הערכה מרובת פנים / רבקה גלובמן, עליה קולא

הערכה מרובת פנים

רבקה גלובמן, עליה קולא

יצא לאור ע"י הוצאת יסוד, מכיל 327 עמודים, הריון ומשפחה » משפחה וחינוך







ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
761 התעניינו בספר

תקציר הספר
"העתיד צריך להתמקד עבור למידה, מאשר בהערכה של למידה" הספר מקיף את מגוון סוגי ההערכה החל מרמת התלמיד דרך רמת הכיתה והשכבה, ועד לרמה המוסדית ואף העל-מוסדית, מקומית ואזורית. הספר מציג רעיון מקורי בדבר פניה המרובות של הלמידה אליהם מותאמים סוגי ההערכה: א. הערכה נורמטיבית ? שהמורה מפעיל ביחס ללומדים על בסיס תקנים חינוכיים; ב. הערכה פרשנית ? העצמה של הלומדים להכוונה ולהערכה עצמית; ו-ג. הערכה התנסותית ? לצמיחה עצמית פנימית של הלומדים. כל גישה מעוגנת בספרות מקצועית ומחקרית ומלווה בשפע דוגמאות מהשדה. גישת הספר מתאימה לבתי-ספר במאה ה-21, המבקשים להשיג מטרות מרובות ברמת מורכבות גבוהה, במיוחד בחברה רב-תרבותית ורב-עדתית. ייחודיות הספר בכך שהוא משלב בין צורכי החברה וצורכי קבוצות ויחידים בתוכן, ויש בו הדרכה מלאה למשתמשים בתהליכי ההערכה המשלימים. הספר מיועד ומתאים לכל אנשי החינוך, החל מהמורים, מדריכיהם, מנהלי בתי-ספר ומפקחים, ועד למובילי מדיניות החינוך ומכשירי המורים, והוא עשוי לשרת יישומי מחקר והוראה אקדמיים. המחברות זהו ספר השלישי של המחברות, שכתבו יחד את: "ושיודע לשאול", על השאלות לפיתוח לומד עצמאי; וכן "להיות מנהל ולהצליח" , על מקומו ותפקידו של מנהל בהשתלמות המוסדית ובפיתוח בית-ספרו. לשתי המחברות ניסיון רב בהוראה ובהדרכה בכל הרמות של מוסדות החינוך. ד"ר רבקה גלובמן, מרצה בכירה בבית-הספר לחינוך של אוניברסיטת בר-אילן, שימשה כראש החוג להכשרת מורים וכראש הלימודים לתואר השני בחינוך. יועצת בוועדות שונות של משרד החינוך. כמו כן חקרה ופרסמה מאמרים רבים וספרים בתחום החינוך וההוראה. ד"ר עליה קולא, שמשה שנים רבות כמרכזת הדרכה במחלקה לתכניות ושיטות של משרד החינוך, וכיועצת פדגוגית לבתי-ספר. אחראית ארצית, מרכזת ומרצה בקורסי השתלמות רבים למורים, למדריכים ולמנהלים, במשרד החינוך ובאוניברסיטה. מתפקדת כיום כמפקחת בית-ספר ייחודי. פרסמה ספרים ומאמרי הדרכה בתחום החינוך.










©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ