![]() |
חוויית הצפייה הקולנועיתבני בן-דוד
יצא לאור ע"י הוצאת למדא - האוניברסיטה הפתוחה, בשנת 2021, מכיל 729 עמודים,
הזמנה לטעימה:
פרק מהספר
|
|
תקציר הספר
ממה חשש צ'רלי צ'פלין בעקבות המעבר מראינוע לקולנוע? מה דומיננטי יותר בעת הצפייה בסרט, העיניים או האוזניים? ועם מי מזדהות הצופות, עם הגיבורות או אולי דווקא עם הגיבורים?
הספר חוויית הצפייה הקולנועית בוחן את המתרחש אצל הצופים והצופות במהלך הסרט, חושף את התחבולות שבהן הקולנוע משתמש כדי ליצור אשליה של התרחשות בהווה ומדגים כיצד המצלמה לא רק מראה אלא גם רואה. יש בו דוגמאות מסרטים מודרניים כמו פורסט גאמפ, ראן לולה ראן והארי פוטר, לצד קלאסיקות מוקדמות, כגון אורות הכרך ושיר אשיר בגשם, והוא מנתח אותן מנקודות מבט אידיאולוגית, פסיכואנליטית ופמיניסטית. בספר מוצגות גם תיאוריות של פסקול ושל תפיסה חושית בסרטים. הקולנוע בעידן הדיגיטלי זוכה בספר להתייחסות מיוחדת.
ד"ר סנדרה מאירי היא מרצה בכירה לקולנוע במחלקה לספרות, ללשון ולאמנויות באוניברסיטה הפתוחה. ד"ר בני בן־דוד מלמד קולנוע במכללה האקדמית בית ברל, באוניברסיטה הפתוחה ובאוניברסיטת תל אביב.
הספר חוויית הצפייה הקולנועית בוחן את המתרחש אצל הצופים והצופות במהלך הסרט, חושף את התחבולות שבהן הקולנוע משתמש כדי ליצור אשליה של התרחשות בהווה ומדגים כיצד המצלמה לא רק מראה אלא גם רואה. יש בו דוגמאות מסרטים מודרניים כמו פורסט גאמפ, ראן לולה ראן והארי פוטר, לצד קלאסיקות מוקדמות, כגון אורות הכרך ושיר אשיר בגשם, והוא מנתח אותן מנקודות מבט אידיאולוגית, פסיכואנליטית ופמיניסטית. בספר מוצגות גם תיאוריות של פסקול ושל תפיסה חושית בסרטים. הקולנוע בעידן הדיגיטלי זוכה בספר להתייחסות מיוחדת.
ד"ר סנדרה מאירי היא מרצה בכירה לקולנוע במחלקה לספרות, ללשון ולאמנויות באוניברסיטה הפתוחה. ד"ר בני בן־דוד מלמד קולנוע במכללה האקדמית בית ברל, באוניברסיטה הפתוחה ובאוניברסיטת תל אביב.
פרסומת
לקט ספרים מאת בני בן-דוד
שם הספר |
---|
הקומדיה הרומנטית האמריקנית - היסטוריה, אידיאולוגיה ומגדר |
הקומדיה הרומנטית: היסטוריה, אידיאולוגיה ומגדר - מקראה |
מבוא לתיאוריות קולנועיות |
מבוא לתאוריות קולנועיות |
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של בני בן-דוד