השתנות שכלית

אבחון דינמי של יכולת הלמידה

דוד צוריאל

יצא לאור ע"י הוצאת ספרית פועלים, בשנת 1998, מכיל 250 עמודים, פסיכולוגיה » פסיכולוגיה - כללי


הוסף לסל
קנה חדש: ₪75.00 ₪67.50





ספר בסדר דירוג של שלושה כוכבים
3
100% בנות
0 בנים   1 בנות
גיל ממוצע:54
2338 התעניינו בספר

תקציר הספר
פרופ' דוד צוריאל - פסיכולוג קליני וחינוכי ומרצה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר - אילן, הוא מומחה בינלאומי בתחום האבחון הדינמי של יכולת הלמידה ומשמש כיום כנשיא נבחר של האיגוד הבינלאומי לחינוך קוגניטיבי. (IACE) עד היום פיתח 6 מבחנים דינמיים לגיל הרך ולבית - הספר היסודי ופרסם מחקרים רבים בתחום. את התואר השלישי (Ph.D.) בפסיכולוגיה קלינית קיבל באוניברסיטת VANDERBILT שבארצות הברית. פרופ' צוריאל פעיל בהנחיית עשרות סדנאות של אבחון דינמי, ברחבי העולם, ומחקריו עוסקים במהות ההשתנות השכלית של ילדים ובתנאים המובילים להשתנות - בעיקר בתפקידם של ההורים בפיתוח תהליכי למידה מתווכת. גישת האבחון הדינמי לגיל הרך שפיתח, משמשת פסיכולוגים ומחנכים רבים בתהליכי אבחון וטיפול. הספר השתנות שכלית עוסק בגישה חדשנית לאבחון וטיפול קוגניטיבי בילדים. יכולת הלמידה מוערכת במהלך האבחון באמצעות התערבות המכוונת לשנות באופן משמעותי את תפקודו השכלי של הפרט. גישה זו מבוססת על התיאוריות של ויגוצקי ופוירשטיין. הספר פורש בפנינו את ההיבטים התיאורטיים של האבחון הדינמי ואת יישומם בתחומי האבחון והטיפול הקוגניטיביים. חלק נכבד מהספר מוקדש לתיאור גישת האבחון הדינמי לגיל הרך, שפותחה ע"י פרופ' צוריאל, כשהוא מבסס אותה במחקרים ובהצגת מקרים. המאפיין גישה זו הוא השילוב של תיאוריה, יישום ומחקר. הספר מניח את הבסיס לראיית הילד המתפתח כיצור דינמי ומשתנה, בעל פוטנציאל שכלי גבוה יותר מהתפקוד הגלוי הנראה לעין. בספר מוצגות דרכים וגישות לפיתוח פוטנציאל הלמידה ונעשה ניתוח של הגורמים האישיים והמשפחתיים התורמים למימוש היכולת האינטלקטואלית.






התחיל לקרוא לפני 7 חודשים








©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ