|
|
|
תקציר הספר
•מדוע קורה לעיתים קרובות שאדם יכול לצטט מילה במילה מה שנאמר, בלי להבין את משמעותו של הנאמר?
•כיצד קורה שאדם "מסכם עניין" בצורה שאינה מכילה את הרעיון המרכזי שבו דיבר?
•איך קורה שאדם "לומד" חמישה פירושים שונים לפסוק אחד, בלי להבין מה הבעיה בפסוק שהפירושים האלה פותרים?
•איך יתכן, שאדם פותר עשרות תרגילים באחוזים, ובכל זאת הוא משוכנע שהתשובה לשאלה האם צריך לחלק ב-100 או לכפול ב- 100 היא עניין של מזל?
זה קורה מפני שלא תמיד אנו חושבים.
וגם כאשר אנו חושבים - לא תמיד אנו מקפידים לחשוב היטב ולהבין.
הספר דן ביסודות של הבנת המשמעות של דברים שבהם האדם נתקל כאשר הוא מדבר, מצטט, קורא, לומד, מסכם עניין, בוחן או מנתח רעיון, משבח או מבקר מאמר או עניין, וכיוצא באלה.
הספר מציע מספר דרכים לשיפור החשיבה על-ידי התבוננות ביקורתית ועל-ידי עיון-לשם-הבנה, וכן הוא מציג את עקרונותיה ודרכיה של ההוראה-לשם-הבנה, שבה המורים מביאים את תלמידיהם להתבוננות ולעיון לשם הבנה.
פרסומת
לקט ספרים מאת מירה עופרן
| שם הספר |
|---|
| והמבין יבין... : פרקים בקריאה ביקורתית |
| שליש לחלק לרבע : המחשבה שמאחורי החישוב : ספר למורים ולסתם מבוגרים הרוצים להבין את הרקע לחשבון שפעם למדו |
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של מירה עופרן
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים