![]() |
חכה, פיתיון ודגיםגישות לחינוך החשיבהיורם הרפז
יצא לאור ע"י הוצאת מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה, בשנת 2005, מכיל 489 עמודים,
|
|
תקציר הספר
הספר חכה, פיתיון ודגים: גישות לחינוך החשיבה מציג לקוראים תחום חדש המתסיס כיום את מחשבת החינוך – חינוך החשיבה. בעידן של "התפוצצות" ונגישות הידע, של כלכלה המבוססת על "הון אינטלקטואלי" ושל חברה אזרחית מתפתחת הזקוקה לאזרחים חושבים, על החינוך לבצע תפנית חדה מהוראה המתרכזת בשינון ידע להוראה המתרכזת בפיתוח החשיבה – חשיבה יצירתית, ביקורתית ויעילה. חינוך החשיבה בא להנחות ולהאיץ את התפנית הזאת.הספר מציע מפה מושגית להתמצאות בתחומו של חינוך החשיבה. התחום כולל שלוש גישות: גישת המיומנויות, גישת הנטיות וגישת ההבנה. על פי הגישה הראשונה, היסוד של חשיבה טובה הוא מיומנויות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בהקנייתן; על פי הגישה השנייה, היסוד של חשיבה טובה הוא נטיות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בטיפוחן; על פי הגישה השלישית, היסוד של חשיבה טובה הוא הבנה של הנושא שעליו ובאמצעותו חושבים ועל ההוראה להתרכז בהבנייתה. היכרות עם הגישות לחינוך החשיבה היא תנאי להתמצאות בתחום וליישומו בבתי הספר, בארגונים ובמדיניות.ד"ר יורם הרפז הוא מנהלו של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. הוא היה מורה להיסטוריה ולפילוסופיה, עיתונאי, עמית בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מרצה לחינוך במכללות למורים והוגה ויזם של תוכניות חינוכיות במכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה. הספר מבוסס על עבודת דוקטורט שכתב באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת הרווארד.הספר חכה, פיתיון ודגים: גישות לחינוך החשיבה מציג לקוראים תחום חדש המתסיס כיום את מחשבת החינוך – חינוך החשיבה. בעידן של "התפוצצות" ונגישות הידע, של כלכלה המבוססת על "הון אינטלקטואלי" ושל חברה אזרחית מתפתחת הזקוקה לאזרחים חושבים, על החינוך לבצע תפנית חדה מהוראה המתרכזת בשינון ידע להוראה המתרכזת בפיתוח החשיבה – חשיבה יצירתית, ביקורתית ויעילה. חינוך החשיבה בא להנחות ולהאיץ את התפנית הזאת.הספר מציע מפה מושגית להתמצאות בתחומו של חינוך החשיבה. התחום כולל שלוש גישות: גישת המיומנויות, גישת הנטיות וגישת ההבנה. על פי הגישה הראשונה, היסוד של חשיבה טובה הוא מיומנויות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בהקנייתן; על פי הגישה השנייה, היסוד של חשיבה טובה הוא נטיות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בטיפוחן; על פי הגישה השלישית, היסוד של חשיבה טובה הוא הבנה של הנושא שעליו ובאמצעותו חושבים ועל ההוראה להתרכז בהבנייתה. היכרות עם הגישות לחינוך החשיבה היא תנאי להתמצאות בתחום וליישומו בבתי הספר, בארגונים ובמדיניות.ד"ר יורם הרפז הוא מנהלו של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. הוא היה מורה להיסטוריה ולפילוסופיה, עיתונאי, עמית בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מרצה לחינוך במכללות למורים והוגה ויזם של תוכניות חינוכיות במכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה. הספר מבוסס על עבודת דוקטורט שכתב באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת הרווארד.מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה פועל בשיתוף משרד החינוך ומטרתו היא טיפוח חשיבה ולמידה טובה במערכת החינוך ובמסגרות אחרות. המכון מפתח חומרי למידה בתחומי החשיבה והלמידה, מקיים השתלמויות למורים, למנהלים, להורים ולתלמידים ומוציא לאור את מיטב ספרות המקור והתרגום העוסקת בחינוך החשיבה.הספר חכה, פיתיון ודגים: גישות לחינוך החשיבה מציג לקוראים תחום חדש המתסיס כיום את מחשבת החינוך – חינוך החשיבה. בעידן של "התפוצצות" ונגישות הידע, של כלכלה המבוססת על "הון אינטלקטואלי" ושל חברה אזרחית מתפתחת הזקוקה לאזרחים חושבים, על החינוך לבצע תפנית חדה מהוראה המתרכזת בשינון ידע להוראה המתרכזת בפיתוח החשיבה – חשיבה יצירתית, ביקורתית ויעילה. חינוך החשיבה בא להנחות ולהאיץ את התפנית הזאת.הספר מציע מפה מושגית להתמצאות בתחומו של חינוך החשיבה. התחום כולל שלוש גישות: גישת המיומנויות, גישת הנטיות וגישת ההבנה. על פי הגישה הראשונה, היסוד של חשיבה טובה הוא מיומנויות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בהקנייתן; על פי הגישה השנייה, היסוד של חשיבה טובה הוא נטיות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בטיפוחן; על פי הגישה השלישית, היסוד של חשיבה טובה הוא הבנה של הנושא שעליו ובאמצעותו חושבים ועל ההוראה להתרכז בהבנייתה. היכרות עם הגישות לחינוך החשיבה היא תנאי להתמצאות בתחום וליישומו בבתי הספר, בארגונים ובמדיניות.ד"ר יורם הרפז הוא מנהלו של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. הוא היה מורה להיסטוריה ולפילוסופיה, עיתונאי, עמית בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מרצה לחינוך במכללות למורים והוגה ויזם של תוכניות חינוכיות במכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה. הספר מבוסס על עבודת דוקטורט שכתב באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת הרווארד.הספר חכה, פיתיון ודגים: גישות לחינוך החשיבה מציג לקוראים תחום חדש המתסיס כיום את מחשבת החינוך – חינוך החשיבה. בעידן של "התפוצצות" ונגישות הידע, של כלכלה המבוססת על "הון אינטלקטואלי" ושל חברה אזרחית מתפתחת הזקוקה לאזרחים חושבים, על החינוך לבצע תפנית חדה מהוראה המתרכזת בשינון ידע להוראה המתרכזת בפיתוח החשיבה – חשיבה יצירתית, ביקורתית ויעילה. חינוך החשיבה בא להנחות ולהאיץ את התפנית הזאת.הספר מציע מפה מושגית להתמצאות בתחומו של חינוך החשיבה. התחום כולל שלוש גישות: גישת המיומנויות, גישת הנטיות וגישת ההבנה. על פי הגישה הראשונה, היסוד של חשיבה טובה הוא מיומנויות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בהקנייתן; על פי הגישה השנייה, היסוד של חשיבה טובה הוא נטיות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בטיפוחן; על פי הגישה השלישית, היסוד של חשיבה טובה הוא הבנה של הנושא שעליו ובאמצעותו חושבים ועל ההוראה להתרכז בהבנייתה. היכרות עם הגישות לחינוך החשיבה היא תנאי להתמצאות בתחום וליישומו בבתי הספר, בארגונים ובמדיניות.ד"ר יורם הרפז הוא מנהלו של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. הוא היה מורה להיסטוריה ולפילוסופיה, עיתונאי, עמית בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מרצה לחינוך במכללות למורים והוגה ויזם של תוכניות חינוכיות במכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה. הספר מבוסס על עבודת דוקטורט שכתב באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת הרווארד.
רשימות קריאה בהן מופיע חכה, פיתיון ודגים - גישות לחינוך החשיבה
חינוך, הורות, הריון ולידה - ספרים למכירה
|
תמרה
בת מר"ג, פרדס חנה, זכרון יעקב רמלה ומשלוחים
רשימת הקריאה עודכנה לפני שבוע וחצי
פרסומת
קוראים עכשיו
התחילה לקרוא לפני 14 שנים ו-6 חודשים
|
לקט ספרים מאת יורם הרפז
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של יורם הרפז
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים