמוני יחסית. המכנה המשותף לשלושתם, טכניקת הדפס הלינול וחיתוכי העץ.
קיים מכנה משותף נוסף, השפעתו של אמן חיתוכי העץ והלינול, הבלגי פרנץ מסארל (1972-1889) על עבודתם.
סדרות ההדפסים של מסארל המהווים סיפורים מאוירים בפני עצמם הוו אף הם מודל ללמידה.
כותב מישורי בקטלוג המרשים הנלווה לתערוכה:
" בתערוכה יוכלו הצופים להתרשם משלוש פרשנויות ייחודיות על תמת החלוץ.
פרשנויות שנוצרו במדיום אינטימי ומינימליסטי, לכאורה נטול היבטים הרואיים, המתמקד דווקא בהיבטים אינדיבידואליים, המובעים באופן מושך לב, בפשטות ביצוע ובוירטואוזיות אומנותית. בין השורות של נרטיב החלוץ מסתמנת מסכת החיים הארץ ישראלית.
יותר משבעים שנה חלפו מאז נוצרו פרשנויות אלה, והן ממחישות שאין חדש תחת השמש הישראלית – מה שהעסיק את שלושת האמנים האלה בתקופת מלחמת העולם השנייה או בסמוך לה , עודנו רלוונטי כיום".
– מאמרו – מחקרו של מישור המלווה את הקטלוג, חשוב ומוסיף תובנות להבנת הסוגה המרתקת של אומנות ההדפס העממי, הבינלאומי והארץ ישראלי בתקופה החלוצית המעצבת בשנים טרם מדינה.
כשכזה הוא אצר לאחרונה בפרוזדורי האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, תערוכה אינטימית , לא גדולה בממדיה אך רחבה ומרגשת בתכניה ובאופן הגשתה לציבור.
אליק מישורי הפגיש בתערוכתו שלושה אמנים: אריה אלואיל (1967-1901) פאול קונרד הניך (1977-1907) ואורי (קוך) כוכבא (2001-1910). שנים מוכרים יותר והשלישי, אורי כוכבא אלמוני יחסית. המכנה המשותף לשלושתם, טכניקת הדפס הלינול וחיתוכי העץ.
קיים מכנה משותף נוסף, השפעתו של אמן חיתוכי העץ והלינול, הבלגי פרנץ מסארל (1972-1889) על עבודתם.
סדרות ההדפסים של מסארל המהווים סיפורים מאוירים בפני עצמם הוו אף הם מודל ללמידה.
כותב מישורי בקטלוג המרשים הנלווה לתערוכה:
" בתערוכה יוכלו הצופים להתרשם משלוש פרשנויות ייחודיות על תמת החלוץ.
פרשנויות שנוצרו במדיום אינטימי ומינימליסטי, לכאורה נטול היבטים הרואיים, המתמקד דווקא בהיבטים אינדיבידואליים, המובעים באופן מושך לב, בפשטות ביצוע ובוירטואוזיות אומנותית. בין השורות של נרטיב החלוץ מסתמנת מסכת החיים הארץ ישראלית.
יותר משבעים שנה חלפו מאז נוצרו פרשנויות אלה, והן ממחישות שאין חדש תחת השמש הישראלית – מה שהעסיק את שלושת האמנים האלה בתקופת מלחמת העולם השנייה או בסמוך לה , עודנו רלוונטי כיום".
– מאמרו – מחקרו של מישור המלווה את הקטלוג, חשוב ומוסיף תובנות להבנת הסוגה המרתקת של אומנות ההדפס העממי, הבינלאומי והארץ ישראלי בתקופה החלוצית המעצבת בשנים טרם מדינה.
פרסומת
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים