![]() |
|
|
תקציר הספר
שנת ההוראה הראשונה היא המאתגרת והמורכבת ביותר במהלך הקריירה המקצועית של מורים ולא פעם מכריעה אם יישארו במקצוע ההוראה. הספר מציג מסע אישי ומקצועי של מתמחים בהוראה בחינוך המיוחד בשלוש מסגרות בהן ניתנים שירותי חינוך מיוחדים לתלמידים עם צרכים מיוחדים: מסגרת השילוב בכתה רגילה, כיתה לחינוך מיוחד בבית ספר של חינוך רגיל ובית ספר לחינוך מיוחד.
הספר הוא פרי מחקר אורך מקיף, שבחן את אתגרי המתמחים וקשייהם לאורך שנת כניסתם להוראה, את ציפיותיהם לתמיכה בהתמודדותם עם אתגריהם וקשייהם ואת התמיכה שניתנה להם.
הספר קורא לחשיבה מחודשת על השנה הקריטית במעבר של המתמחים בחינוך המיוחד מעולם הלמידה לעולם העבודה. בנוסף, הספר מציע שינויים והתאמות שמערכת החינוך נדרשת לבצע בשלבי ההכשרה האקדמית והקליטה המקצועית של המתמחים.
הספר הוא פרי מחקר אורך מקיף, שבחן את אתגרי המתמחים וקשייהם לאורך שנת כניסתם להוראה, את ציפיותיהם לתמיכה בהתמודדותם עם אתגריהם וקשייהם ואת התמיכה שניתנה להם.
הספר קורא לחשיבה מחודשת על השנה הקריטית במעבר של המתמחים בחינוך המיוחד מעולם הלמידה לעולם העבודה. בנוסף, הספר מציע שינויים והתאמות שמערכת החינוך נדרשת לבצע בשלבי ההכשרה האקדמית והקליטה המקצועית של המתמחים.