» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (61):
רוצה לקרוא: פסיכולוגיה ובני משפחה,
רוצה לקרוא- רשימה טיפולית,
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
לקרוא,
א,
פסיכולוגיה,
ארכוש בעתיד,
ספרים למטפלים מכל התחומים,
מבוקשים,
פסיכולוגיה לקרוא,
must have,
עיון למכירה,
פסיכולוגיה, נפש וחינוך למכירה,
ספרים שקוראים,
פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, טיפול באמנות - ספרות מקצועית למכירה (5 עמודים בתמונות) ,
פסיכולוגיה,
ספרי עיון בנושא פסיכולוגיה,
H5,
גליה,
ספרי עיון,
הספרייה העברית בברלין,
על המדף,
לקרוא,
משה,
פסיכולוגיה,
Parenthood,
מדע , פסיכולוגיה, היסטוריה, עיון,
2015,
הריון, לידה, הורות ומשפחה למכירה,
משפחולוגיה,
משפחה, זוגיות, ילדים, מגדר, אהבה ומין- למכירה,
פסיכולוגיה ושיטות טיפול למכירה,
זוגיות ואהבה, הריון ולידה, הורות ומשפחה למכירה,
להיות הורים,
פעמיים,
לקרוא,
חדש לגמרי - לא אצלי,
תומחר ,
D2,
ספרי עיון ,
ספרי עיון בנושא הריון ומשפחה ,
ספרי עיון בנושא חינוך והוראה,
D2A,
נכנס למדף ב2024,
מעוררי מחשבה לעיון חוזר ונשנה,
חינוך,
מרתק,
ווישליסט מודפסים,
אנתולוגיות שירה ישראלית,
התגלות בעולם השירה,
שירה למכירה,
פסיכולוגיה,
חינוך והורות ,
חינוך, הורות, הריון ולידה - ספרים למכירה,
מקצועי ילדים עם צרכים מיוחדים,
ספרי עיון ,
פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, פסיכואנליזה, נפש ושיטות טיפול - ספרות מקצועית,
הורות, הריון, לידה, פסיכולוגיה של הילד והפעוט,
לקנות,
רוצה,
ONE DOOR TO HEAVEN ONE DOOR TO HELL,
עוד ...
|
1.
|
|
הורים רבים מרגישים חסרי אונים מול ילדיהם "המתחצפים" ומול תופעות של אלימות מילולית ופיסית, איומים, סחיטות, השתלטות על הבית, נשירה ממסגרות, התקפי זעם, סמים, גניבות עבריינות ועוד.
אומנם, חלק מהתופעות מחריפות בגיל ההתבגרות אך אין ספק שבשנים האחרונות רמת התוקפנות בארץ עלתה לאין ערוך.
אין הורה בחברתנו, היום, שיכול לומר לעצמו:
"אצלי בבית זה לא יכול לקרות", כולנו חשופים ברמה זו או אחרת לתופעות שתוארו.
שיקום הסמכות ההורית מציע דרך בונה, בלתי אלימה וערכית להתמודדות תקיפה וסמכותית עם הבעיות.
הורים המפעילים את העקרונות האלה יוכלו לא רק לשקם את סמכותם, לאל גם להגדיל את נוכחותם ההורית והאנושית בביתם ובמשפחתם....
|
2.
|
|
ריבוי הערכים והדעות בחברה המודרנית הופך אותה חסרת אונים מול התנהגויות מסוכנות, הרסניות ואלימות של ילדים ונוער. בלבול וסתירות פנימיות בין עמדות שני ההורים, או אף בעמדותיו השונות של אותו הורה עצמו, מביאים למבוכה ולשיתוק. אנשי המקצוע אינם מאוחדים בדעותיהם יותר מההורים, וזאת בתקופה שבה תופעות הסיכון העצמי, ההרס והאלימות בקרב ילדים ובני נוער הולכות ומתעצמות בקצב מסחרר. חיים עומר מראה את הדרך לצאת מן המבוך. מקור התשובה איננו בתיאוריה פסיכולוגית זו או אחרת, אלא בגישה פוליטית-חברתית: תורת ההתנגדות הלא-אלימה. בעזרת תורה זו ניתן ליצור מכנה משותף וחזית אחידה בין הורים, מחנכים ומטפלים, במקום שבו שלט קודם לכן תוהו-ובוהו של דעות מנוגדות והאשמות הדדיות. הורים ומחנכים בעלי גישה "קשה" מסתכנים בהסלמה, שכן הילד מגיב אף הוא בתגובות קשות מצדו. גם הגישה ה"רכה", הדוגלת בסובלנות ובשכנוע הגיוני, מביאה לעתים קרובות להסלמה, משום שעמדות אלה עשויות להיתפס כסימן לכניעה מצד המבוגרים. תורת ההתנגדות הלא אלימה מאפשרת התמודדות יעילה עם בעיית ההסלמה במקום שבו רוב הגישות האחרות נכשלות, ומבטיחה להורים ולמורים כאחד את היכולת להחזיר לעצמם את נוכחותם ואת סמכותם.ד"ר חיים עומר, מרצה בכיר בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב, עסק בספרו הקודם ב"שיקום הסמכות ההורית", ופיתח בו את מושג "הנוכחות ההורית". בספר זה הוא מעגן את המושג בתורת ההתנגדות הלא-אלימה, ובדרך זו מקנה לו בסיס ערכי ועוצמה מעשית רחבים הרבה יותר....
|
3.
|
|
כולם יודעים שהסמכות היום אינה כמו שהייתה פעם. הורים, מורים, מנהיגים - כולם סובלים מן ההתערערות של מעמדם, שבעבר היה מובן מאליו. המבנה החברתי והאידיאלים שלנו לגבי חינוך ילדים השתנו ללא הכר. איננו רוצים עוד הורים או מורים "עם דיסטנס", איננו מוכנים עוד לשימוש באמצעים כוחניים ואיננו רוצים סמכות שפירושה ציות אוטומטי ושתפגע בהתפתחות האוטונומיה של הילד. מצד שני, הובהר מעל לכל ספק שהחלום לגדל ילדים ללא סמכות וללא גבולות נכשל כישלון חרוץ. התמונה החברתית והמחקר השיטתי מראים שילדים שגדלו באווירה של היעדר סמכות וגבולות מתקשים בשליטה עצמית, נושרים ממסגרות, מגלים רמות גבוהות יותר של התנהגויות אלימות והרסניות, נחשפים הרבה יותר לסיכונים, ובנוסף על כל אלה סובלים מדימוי עצמי נמוך במיוחד. ספר זה מציג תפיסה של "סמכות חדשה" המתאימה לדורנו. הורים ומורים שבפניהם מוצגים העקרונות ותוכניות הפעולה המתוארים בספר זה מגיבים באומרם: "אנו זקוקים לכך!" "אנו רוצים בכך!" ו"אנו מסוגלים לכך!" הד משולש זה מראה, שעקרונות הסמכות החדשה נותנים תשובה לדילמות חינוכיות, ערכיות וחברתיות המעסיקות כל הורה וכל מורה. פרופסור חיים עומר מלמד בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל–אביב. זהו ספרו השביעי. מספריו: "שיקום הסמכות ההורית", "המאבק באלימות ילדים" שיצאו לאור בהוצאת מודן וכן, "השטן שבינינו" (עם נחי אלון) ו-"פחדים של ילדים: איך לתמוך במקום לגונן" (עם אלי לייבוביץ'). ספריו תורגמו לשפות רבות. פרטים הקשורים ב"סמכות החדשה" מופיעים באתר www.newauthority.org.il...
|
4.
|
|
"על שום מה נודעת לסיפור חשיבות כה מכרעת בטיפול הנפשי? על שום שהמטופלים מספרים סיפורים רבי עוצמה על אודות עצמם, ובהם דיוקנאות קודרים, עלילות נטולות רחמים, תימות מצומצמות ודלות ומשמעויות מרפות ידיים. במשך שנים סיפר אותם המטופל שוב ושוב לעצמו ולזולתו והסמיך אותם על תלי תלים של עדויות שליליות שנצברו באורח חד צדדי, עד שבעיניו אין הם סיפורים בעלי עוצמה דומה. עלינו להציב דיוקן כנגד דיוקן, עלילה כנגד עלילה, תימה כנגד תימה ומשמעות כנגד משמעות. אולם, כדי להצליח אין די בכך שנברא סיפור חדש המנוגד לקודמו. על הסיפור החדש להיות שונה דין מן הסיפור הישן כדי שהמטופל יוכל להכיר בו משמעויות חדשות ואפשרויות חדשות. לא פחות מכל, על הסיפור לתת ביטוי טיפולי לא רק לטוב ולחיובי בדפוסי פעולתו של המטופל כי אם גם לשלילי ולהרסני שבהם". (מן המבוא)הספר מתווה את העקרונות שעל פיהם ניתן ליצור סיפורים טיפוליים העונים על התביעות המורכבות הללו, והוא משתמש לשם כך בכלי ניתוח הלקוחים הן מעולמו של הטיפול הנפשי והן מעולם הספרות והתאטרון.המחברים הם פסיכולוגים קליניים. ד"ר חיים עומר הוא מרצה בכיר בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. נחי אלון הוא מטפל פרטי....
|
6.
|
|
מבוי סתום ממושך הוא אולי העינוי הקשה ביותר והרווח ביותר בטיפול פסיכולוגי. התערבות מכרעת בטיפול הנקלע למבוי סתום הוא ארוע חד פעמי המשנה מן הקצה אל הקצה את מהלך הטיפול או את חייו של המטופל. ספר זה מתאר מהלכי התערבות מכרעת תוך כדי שיקוף הסביבה שבה הם מתחוללים: הזירה הטיפולית הפלורליסטית. במגוון של מקרים מפורטים מתוארים שלושה מסלולים אפשריים להתפתחות מבוי סתום טיפולי: (א) המטפל והמטופל מגדירים את סיפורו של המטופל כחסר תקווה; (ב) האסטרטגיה הטיפולית מגיעה לסוף דרכה; (ג) מערכת היחסים הטיפולית נקלעת למילכוד. שלוש צורות אלה של שקיעה בבוץ קשורות זו בזו באורח הדוק, כמו שורה של מלכודות הפזורות לאורך אותו מסלול ההחלצות ממלכוד ביחסים טיפוליים כוללת בניית סיפורים חדשים, שינוי אסטרטגיות כושלות ותיקון הקשר הטיפולי - אך תחילתה בהתערבות מכרעת דרמטית. ד``ר חיים עומר הוא מרצה בכיר בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב....
|
7.
|
|
עולם של פיתויים עוסק לראשונה בצורה ממוקדת בהורים נורמטיביים ובילדים מן השורה: איך נוכל להגן עליהם מול ים הפיתויים של המחשב, החומרים הממכרים, הפורנוגרפיה והמיניות הלא מוגנת או הנהיגה המסוכנת? איך נוכל להתמודד עם בעיות כמעט אוניברסליות כמו שקרים והסתרה, חברים בעייתיים ושימוש בעייתי בכספים? בספר זה הורים זוכים למענה בשפה פשוטה וישירה, באופן שיאפשר להם כבר מחר לשמור טוב יותר על ילדיהם.
פרופ' חיים עומר הוא קרוב לוודאי הדמות המובילה בעולם בנושאים של סמכות והשגחה הורית. ספריו תורגמו לשמונה שפות, וגישתו זוכה לתהודה רחבה, ואין־ספור גופים העוסקים בהורות ובעזרה לצעירים, על פי עקרונותיו, קמו בארצות רבות.
ספריו 'המאבק באלימות ילדים', 'הסמכות החדשה', 'מבוי סתום' ו'שיקום הסמכות ההורית' יצאו לאור בהוצאת מודן.
...
|
9.
|
|
"ילד זורק כיסא על מורה."
"אב תוקף מורה כי השפילה את בתו."
"בכל הפסקה מישהו נפצע בגלל מכות."
"אין תלמיד שלא משחק בסמארטפון במשך השיעור."
מורים ומנהלים מוצאים את עצמם לא אחת משותקים וחסרי אונים מול המציאות השוררת בבתי ספר. על המורה להתמודד עם אלימות לא רק בכיתה אלא גם במרחב הווירטואלי, להפגין סמכות ותוך כך להיות רך ומכיל, לקיים תקשורת חיובית מול הורים, להמשיך למלא את תפקידו באמונה למרות דעת קהל אנטי מורית ולעשות את כל זאת ועוד אף מבלי לקבל תגמול הולם.
מורים היום - מהישרדות לשליחות נולד לאחר עבודה רבת שנים עם צוותי חינוך ומתוך הבנה עמוקה של האתגרים והקשיים שעימם עליהם להתמודד.
בספר זה מציע חיים עומר שיטות מיוחדות שפיתח ואפשרויות תגובה יעילות כדי להגביר את הנוכחות המורית ואת רמת התמיכה שהם חווים, להפוך את בית הספר למסגרת מלוכדת ולחזק את סמכותם ומעמדם של המורים בדרכים חיוביות.
פרופ' חיים עומר, פרופסור אמריטוס מבית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב, הוא בר סמכא עולמי בנושאי סמכות הורית ומורית. ספריו "המאבק באלימות ילדים" ,"הסמכות החדשה" ,"עולם של פיתויים" ו"שיקום הסמכות ההורית" יצאו לאור בהוצאת מודן....
|
10.
|
|
אתגר ההורות בימינו קשה מכל מה שהיכרנו לאורך ההיסטוריה האנושית: מצד אחד, הילדים מופצצים כל העת בגירויים, פיתויים וסכנות שמגיעות אליהם מן הסביבה רוויית הסכנות וגם דרך הסמרטפון, אליהם נחשף הילד 24 שעות ביום. מצד שני, ההורים חלשים היום יותר מאי פעם, לאחר שהאמצעים הסמכותיים המסורתיים ניטלו מידיהם. כך ניצבים כיום הילדים מול סחף אדיר של גירויים מתמשכים כאשר להורים אין כל יכולת להתמודד מולם.
ספר זה מציע תשובה לאתגר כפול זה ומביא איתו בשורה: הוא מלמד את ההורים כיצד הם יכולים להעז ולמלא מחדש את תפקיד העוגן של ילדיהם, בצורה לגיטימית, ערכית ורגישה. הורה ממלא תפקיד של עוגן כאשר הורותו נשענת על ארבעה יסודות: נוכחות נחושה, שליטה עצמית, תמיכה ולגיטימציה מן הסביבה הקרובה, ויכולת התמדה. ההורים ירכשו בספר זה את ארבעת היסודות הללו בצורה שיטתית, כך שהם יוכלו להתחזק ולהתייצב בהורותם ובכך לייצב את ילדם מול הסחף המתגבר.
...
|
11.
|
|
``על שום מה נודעת לסיפור חשיבות כה מכרעת בטיפול הנפשי?
על שום שהמטופלים מספרים סיפורים רבי עוצמה על אודות עצמם, ובהם דיוקנאות קודרים, עלילות נטולות רחמים, תימות מצומצמות ודלות ומשמעויות מרפות ידיים.
במשך שנים סיפר אותם המטופל שוב ושוב לעצמו ולזולתו והסמיך אותם על תלי תלים של עדויות שליליות שנצברו באורח חד צדדי, עד שבעיניו אין הם סיפורים בעלי עוצמה דומה.
עלינו להציב דיוקן כנגד דיוקן, עלילה כנגד עלילה, תימה כנגד תימה ומשמעות כנגד משמעות. אולם, כדי להצליח אין די בכך שנברא סיפור חדש המנוגד לקודמו.
על הסיפור החדש להיות שונה דין מן הסיפור הישן כדי שהמטופל יוכל להכיר בו משמעויות חדשות ואפשרויות חדשות.
לא פחות מכל, על הסיפור לתת ביטוי טיפולי לא רק לטוב ולחיובי בדפוסי פעולתו של המטופל כי אם גם לשלילי ולהרסני שבהם``.
(מן המבוא) הספר מתווה את העקרונות שעל פיהם ניתן ליצור סיפורים טיפוליים העונים על התביעות המורכבות הללו, והוא משתמש לשם כך בכלי ניתוח הלקוחים הן מעולמו של הטיפול הנפשי והן מעולם הספרות והתאטרון.
המחברים הם פסיכולוגים קליניים.
ד``ר חיים עומר הוא מרצה בכיר בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב.
נחי אלון הוא מטפל פרטי.
ספרים בסדרה: רצות עם זאבים / קלאריסה פינקולה אסטס אשה פצועה / לינדה שירס לנארד בנות ללא אם / הופ אדלמן מבוי סתום / חיים עומר מעשה הסיפור הטיפולי / חיים עומר ונחי אלון יומנו של תינוק / דניאל שטרן אשה בזכות עצמה / רבקה נרדי נישואין שניים / רבקה נרדי מים גנובים (על גברים ובגידות) / חן נרדי גברים בשינוי / חן נרדי...
|
12.
|
|
הורים רבים מרגישים חסרי אונים מול ילדיהם המתחצפים" ומול תופעות של אלימות מילולית ופיסית, " התקפי זעם, סמים, גנבות, עבריינות ועוד. איומים, סחיטות, השתלטות על הבית, נשירה ממסגרות, אמנם חלק מהתופעות מחריפות בגיל ההתבגרות, אך אין ספק שבשנים האחרונות רמת התוקפנות בארץ עלתה לאין ערוך. אין הורה בחברתנו, היום, שיכול לומר לעצמו: "אצלי אחרת לתופעות שתוארו. בבית זה לא יכול לקרות." כולנו חשופים ברמה זו או וערכית להתמודדות תקיפה וסמכותית עם הבעיות. שיקום הסמכות ההורית מציע דרך בונה, בלתי אלימה הורים המפעילים את העקרונות האלה יוכלו לא רק ההורית והאנושית בביתם ובמשפחתם. לשקם את סמכותם, אלא גם להגדיל את נוכחותם ד"ר חיים עומר, מרצה בכיר בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל־אביב, מציע פתרונות מעשיים להורים, חמורים אלה. מחנכים ומטפלים המתמודדים מדי יום עם קשיים...
|
13.
|
|
הרצון ליצור ״עוגן לחיים" עומד ביסוד הגישה המרכזית למניעת אובדנות אצל צעירים המוצגת בספר זה – גישת הסמכות החדשה. בפעם הראשונה מוצגת תוכנית עבודה טיפולית הכוללת לא רק את הנער או הנערה הנתונים בסיכון אובדני, אלא גם את הוריהם, אחיהם, חבריהם, משפחתם המורחבת, חברי המשפחה, בית הספר וגורמים שונים בקהילה. הספר נועד להורים, למורים, למטפלים ולכל מי שהנושא קרוב לליבו. מחברי הספר מתארים את גישת הסמכות החדשה, המאפשרת לשנות את האינטראקציה עם הצעיר האובדני, ומלמדים את ההורים, המורים או המטפלים כיצד להגיב על איומים אובדניים באופן העשוי לצמצם את הסיכון האובדני. בספר זה תלמדו גם אתם איך לדבר עם הצעיר האובדני, גם כשהוא מסרב לענות, גם כשהוא מסתגר וגם כשהוא שובר את הכלים.
פרופ' חיים עומר, אמריטוס בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. פיתח וחקר מושגים וכלים רבים שנועדו לסייע להורים לילדים הסובלים מהפרעות התנהגות, חרדה ודיכאון, וגם להפחית דאגות אוניברסליות של הורים, כמו השימוש לרעה באינטרנט. מחברם של הספרים שיקום הסמכות ההורית; הסמכות החדשה: במשפחה, בבית הספר, בקהילה; פחדים של ילדים; הורים אמיצים; מורים היום, ועוד.
פרופ' ענת ברונשטיין קלומק, פסיכולוגית קלינית ומדריכה בפסיכותרפיה. מכהנת כדיקנית בית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן, חברה במועצה הלאומית למניעת אובדנות, יועצת אקדמית למשרדי ממשלה בתחום ומזכירת הארגון הבין-לאומי למחקר באובדנות. פיתחה עם שותפיה את הפסיכותרפיה הבין-אישית לטיפול באנשים הנתונים בסיכון אובדני....
|
14.
|
|
היכולת שלנו לנהל סכסוכים משפיעה באופן ישיר על איכות חיינו. לעיתים קרובות, מתוך רצון לנצח ולהיות צודקים, אנו מסלימים את הסכסוך באמצעות דמוניזציה של הצד השני. נטיה זו היא השטן שבינינו, המוביל להרסנות הדדית ומונע כל אפשרות להידברות. נחי אלון וחיים עומר מראים כיצד הרגלי חשיבה מושרשים גוררים אותנו בלי משים לדמוניזציה של הצד האחר דווקא כשאנו חושבים שאנו מבינים אותו לעומק, וכיצד תגובותינו הספונטניות לסכסוך מביאות לכחרפתו. הם מציאים דרכים להפחתת הרסנותו של המאבק, למיתון ההסלמה ולחיזוק הקולות החיוביים בשני הצדדים.
"ספר מאתגר, מעורר חשיבה... אין ספק שהספר הינו אתגר פילוסופי, פסיכולוגי, ומעשי" (פרופ' יעקב רז, אוניברסיטת תל-אביב).
"ספר מיוחד במינו מאת שני מחברים המפליאים לשלב בין אמנות הטיפול הנפשי לבין אמנות הכתיבה עליו. זהו ספר מעורר-השראה של חכמה אנושית וטיפולית" (פרופ, יורם יובל, מחבר 'סערת נפש').
"הדבר שאנו זקוקים לו כיום, ואני מאמין שספר זה יתרום לכך תרומה בעלת ערך, הוא חינוכם של יחידים ושל אומות... חינוך שיחדיר את ההבנה שאלימות ודמוניזציה של יריבינו אינם מועילים, שאין הן מהוות דרך מציאותית לפתרון בעיות" (מתוך המבוא מאת הדאלאי לאמה).
נחי אלון הוא פסיכולוג קליני ותלמיד הבודהיזם הטיבטי. גם את הספר 'מעשה הסיפור הטיפולי', כתב עם חיים עומר.
חיים עומר הוא פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב. ספריו: 'מבוי סתום', 'שיקום הסמכות ההורית', 'המאבק באלימות ילדים', 'פחדים של ילדים' ועוד. ...
|
|