![]() |
|
|
תקציר הספר
כיצד משיגה חברה את המידע הדרוש לה לקבלת החלטות אסטרטגיות, כאשר הנושאים המוטלים על כף המאזניים כבדי משקל, והתוצאה המתקבלת עלולה להיות ההבדל בין הצלחתו של הארגון לכישלונו, אין די בשיטות לא - פורמליות, שהן אקראיות וחסרות עקביות ושיטתיות. מה שדרוש הוא מערכת פורמלית הולכת ומתפתחת לאיסוף מודיעיןולדיווח עליו. תוכנית מודיעין עסקי מאורגנת מאפשרת , לעקוב אחר מתחרים קיימים ומתחרים פוטנציאליים , לנתח שווקים , לפתח מוצרים חדשים ורווחיים , לאתר מועמדים אפשריים להשתלטות או למיזוג ; לעקוב אחר התפתחויות טכנולוגיות : להיות מעודכן בשלל מגמות פוליטיות, כלכליות, חברתיות ותחיקתיות, העשויות להשפיע על גורלה של החברה. הספר שלפנינו מעלה בפני הקורא גישה מגובשת ומקיפה לניהול מודיעין עסקי, המציגה תשובות לשאלות : כיצד לקבוע מטרות לתוכנית מודיעין עסקי ולאתר את צורכי המודיעין החיוניים של הארגון , כיצד להקים רשת איסוף ידיעות בהתבסס על עובדי החברה ועל משאבים פנימיים ; כיצד לשאוב מידע ממקורות המודיעין החיצוניים הטובים ביותר ,פרסומים, מסמכים ממשלתיים, מסדי נתונים ממוחשבים, ועידות ותערוכות מסחריות, לקוחות, ספקים ועוד ; כיצד להעריך את איכות הנתונים שנאספו ואת אמינותם, ולצמצם את זרם המידע לפריטים מועילים, שיענו על הצרכים של החברה, כיצד לתכנן ולנהל מערכות לאחסון מידע ולהפצתו, תוך ניצול יתרונות המחשוב , כיצד לקבוע את המבנה הארגוני הטוב ביותר למערך המודיעין העסקי של החברה , כיצד לגלות בעיות נפוצות באיסוף מודיעין ולהתגבר עליהן. הספר אמור לסייע בידי מנהלים הממונים על תכנון או על פיתוח עסקים חדשים, בידי אנשי שיווק וחקר שווקים, ובידי כל המנהלים העוסקים בניווט הארגונים שלהם להשגת רווחיות גבוהה יותר. בנימין גלעד הוא כלכלן, ומכהן כפרופסור - משנה לניהול באוניברסיטת רטגרס. בעבר היה הממונה על יחידת המודיעין של משטרת ישראל. הוא מחברם שלושה ספרים וכתב מאמרים רבים בכתבי - עת מקצועיים. תמר גלעד היא יועצת לניהול, המתמחה בתכנון מערכות מודיעין עסקי ובהפעלתן. בעבר היתה חוקרת ומנתחת בצה"ל, וכן שימשה כיועצת השקעות, אחראית על תוכניות חינוך ומייסדת - משותפת של חברה למתן שירותי עיבוד בהדמיה צבעונית.