![]() |
|
|
תקציר הספר
צ'אק ייגר, טייס הניסויים הגדול מכולם... האיש הראשון שטס במהירות העולה על מהירות הקול... הטייס הנועז, שהפיל מטוס קרב סילוני מדגם "מסרשמידט 262' באמצעות מטוס בוכנה מדגם "מוסטאנג ... גיבור המלחמה שהציב והגדיר את הרמה שאליה שואף כל טייס בעולם.
הספר אוטוביוגרפי זה מגולל צ'אק ייגר את סיפור חייו המרתק, בפתיחות ונועזות שאיפיינו את הקריירה שלו כטייס. הוא הצטרף לחיל האוויר האמריקאי בהיותו בן 18. כעבור 4 שנים בלבד כבר נודע בשל מעלליו באוויר, הקרבות שניהל מעל לגרמניה הנאצית; בריחתו בעזרת חברי המחתרת, לאחר שהופל בשבי צרפת הכבושה, נחישות דעתו להמשיך ולהילחם, אף כי מפקדיו ציוו עליו לחזור הביתה.
לשיא תהילתו הגיע לאחר המלחמה, כאשר בשנת 1947 היה לטייס הראשון שניפץ את מחסום הקול, במטוס הרקטה "1-". היה זה תור הזהב הדראמטי של התעופה - הקפיצה המרגשת לעידן הסילון, שצ'אק יינר היווה חלק בלתי-נפרד ממנה. היו אלה הימים שבהם טייסים הצליחו באחד משניים - לשבור שיא, או להתרסק. ואחרי הטיסות היו הבילויים הפרועים , תחרויות השתייה, המכות, החתיכות...
בשנת 1954 כבר היה לאגדה אולם ייגר המשיך לקבוע שיאים חדשים של הצטיינות, כמפקד טייסת מטוסי קרב באירופה, כמפקד כנף קרבית במלחמת וייטנאם וכמשקיף צבאי במלחמת פאקיסטן-הודו. היה זה רק טבעי, שכאשר החלה תוכנית החלל האמריקנית, מונה ייגר להיות מפקד בית-הספר לאסטרונאוטים.
סיפור כולו לפניכם - הן מפיו, והן מפי אשתו גלניס וידידיו הרבים. תרומת גלניס לספר חשובה ביותר, כי באמצעותה ניתן לחוש את המתח המלווה חיים עם מי שהתמודד מדי יום עם המוות בשחקים. ספר המרתק, המבדר והחושפני של צ'אק ייגר הינו מסמך נדיר על גיבור נערץ. ספר שנועד לא רק לעוסקים בטיס ובתעופה, אלא גם לכל אחד ואחד, בזכות הספור הקולח והמרתק וההשראה העמוקה שדמות האיש תעניק לקורא.
ליאו ג'אנוס כתב בעבר ב'ניו יורק טיימס' ובכתבי-עת אחרים. משך תשע שנים שימש ככתב "טיים" בוואשינגטון, ולאחר מכן כנציג השבועון ביוסטון, שם כיסה את טיסות "אפולו בחלל. זכה בפרסים רבים.
הספר אוטוביוגרפי זה מגולל צ'אק ייגר את סיפור חייו המרתק, בפתיחות ונועזות שאיפיינו את הקריירה שלו כטייס. הוא הצטרף לחיל האוויר האמריקאי בהיותו בן 18. כעבור 4 שנים בלבד כבר נודע בשל מעלליו באוויר, הקרבות שניהל מעל לגרמניה הנאצית; בריחתו בעזרת חברי המחתרת, לאחר שהופל בשבי צרפת הכבושה, נחישות דעתו להמשיך ולהילחם, אף כי מפקדיו ציוו עליו לחזור הביתה.
לשיא תהילתו הגיע לאחר המלחמה, כאשר בשנת 1947 היה לטייס הראשון שניפץ את מחסום הקול, במטוס הרקטה "1-". היה זה תור הזהב הדראמטי של התעופה - הקפיצה המרגשת לעידן הסילון, שצ'אק יינר היווה חלק בלתי-נפרד ממנה. היו אלה הימים שבהם טייסים הצליחו באחד משניים - לשבור שיא, או להתרסק. ואחרי הטיסות היו הבילויים הפרועים , תחרויות השתייה, המכות, החתיכות...
בשנת 1954 כבר היה לאגדה אולם ייגר המשיך לקבוע שיאים חדשים של הצטיינות, כמפקד טייסת מטוסי קרב באירופה, כמפקד כנף קרבית במלחמת וייטנאם וכמשקיף צבאי במלחמת פאקיסטן-הודו. היה זה רק טבעי, שכאשר החלה תוכנית החלל האמריקנית, מונה ייגר להיות מפקד בית-הספר לאסטרונאוטים.
סיפור כולו לפניכם - הן מפיו, והן מפי אשתו גלניס וידידיו הרבים. תרומת גלניס לספר חשובה ביותר, כי באמצעותה ניתן לחוש את המתח המלווה חיים עם מי שהתמודד מדי יום עם המוות בשחקים. ספר המרתק, המבדר והחושפני של צ'אק ייגר הינו מסמך נדיר על גיבור נערץ. ספר שנועד לא רק לעוסקים בטיס ובתעופה, אלא גם לכל אחד ואחד, בזכות הספור הקולח והמרתק וההשראה העמוקה שדמות האיש תעניק לקורא.
ליאו ג'אנוס כתב בעבר ב'ניו יורק טיימס' ובכתבי-עת אחרים. משך תשע שנים שימש ככתב "טיים" בוואשינגטון, ולאחר מכן כנציג השבועון ביוסטון, שם כיסה את טיסות "אפולו בחלל. זכה בפרסים רבים.
פרסומת
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים