חכה, פיתיון ודגים - גישות לחינוך החשיבה / יורם הרפז

חכה, פיתיון ודגים

גישות לחינוך החשיבה

יורם הרפז

יצא לאור ע"י הוצאת מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה, בשנת 2005, מכיל 489 עמודים,







ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
2587 התעניינו בספר

תקציר הספר
הספר חכה, פיתיון ודגים: גישות לחינוך החשיבה מציג לקוראים תחום חדש המתסיס כיום את מחשבת החינוך – חינוך החשיבה. בעידן של "התפוצצות" ונגישות הידע, של כלכלה המבוססת על "הון אינטלקטואלי" ושל חברה אזרחית מתפתחת הזקוקה לאזרחים חושבים, על החינוך לבצע תפנית חדה מהוראה המתרכזת בשינון ידע להוראה המתרכזת בפיתוח החשיבה – חשיבה יצירתית, ביקורתית ויעילה. חינוך החשיבה בא להנחות ולהאיץ את התפנית הזאת.הספר מציע מפה מושגית להתמצאות בתחומו של חינוך החשיבה. התחום כולל שלוש גישות: גישת המיומנויות, גישת הנטיות וגישת ההבנה. על פי הגישה הראשונה, היסוד של חשיבה טובה הוא מיומנויות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בהקנייתן; על פי הגישה השנייה, היסוד של חשיבה טובה הוא נטיות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בטיפוחן; על פי הגישה השלישית, היסוד של חשיבה טובה הוא הבנה של הנושא שעליו ובאמצעותו חושבים ועל ההוראה להתרכז בהבנייתה. היכרות עם הגישות לחינוך החשיבה היא תנאי להתמצאות בתחום וליישומו בבתי הספר, בארגונים ובמדיניות.ד"ר יורם הרפז הוא מנהלו של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. הוא היה מורה להיסטוריה ולפילוסופיה, עיתונאי, עמית בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מרצה לחינוך במכללות למורים והוגה ויזם של תוכניות חינוכיות במכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה. הספר מבוסס על עבודת דוקטורט שכתב באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת הרווארד.הספר חכה, פיתיון ודגים: גישות לחינוך החשיבה מציג לקוראים תחום חדש המתסיס כיום את מחשבת החינוך – חינוך החשיבה. בעידן של "התפוצצות" ונגישות הידע, של כלכלה המבוססת על "הון אינטלקטואלי" ושל חברה אזרחית מתפתחת הזקוקה לאזרחים חושבים, על החינוך לבצע תפנית חדה מהוראה המתרכזת בשינון ידע להוראה המתרכזת בפיתוח החשיבה – חשיבה יצירתית, ביקורתית ויעילה. חינוך החשיבה בא להנחות ולהאיץ את התפנית הזאת.הספר מציע מפה מושגית להתמצאות בתחומו של חינוך החשיבה. התחום כולל שלוש גישות: גישת המיומנויות, גישת הנטיות וגישת ההבנה. על פי הגישה הראשונה, היסוד של חשיבה טובה הוא מיומנויות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בהקנייתן; על פי הגישה השנייה, היסוד של חשיבה טובה הוא נטיות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בטיפוחן; על פי הגישה השלישית, היסוד של חשיבה טובה הוא הבנה של הנושא שעליו ובאמצעותו חושבים ועל ההוראה להתרכז בהבנייתה. היכרות עם הגישות לחינוך החשיבה היא תנאי להתמצאות בתחום וליישומו בבתי הספר, בארגונים ובמדיניות.ד"ר יורם הרפז הוא מנהלו של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. הוא היה מורה להיסטוריה ולפילוסופיה, עיתונאי, עמית בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מרצה לחינוך במכללות למורים והוגה ויזם של תוכניות חינוכיות במכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה. הספר מבוסס על עבודת דוקטורט שכתב באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת הרווארד.מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה פועל בשיתוף משרד החינוך ומטרתו היא טיפוח חשיבה ולמידה טובה במערכת החינוך ובמסגרות אחרות. המכון מפתח חומרי למידה בתחומי החשיבה והלמידה, מקיים השתלמויות למורים, למנהלים, להורים ולתלמידים ומוציא לאור את מיטב ספרות המקור והתרגום העוסקת בחינוך החשיבה.הספר חכה, פיתיון ודגים: גישות לחינוך החשיבה מציג לקוראים תחום חדש המתסיס כיום את מחשבת החינוך – חינוך החשיבה. בעידן של "התפוצצות" ונגישות הידע, של כלכלה המבוססת על "הון אינטלקטואלי" ושל חברה אזרחית מתפתחת הזקוקה לאזרחים חושבים, על החינוך לבצע תפנית חדה מהוראה המתרכזת בשינון ידע להוראה המתרכזת בפיתוח החשיבה – חשיבה יצירתית, ביקורתית ויעילה. חינוך החשיבה בא להנחות ולהאיץ את התפנית הזאת.הספר מציע מפה מושגית להתמצאות בתחומו של חינוך החשיבה. התחום כולל שלוש גישות: גישת המיומנויות, גישת הנטיות וגישת ההבנה. על פי הגישה הראשונה, היסוד של חשיבה טובה הוא מיומנויות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בהקנייתן; על פי הגישה השנייה, היסוד של חשיבה טובה הוא נטיות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בטיפוחן; על פי הגישה השלישית, היסוד של חשיבה טובה הוא הבנה של הנושא שעליו ובאמצעותו חושבים ועל ההוראה להתרכז בהבנייתה. היכרות עם הגישות לחינוך החשיבה היא תנאי להתמצאות בתחום וליישומו בבתי הספר, בארגונים ובמדיניות.ד"ר יורם הרפז הוא מנהלו של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. הוא היה מורה להיסטוריה ולפילוסופיה, עיתונאי, עמית בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מרצה לחינוך במכללות למורים והוגה ויזם של תוכניות חינוכיות במכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה. הספר מבוסס על עבודת דוקטורט שכתב באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת הרווארד.הספר חכה, פיתיון ודגים: גישות לחינוך החשיבה מציג לקוראים תחום חדש המתסיס כיום את מחשבת החינוך – חינוך החשיבה. בעידן של "התפוצצות" ונגישות הידע, של כלכלה המבוססת על "הון אינטלקטואלי" ושל חברה אזרחית מתפתחת הזקוקה לאזרחים חושבים, על החינוך לבצע תפנית חדה מהוראה המתרכזת בשינון ידע להוראה המתרכזת בפיתוח החשיבה – חשיבה יצירתית, ביקורתית ויעילה. חינוך החשיבה בא להנחות ולהאיץ את התפנית הזאת.הספר מציע מפה מושגית להתמצאות בתחומו של חינוך החשיבה. התחום כולל שלוש גישות: גישת המיומנויות, גישת הנטיות וגישת ההבנה. על פי הגישה הראשונה, היסוד של חשיבה טובה הוא מיומנויות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בהקנייתן; על פי הגישה השנייה, היסוד של חשיבה טובה הוא נטיות חשיבה ועל ההוראה להתרכז בטיפוחן; על פי הגישה השלישית, היסוד של חשיבה טובה הוא הבנה של הנושא שעליו ובאמצעותו חושבים ועל ההוראה להתרכז בהבנייתה. היכרות עם הגישות לחינוך החשיבה היא תנאי להתמצאות בתחום וליישומו בבתי הספר, בארגונים ובמדיניות.ד"ר יורם הרפז הוא מנהלו של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. הוא היה מורה להיסטוריה ולפילוסופיה, עיתונאי, עמית בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, מרצה לחינוך במכללות למורים והוגה ויזם של תוכניות חינוכיות במכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה. הספר מבוסס על עבודת דוקטורט שכתב באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת הרווארד.


הקורא עיר הקורא מתי
רפיקה מדלג' כפר קרע לפני 5 שנים ו-9 חודשים מענה
ירדנה עכו לפני 3 שנים ו-4 חודשים מענה
omripoll גבעתיים לפני חודש מענה





התחילה לקרוא לפני 5 שנים ו-9 חודשים








©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ