אהבה וגבולות בחינוך הילד / ד'ר הבר דוד

אהבה וגבולות בחינוך הילד

ד'ר הבר דוד

יצא לאור ע"י הוצאת רמות, מכיל 275 עמודים,







ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
815 התעניינו בספר

תקציר הספר
האם אפשר לחזק את הביטחון העצמי של הילד, ואם כן כיצד? שאלה זו מעסיקה הורים רבים. היא מורכבת, ואין עליה תשובה אחת ויחידה, לא קיים מרשם ל""תיקונו"" של חוסר הביטחון, שילדים רבים סובלים ממנו; אך ניתן להתוות את קוויה של סביבה התורמת לחיזוקה של תחושת הביטחון, וניתן לנסח את העקרונות החינוכיים-הפסיכולוגיים שיישומם מחזק אותה. בהכללה, ניתן לומר כי סביבה משפחתית שמתקיים בה איזון בין אהבה לגבולות תאפשר לילד לפתח את בטחונו העצמי. נוכחות קבועה של ההורים בגיל הרך, קבלת הילד על חולשותיו, יכולתם לתמוך בו, לתת לו אפשרות לבטא רגשות, חיוביים כשליליים, להעניק לו מידה נאותה של חופש ולהקרין אמון ביכולתו ללמוד ולהסתגל למצבים הצפויים לו בחייו ? כל אלה הכרחיים להתפתחותו ההתקינה. אך אין די בכך. תהליך ההתפתחות כרוך בהרחבת מעגלים, בהתרחקות מן ההורים, ובהכרח בפעולה במסגרות שכללי התנהגות שונים שוררים בהן ודרישות אוחרות מוצגות לפועלים בהן. יכולתו של הילד להסתגל לכל אלה מותנית ביכולתו להתגבר על השוני הקיים בין המסגרת המשפחתית התומכת והמגינה לבין המסגרות האחרות שהוא נוטל בהן חלק. ככל שהמסגרת המשפחתית סגורה, אינטימית ומגוננת יותר, כן יקשה עליו המעבר מן האחת אל האחרות. הגברת יכולתו של הילד להסתגל למסגרות אחרות מחייבת את ההורים להציב לו גבולות מתחילת דרכו. הצבת גבולות כרוכה בהקניית יכולת התאפקות, ומתמצה בהגברת יכולתו לא לעשות תמיד מה שמתחשק לו, ולעיתים לעשות גם מה שלא מתחשק לו. יכולות אלה, המוקנות לילד בהדרגה, ולצידן יחס אוהב ותומך מצד ההורים, מחסנות אותו ומשפרות את יכולות ההסתגלות שלו למצבי חיים שונים. על בסיס איזון זה בין אהבה לגבולות מתפתחים קני-המידה הפנימיים המאפשרים לו להבחין בין מותר לאסור, ופוחתת הסכנה שיפתח בעיות התנהגות. עיקרון זה של איזון מוצב במרכזו של התהליך החינוכי המפורט בזה. אהבה וגבולות הוא ספרו השני של המחבר, ד""ר דוד הבר, פסיכולוג קליני וחינוכי במקצועו. הספר נכתב על סמך שלושים שנות ניסיון בהדרכת הורים ובעבודה עם ילדים ונוער. העקרונות החינוכיים והבסיסיים המוצגים בראשיתו מבטאים את השקפתו החינוכית של המחבר. חלוקת הבעיות בשכיחות המופיעות אצת ילדים לשלוש קבוצות נעשתה לצורך הצגתן של דרכי ההתייחסות המתאימות לכל קבוצה. בספרו הראשון. לא הואב לקרוא, שיצא גם הוא בהוצאת ""רמות"", תוארו דרכי האבחון והטיפול בילדים לקויי-למידה הפרק על ליקוויי למידה בספר הנוכחי חותר להקנות לקוראים את המידע הנחוץ ואת הבנת הבעיה על היבטיה השונים. הורים יוכלו להיעזר בו במגעיהם עם מערכת החינוך ובטיפול בילדיהם, וכך יוכלו להכיר גם את שיטות החינוך המתאימות לילדים הסובלים מבעיות רגשיות ולילדים קשי-התנהגות."




לקט ספרים מאת ד'ר הבר דוד
שם הספר
לא הואב לקרוא
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של ד'ר הבר דוד






©2006-2017 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ