מנחם כהן

מנחם כהן

סופר


1.
" צפת היא לא עוד מקום, וצפתי אינו רק מי שנולד באתר גיאוגרפי מסוים; צפתי הוא בעל תואר כבוד, מקור גאווה וקנאה"... (מדברי המחבר המופיעים בהקדמה), בשפתו הקולחת ומלאת ההומור, מזווית כתיבה אישית המתבססת על זיכרון מופלא לפרטים ובצירוף תמונות, מנציח המחבר את סיפורי צפת ודמויותיה, תוך הדגשת מעלותיה, סגולותיה וסוד קסמה. פרקי הספר נאספו מכתבות שבועיות שפירסם המחבר במקומון "קול העיר" בצפת במהלך חמש השנים האחרונות לחייו. הכתבות זכו לתפוצה נרחבת ועוררו תגובות נלהבות. מנחם כהן (2001 - 1929), יליד צפת, בן למשפחה מושרשת מהוותיקות ביותר שהתגוררו בה במשך דורות רבים, ממגיניה, משחרריה ובוניה. איש ציבור רב - פעלים שהקדיש את כל חייו במסירות ובאהבה למשפחתו, לעירו ולמולדתו. נעים הליכות, רוחש כבוד לזולת ולמסורת ישראל. חכם ויודע ספר אשר ידע לרתק בסיפוריו, משליו, פתגמיו ומהתלותיו את קהל מעריציו. במדרש תנחומא, ויקהל, נאמר: "אתה מוצא שלושה שמות נקראו לו לאדם: אחד מה שקוראים לו אביו ואמו, ואחד מה שקוראים לו בני אדם, ואחד מה שקונה הוא לעצמו: טוב מכולם מה שקונה הוא לעצמו"....

2.
3.
מהדורת יסוד חדשה. ההדרה מדעית על - פי כתבי יד עתיקים. נוסח המסורה המדויק של המקרא עם מסורה גדולה ומסורה קטנה על - פי 'כתר ארם צובה' כתבי היד שהגיהו, מסרו ונידו אהרון בן - אשר ועליו סמך הרמב"ם בהלכות ספר - תורה. נלווים אליו: *תרגומים ארמיים על - פי נוסחם של כתבי יד תימניים מדויקים. *פירושים - מבחר עשיר של פירושים פרי עטם של גדולי מפרשי הפשט מימי הביניים על - פי מיטב כתבי היד העתיקים. 'עין המסורה' - ביאור ומראי - מקומות לכל הערות המסורה של 'כתר ארם צובה'. מהדיר ועורך מדעי: מנחם כהן....

4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
לפנינו מהדורת מופת חדשה של מקראות גדולות 'הכתר' - נכסי צאן ברזל של התרבות היהודית – מהדורה מדעית על-פי כתבי-יד עתיקים , הכוללת את ביאור 'עין המסורה' המלווה את המסורה על הדף, מבחר פירושים עשיר ומקיף יותר מכל מהדורה קיימת והתרגומים הארמיים. על שני עמודי יסוד מבוססת מהדורה זו: על הנוסח המשובח והמדויק ביותר של כתבי-היד של המקרא - כתר ארם צובה, שיצא מתחת ידו שלאהרן בן אשר, גדול בעלי המסורה, ועל המהדורה הראשונה של מקראות גדולות, מפעלו של יעקב בן חיים אבן אדוניהו, שנדפסה בוונציה (1525-1524). המהדורה שלפנינו הינה פרי עמלם של אנשי מקצוע מומחים לדבר, שטרחו על השוואות שיטתיות של כל רכיבי הטקסט - הן של מהדורת מקראות גדולות הראשונה, ששיבושיה הרבים נשתרשו גם בכל המהדורות שבאו בעקבותיה, הן של נוסח ה`כתר` שהושווה עם כתבי-יד אחרים כדי להעמיד נוסח מדויק ומשובח ולשחזר שחזור מהימן את חלקיו החסרים של ה`כתר`, שניזוק בפרעות שנערכו ביהודי חלב, והן של התרגומים הארמיים והפירושים. מהדורה מיוחדת זו היא עתירת חידושים המקרבים את הקורא לפרקי המקרא: (א) מתוקנים כל אלפי השיבושים המשוקעים בכל המהדורות המצויות. (ב) יש בה עושר פרשני רב ביותר, היא מלווה בביאור המאפשר לכל אדם להבין את מונחיה של המסורה. (ג) מותקן בה פיסוק וסימון מראי מקומות. (ד) היא כתובה באותיות מרובעות רגילות (במקום כתב רש"י). המבוא הכללי של המהדיר מפורט ומאלף ביותר ועשוי לשמש כלי עזר חשוב לכל העוסק במקרא. זהו נכס יסוד קלאסי לחוקר, למורה, לסטודנט ולתלמיד, הראוי להימצא בכל ספרייה מוסדית ובספרייתו הפרטית של כל אדם משכיל. העיצוב הטיפוגרפי של המהדורה מאיר עיניים. הכרכים הודפסו על נייר משובח ונכרכו בכריכה מהודרת....

12.
לפנינו מהדורת מופת חדשה של מקראות גדולות `הכתר` - נכסי צאן ברזל של התרבות היהודית – מהדורה מדעית על-פי כתבי-יד עתיקים , הכוללת את ביאור `עין המסורה` המלווה את המסורה על הדף, מבחר פירושים עשיר ומקיף יותר מכל מהדורה קיימת והתרגומים הארמיים. על שני עמודי יסוד מבוססת מהדורה זו: על הנוסח המשובח והמדויק ביותר של כתבי-היד של המקרא - כתר ארם צובה, שיצא מתחת ידו שלאהרן בן אשר, גדול בעלי המסורה, ועל המהדורה הראשונה של מקראות גדולות, מפעלו של יעקב בן חיים אבן אדוניהו, שנדפסה בוונציה (1525-1524). המהדורה שלפנינו הינה פרי עמלם של אנשי מקצוע מומחים לדבר, שטרחו על השוואות שיטתיות של כל רכיבי הטקסט - הן של מהדורת מקראות גדולות הראשונה, ששיבושיה הרבים נשתרשו גם בכל המהדורות שבאו בעקבותיה, הן של נוסח ה`כתר` שהושווה עם כתבי-יד אחרים כדי להעמיד נוסח מדויק ומשובח ולשחזר שחזור מהימן את חלקיו החסרים של ה`כתר`, שניזוק בפרעות שנערכו ביהודי חלב, והן של התרגומים הארמיים והפירושים. מהדורה מיוחדת זו היא עתירת חידושים המקרבים את הקורא לפרקי המקרא: (א) מתוקנים כל אלפי השיבושים המשוקעים בכל המהדורות המצויות. (ב) יש בה עושר פרשני רב ביותר, היא מלווה בביאור המאפשר לכל אדם להבין את מונחיה של המסורה. (ג) מותקן בה פיסוק וסימון מראי מקומות. (ד) היא כתובה באותיות מרובעות רגילות (במקום כתב רש``י). המבוא הכללי של המהדיר מפורט ומאלף ביותר ועשוי לשמש כלי עזר חשוב לכל העוסק במקרא. זהו נכס יסוד קלאסי לחוקר, למורה, לסטודנט ולתלמיד, הראוי להימצא בכל ספרייה מוסדית ובספרייתו הפרטית של כל אדם משכיל. העיצוב הטיפוגרפי של המהדורה מאיר עיניים....







©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ