התנסות בלמידה מתווכת / פרופ' דוד צוריאל

התנסות בלמידה מתווכת

פרופ' דוד צוריאל








ספר טוב דירוג של שלושה כוכבים וחצי
3.5
100% בנות
0 בנים   2 בנות
גיל ממוצע:54
2838 התעניינו בספר

תקציר הספר
פרופ` דוד צוריאל הוא פסיכולוג קליני וחינוכי ומרצה בביה``ס לחינוך באוניברסיטת בר-אילן. הוא מומחה בינלאומי בתחום האבחון הדינמי של יכולת הלמידה ומשמש כיום כנשיא נבחר של האיגוד הבינלאומי לחינוך קוגנטיבי (IACE). את התארים הראשון והשני בפסיכולוגיה וחינוך קיבל באוניברסיטת בר-אילן ואת התואר השלישי (P.H.D) קיבל בפידובי קולג` באוניברסיטת Vanderblit בארה``ב בפסיכולוגיה קלינית. פרופ` צוריאל פעיל בהנחיית עשרות סדנאות של אבחון דינמי בארץ ובחו``ל ומחקריו עוסקים במהות ההשתנות השכלית של ילדים ובתנאים המובילים להשתנות, בדרכי אבחון של פוטנציאל הלמידה ובתפקידם המתווך של ההורים בפיתוח יכולת הלמידה אצל ילדיהם. גישת האבחון הדינמי לגילה רך שפיתח משמשת פסיכולוגים ומחנכים רבים בתהליכי אבחון וטיפול. עד היום פיתח 6 מבחנים דינמיים לגיל הרך וביה``ס היסודי ופרסם מחקרים רבים בתחום. תיאוריית הלמידה המתווכת, שהתפתחה בשני העשורים האחרונים, הביאה בעקבותיה שינויים בתחום החשיבה החינוכית/פסיכולוגית וישומים חדשניים בתחום תהליכי אבחון ותוכניות התערבות לחינוך קוגנטיבי. התיאוריה מבוססת על נסיון קליני וחינוכי עם ילדים, אשר מסיבות שונות אינם ממצים את הפוטנציאל הלימודי שלהם ולכן נכשלים בתחומים אקדמיים וחברתיים. ספר זה מחולק לארבעה היבטים עיקריים: תיאורטיים, ישומיים-קוגנטיביים, ישומיים-חברתיים ומחקר. בין פרקי הספר נמצא התייחסות לאבחון הדינמי, בעיקר אבחון דינמי בגיל הרך, להעשרה האינסטרומנטלית ושילובה במסגרות שונות, פונקציות קוגנטיביות לקויות, אמנות וחשיבה, שיקום צעירים בקהילה, בעיות פסיכולוגיות של ילדי עולים, תיקוף התיאוריה באמצעות מודל משוואתי מבני ותוכנית התערבות בגיל הרך. העבודות השונות נערכו על ידי מחברים שעסקו בו זמנית בהיבטים העיוניים, הישומיים והמחקריים של התיאוריה. בכך חשיבותן לחוג קוראים נרחב מבין העוסקים בקידום כושר הלמידה של אוכלוסיות שונות. ספר זה משמעותי במיוחד לעוסקים בהכשרת פסיכולוגים, מורים ומטפלים בילדים ובבני נוער.










©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ