תקשורת בלתי מילולית בכיתה

שון ניל

תקשורת בלתי מילולית בכיתה

שון ניל








ספר בסדר דירוג של שלושה כוכבים
3
100% בנים
1 בנים   0 בנות
גיל ממוצע:34
1208 התעניינו בספר

תקציר הספר
סימנים בלתי מילוליים אינם ניתנים לשליטה באותה קלות כמילים, לפיכך הם משמשמים למורים וילדים מקור פוטנציאלי למידע מהימן אודות כוונותיהם האמיתיות. אולם, יש בסימנים אלה דו ערכיות רבה מזו שיש במילים, ובכך הם מועילים למורים או ילדים הרוצים לשלוח מסר שאינם רוצים שייקרא עליו תגר. אפילו כך, עלולות להיווצר אי הבנות, למשל, בין קבוצות אתניות שונות. שון ניל בוחן כיצד משפרים ילדים את מיומנות השימוש בסימנים בלתי מילוליים והבנתם ככל שהם גדלים. הסימנים הבלתי מילוליים המתאימים למורים שונים מאלה המשמשים בשיחה לא רשמית, בגלל תפקיד השליטה, ההנחייה והעידוד של המורה. בעקבות זאת נתקלים מורים חדשים בקשיים, אשר עליהם נמנה הקושי לפרש את המשוב המוגבל של הכיתה. בעקבות סקירה מפורטת של הסימנים של מורים וילדים נערך מחקר על האופן, בו רוכשים מורים מיומנויות בלתי מילוליות, ומחקר על הכשרה יעילה. ``תקשורת בלתי מילולית בכיתה`` הינו הסקר הכולל היחיד של תחומים אלה, המיועד לצוות המעורב בהכשרה הראשונית של מורים, ובהתפתחות צוות. הארגון החברתי של הכתה, המשתקף תמיד בסידורי הישיבה ותוכנית החדר, מאפשר למורים ואנשי מנהל להשפיע על האינטראקציה בכיתה על ידי תכנון מראש. מהדורה עתירת איורים זו, המיועדת לקבוצות אלה, מעריכה עד כמה יעיל תכנון זה. שון ניל בחן מערכי חדרים ותקשורת בלתי מילולית בתחום החינוך מאז 1975, ופרסם מאמרים רבים, העוסקים בנושאים אלה. הוא מביא גם סקר כולל ייחודי של ממצאים מחקריים אודות תקשורת בלתי מילולית בכיתה.




לקט ספרים מאת שון ניל
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של שון ניל






©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ