בתוך ומחוץ לתמונה : על צילום, אמנות ועולם האמנות -מבחר מאמרים / מרתה רסלר

בתוך ומחוץ לתמונה : על צילום, אמנות ועולם האמנות -מבחר מאמרים

מרתה רסלר

יצא לאור ע"י הוצאת פיתום, בשנת 2006, תירגום: אסתר דותן.







ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
950 התעניינו בספר

תקציר הספר
מהדורה חדשה למבחר המאמרים המכוננים ומרובי התובנות של האמנית האמריקאית מרתה רַסלר (Rosler). המבחר ראה אור בהוצאת פיתום ב-2006 והיה הספר הראשון עם הקמת ההוצאה.

המחברת מעלה שאלות המעסיקות אותה כאמנית בנסיבות היסטוריות קונקרטיות, אך ההשלכות אקטואליות עד היום: היא שואלת על הישות קהל בתחום האמנות; על ההרחקה הבעייתית של הפן המעמדי במובנו החברתי הרחב במגמות פמיניסטיות מסוימות; על צילום נוודי מעין תיעודי המסתפק במציצנות קיומית; על נטייה רווחת לערפל את- או להתעלם מ- המישור ההיסטורי הקונקרטי והפוליטי בדיוּן על תצלומים ולהתמקד באספקט הכוכבוּת של הצלם או הצלמת ובאיפיונים אסתטיים גרידא; על קוצר ידן של שיטות הייצוג החזותי והמילולי; על פולחן הקירבוּן. המאמרים נכתבו בין השנים 1983-1975.

מהדורת 2006
מהדורת 2006
כיום, בתקופה של התעצמות המופע המהותני-שבטי בסוגיות של זהוּת – שהינו הד-נ-א של לאומנות, גזענות ושנאה, בתקופה זו שבה, למַעט מקרים דיאלקטיים לא רבים, אין משקל רב לתואר "תיעודי" הנלווה לעבודות צילום, אמנות, קולנוע, ובתקופה זו שיש בעיקר דיבור על קריירות ומעט מאוד דיון במגמות וביעדים של האמנות, יש משנה תוקף לעמדות המורכבות העולות במאמרים אנליטיים אלה, אשר הדיכוטומיה שחור-לבן זרה להם.

הספר מכנס ארבעה מאמרים:
"צופים, קונים, סוחרים, יצרנים/יוצרים: מחשבות על קהל", 1979
"דמות האמן, דמות האשה", 1983
"לי פרידלנדר: דוגמה לצלם מודרני", 1975
"בתוך, ליד, מחשבות לאחר מעשה: על צילום תיעודי", 1981

פתח דבר על ידי האמנית נכתב במיוחד לאסופה המתורגמת. אחרית הדבר מאת המתרגמת מתייחסת לשיח הצילום של רסלר, תוך התמקדות בייחודו של פרויקט שדות התעופה המתמשך של האמנית.

המבחר הוא מתוך אסופת המאמרים של מרתה רסלר, Decoys and Disruptions, ספרי אוקטובר, הוצאת MIT, קיימברידג', מסצ'וסטס, 2004.



פרסומת




©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ