הדרכה

טיפוח מיומנויות וכישורים לשיפור ביצועים

אריה אבירם

יצא לאור ע"י הוצאת פקר סוכנות לספרות בעם, בשנת 2006, מכיל 373 עמודים, פסיכולוגיה » ספרי הדרכה


הוסף לסל
קנה חדש: ₪98.00 ₪88.20





ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
2317 התעניינו בספר

תקציר הספר
כיום, המטרה הניצבת בפני מנהלים היא להבטיח שעובדיהם יחוללו מובילות-שוק בעקביות ובהתמדה. הדרך היחידה להבטיח ביצועים מיטביים מתבצעת על-ידי הדרכה המיועדת לשפר את הידע, המיומנות והיכולת של כל מועסק בהתאם להגדרת תפקידו. מטרתו של ספר זה לתת בידי האחראים לטיפוח מיומנויות וכישורים בארגונים קטנים כגדולים, עצמאיים או ציבוריים, את הכלים שיבטיחו שיפור ביצועים עקבי ומתמיד, באמצעות: *פיתוח ידע, מיומנויות ועמדות בתחומים מוגדרים מראש. *יצירת שינויים בהתנהגות המודרך בתחום המקצוע ובמסגרת הגדרת התפקיד. *השגת יעדים ספציפיים בכל תחום. הספר עוסק בגורמים המשפיעים על פעילות ההדרכה, מגוון השיטות ויישומן, שיקולים כלכליים, כלים להערכת האפקטיביות של תוכניות ההדרכה, תוכניות פיתוח מנהלים וצוותים, הדרכה ללימוד מקצוע והדרכה מבוססת מחשב. מנהלי ארגונים צריכים להסיר מעל הפרק את השאלה: "האם אנו צריכים הדרכה?" ולהתמקד בשאלה "האם נוכל להרשות לעצמנו שלא לקיים הדרכה?". כשם שמנהל לא יעלה על דעתו לוותר על אחזקה שוטפת למכונות שהופקדו בידיו, כך שלא יעלה על הדעת לוותר על טיפוח מתמיד ועבי של המשאב האנושי המתבצע באמצעות ההדרכה. מטרתו של ספר זה לתת בידי המנהלים האחראים לטיפוח מיומנויות וכישורים של מועסקים, את הכלים לשיפור ביצועים. מטרת ההדרכה ליצור התנסות הגומרת לאנשים לרכוש התנהגויות חדשות המוגדרות מראש. הדרכה יכולה לתרום בתחומים הבאים, גם אם לא כוונה ספציפית אליהם: • הגברת הסיפוק והמורל בקרב העובדים • הגברה של הנעת העובדים, על ידי סיפוק צרכים או בניית ציפיות לבי העתיד • הגברת היעילות בתהליכי העבודה שמשמעותה רווח כספי • הגברת נושא החדשנות ותופעת ה"ראש הגדול" בקרב העובדים. • שיפור הדימוי של הארגון בעיני העובדים והלקוחות. • הקטנת סיכונים של התנהגויות לא רצויות. שילובם של האדם והארגון בתהליך של הדרכה "מדד בסופו של דבר בביצועים. זהו המבחן האולטימטבי שבלי עמידה בו, לא תהיה לשאר ההיבטים משמעות. למעשה, תפקידה של ההדרכה לסייע לעובד סגל מיומנויות שליטה בפרטים ולפתח את הדיוק הנדרש במסגרת עיסוקו או מקצועו, לבנות תזרים שוטף של רפרטואר התנהגויות אשר יבטא את מחשבותיו, רעיונותיו והמושגים שאותם רכש.ללא רפרטואר התנהגותי מפורט זה, לא יוכלו כישוריו האמיתיים של העובד לבוא לידי מימוש באופן ראוי. " הטכנולוגיה המתקדמת, אשר היוותה פעם אבן יסוד בתחרות המתמדת והמתגברת בין ארגונים, מאבדת לאיטה מחשיבותה ואנו עדים לשינוי מגמה בכוחות המווסתים תחרות זו. הטכנולוגיה הופכת לזמינה יותר הן מבחינת עלויות והן מבחינת מרחק ולכן המשאב האנושי הוא זה התופס את הבכורה. בעוד הטכנולוגיה דורשת מימון בלבד, עלויות המשאב האנושי גבוהות הן בתכנון ארוך טווח והן בעלויות הגוברות של הפעלת שיטות הדרכה מתקדמות. ספר זה מהווה נדבך נוסף בתהליך שתואר ומטרתו להציג בפני מקבלי ההחלטות בארגון את הפוטנציאל הגלום בתהליכי ההדרכה, וכיצד יש למצותו באופן מרבי. מעבר להצגה מושכלת של מודלים תיאורטיים, דן הספר גם בהיבטים המעשיים של תהליכי ההדרכה. אני רואה בספר זה תרומה ממשית נוספת בתחום ההכשרה בפרט ובקידום וטובות המשאב האנושי בכלל. " פרופ` משה מני, נשיא המכללה האקדמית אשקלון.




לקט ספרים מאת אריה אבירם
שם הספר
יזמות בעסקים
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של אריה אבירם






©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ