ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
481 התעניינו בספר

תקציר הספר
פשע, חוסר ביטחון אזרחי ופחד הם ממאפייני החברה בעת הזו.
עם זאת, ככל שהנושא נחקר כן מסתבר שאין כאן בעיה "טבעית" אלא חברתית, ומעל לכל בעיה פוליטית.
הספר שלפנינו מציג מחקר החודר לנפשם של אסירים ולנרטיב האישי שלהם, ומעניק לנו הבנה חדשה באשר לגורמים שכיוונו רבים מהם אל הפשע.
כ- 70% מהאסירים הפליליים בישראל, כולם חניכי חוק חינוך חובה, נמצאו סובלים מליקויי למידה מובהקים.
הם נשרו ממערכת החינוך כבר בבית הספר היסודי, ולפי עדותם ופרשנותם קיים קשר משמעותי בין יחסה של המערכת לכישלונם הלימודי ובין נשירתם והידרדרותם לעבריינות. אין ספק שניתן היה לשנות לפחות אצל חלק מהאסירים את כיוון החיים אילו ננקטו איתור מוקדם של לקות הלמידה, תמיכה רגשית וטיפול יעיל.
אי עשייה והתכחשות למצוקה זו משמען, היום, הפקרה מדעת של ילדים רבים לסכנה ממשית, שתוצאותיה הרות אסון ליחידים ולחברה הישראלית ולחברה הישראלית כולה.
הקריאה בספר חייבת לעורר הורים ומורים לאחריות הגדולה המוטלת עליהם באשר לשהות הילדים בבית הספר. האחריות הראשונה במעלה מוטלת על מערכת החינוך, שחייבת להתנער מן האדישות הבלתי נסלחת בנושא זה ולטפל במצוקתם של לקווי הלמידה.




עמלה עינת (סופר על המוקד)
סופרת, חוקרת ומומחית בכירה בתחום לקויות למידה. עד לאחרונה הייתה אחראית על מוקד התמיכה הרגשית במרכז התמיכה לסטודנטים לקויי למידה במכללת תל-חי. "וכשאני לעצמי – מה אני?" הוא ספרה השישי בסידרת ספרים העוסקת בהיבטים שונים של הסינדרום, ארבעה מהם ראו אור בסידרת קו אדום בהוצאת הקבוץ ה... המשך לקרוא






©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ