![]() |
|
|
תקציר הספר
רותי בת השבע נוהגת לצעוק, לבעוט ולהשליך חפצים לכל עבר.
למרות הבקשות, ההבטחות, העונשים והמכות אין שום סימן לשיפור בהתנהגותה.
דן בן העשר נוהג שיטה של התחמקות מכל מטלה, תפקיד או בקשה מצד הוריו. הוא מנצל כל סיבה כדי להתחמק ממילוי הבקשות, ורוטן: "אוף, אמרתי אחר כך!" – ושוכח.
יעל בת החמש מעלה כל היום דרישות מדרישות שונות.
בחנות או ברחוב היא דורשת את כל אשר רואות עיניה, ואם אין ממלאים את חפצה היא פותחת ב"סצינות" של בכי וצעקות.
נשמע מוכר?
הורים רבים תוהים ושואלים: מדוע אנחנו נתקלים בקשיים כה רבים בחינוך ילדינו?
האם רק נדמה לנו, שילדיהם של אחרים גדלים בקלות וללא בעיות מיוחדות, ורק אצלנו הם מתקשים לקום בבוקר, מסרבים להתרחץ או לסדר את החדר, ואינם מכינים שיעורים; מתחצפים למבוגרים, אינם ממושמעים, רבים עם אחיהם ומסרבים ללכת לישון.
ספר זה נועד להורה שיש לו נכונות להשקיע מאמצים לבניית מערכת יחסים טובה עם ילדיו.
בספר מוצגת התיאוריה של למידה חברתית – תיאוריה התנהגותית חדשה ושונה מהגישות הטיפוליות השיגרתיות.
מרוכזים בו מחקרים שנערכו בשנים האחרונות בתחום תיאורית ההתנהגות, וכן גם ידע וניסיון שהצטברו אצל מחנכים ופסיכולוגים.
העקרונות והתהליכים המוגדרים בספר יעילים וקלים ללמידה וליישום.
הספר נכתב בלשון פשוטה ובהירה, המאפשרת לכל אדם להבין את עקרונותיו ולהגשימם.
יואל גולדברג הוא פרופסור-חבר בחוג לחינוך של אוניברסיטת תל אביב ובמחלקה לפסיכולוגיה של האוניברסיטה העברית בירושלים, כיהן כמנהל השירות הפסיכולוגי-יעוצי של משרד החינוך והתרבות ועתה עוסק בנושאי ייעוץ וטיפול להורים ולילדים.
פרופ' גולדברג סיים את לימודיו בארצות הברית והתמחה באוניברסיטאות שונות בתיאוריה ההתנהגותית.
הוא פירסם מאמרים רבים בארץ ובחוץ-לארץ, ביניהם בנושאים: טיפול בחרדות, משוב ביולוגי ותראפיה קוגניטיבית.
למרות הבקשות, ההבטחות, העונשים והמכות אין שום סימן לשיפור בהתנהגותה.
דן בן העשר נוהג שיטה של התחמקות מכל מטלה, תפקיד או בקשה מצד הוריו. הוא מנצל כל סיבה כדי להתחמק ממילוי הבקשות, ורוטן: "אוף, אמרתי אחר כך!" – ושוכח.
יעל בת החמש מעלה כל היום דרישות מדרישות שונות.
בחנות או ברחוב היא דורשת את כל אשר רואות עיניה, ואם אין ממלאים את חפצה היא פותחת ב"סצינות" של בכי וצעקות.
נשמע מוכר?
הורים רבים תוהים ושואלים: מדוע אנחנו נתקלים בקשיים כה רבים בחינוך ילדינו?
האם רק נדמה לנו, שילדיהם של אחרים גדלים בקלות וללא בעיות מיוחדות, ורק אצלנו הם מתקשים לקום בבוקר, מסרבים להתרחץ או לסדר את החדר, ואינם מכינים שיעורים; מתחצפים למבוגרים, אינם ממושמעים, רבים עם אחיהם ומסרבים ללכת לישון.
ספר זה נועד להורה שיש לו נכונות להשקיע מאמצים לבניית מערכת יחסים טובה עם ילדיו.
בספר מוצגת התיאוריה של למידה חברתית – תיאוריה התנהגותית חדשה ושונה מהגישות הטיפוליות השיגרתיות.
מרוכזים בו מחקרים שנערכו בשנים האחרונות בתחום תיאורית ההתנהגות, וכן גם ידע וניסיון שהצטברו אצל מחנכים ופסיכולוגים.
העקרונות והתהליכים המוגדרים בספר יעילים וקלים ללמידה וליישום.
הספר נכתב בלשון פשוטה ובהירה, המאפשרת לכל אדם להבין את עקרונותיו ולהגשימם.
יואל גולדברג הוא פרופסור-חבר בחוג לחינוך של אוניברסיטת תל אביב ובמחלקה לפסיכולוגיה של האוניברסיטה העברית בירושלים, כיהן כמנהל השירות הפסיכולוגי-יעוצי של משרד החינוך והתרבות ועתה עוסק בנושאי ייעוץ וטיפול להורים ולילדים.
פרופ' גולדברג סיים את לימודיו בארצות הברית והתמחה באוניברסיטאות שונות בתיאוריה ההתנהגותית.
הוא פירסם מאמרים רבים בארץ ובחוץ-לארץ, ביניהם בנושאים: טיפול בחרדות, משוב ביולוגי ותראפיה קוגניטיבית.
הקורא | עיר הקורא | מתי | |
---|---|---|---|
מיסמה | יפיע | לפני שנה ו-4 חודשים | מענה |
רשימות קריאה בהן מופיע בעיות משמעת אצל ילדים - הלכה ומעשה בעיצוב ההתנהגות
חינוך ואוריינות
|
נינה
בת מתל-אביב,ר'ג,גבעתיים,מכבים רעות,משלוחים עד הבית באיזור גוש דן
רשימת הקריאה עודכנה שלשום
פרסומת
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים