» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (107):
רמת קריאה 6,
ספרים לילד עד גיל שנתיים,
ילדים,
TALIYA ,
ספרי ילדים מובחרים,
ספרים שאהבתי לקרוא לילדי,
ספרים שהיו לי פעם,
ספרים שהיו לי פעם,
הספרייה של עדן,
הספרים שבנותיי אוהבות,
לידה-3,
ספרים מלטפים,
ספרי ילדים שהקראתי להילה,
נתרמו ..,
נעם, כל כך אוהבת. ,
חובה לקנות,
ספרי ילדים טובים,
למכירה עד 20 ש'ח,
למכירה עד 10 ש'ח ,
ספרים עם עטיפות יפות,
כחדש,
ילדים שלי,
ילדים 3-7,
ספריית פיג'מה,
ספרית פיג'מה,
ילדים,
ספרים של בתי ספר וגן שקראתי פעם ,
ספרים שקראתי בבית הספר,
טוב,
ספרי ילדים שאהבתי,
רמת קריאה 15,
ספרות קלילה,
ראשונה,
דו,
קסם צרוף,
ספרים נחמדים,
הגיל הרך,
לימוד א-ב וראשית קריאה,
תומחר ,
דתיה בן דור,
ספרים מצחיקים,
ספרות נשית במיטבה,
הספרים של הילדים שלי,
ילדים,
רמת קריאה 3,
ספרי ילדים,
סיפורת - מקור,
קריאה - ילדים,
שירה - מקור,
מומלצים לקטנטנים,
עם איורים ו/או תצלומים ו/או מפות ו/או תווים, תרשימים וטבלאות,
גליה,
וינטייג'.. מרחוב סומסום וברבאבא עד גוזלי וגן גני - ספרים למכירה. למידע נוסף - להקליק על תמונת הספר: תמרה ,
בינוני - לא אצלי,
ילדים קלאסי,
ילדים,
הספרייה העברית בברלין,
ספרים שסיפרתי למיכאל,
ספרים לקטנטנים,
ספרים שאפשר לנשוך - ספרים קשיחים לגיל הרך מדפי קרטון ,
פעוטות - שירים ומשחקים,
הספרים של שחר,
ספרים שקניתי,
לילדים,
הקראה לילדים ולטף,
ספרים שכיף להקריא לילדים,
ספרים מפעילים ,
פחות מעשרה לייקים,
הערות ביבליוגרפיות חשובות,
2022,
ספרים של בנותי,
ספרות ילדים ונוער,
ספרי פעוטות וילדים אהובים עלינו במיוחד,
ספרות ילדים ונוער למכירה,
רשימה למעוניינים לעוף בדלעת, לטפס על קיר ולאהוב קרפד - ספרי ילדים שמקריאים ומקריאים ,
ילדים ונוער,
א,
חדש לגמרי ,
משלוח חינם (4 ספרים ב100שח),
ספרי ילדים,
הוצאת כנרת זמורה ביתן,
ספרים שיצאו לאור בשנות ה-80,
טוב - לא אצלי,
ספרי ילדים ונוער,
להשיג,
מעניין בארבעה במאה,
רמת קריאה 5,
חדש לגמרי,
ספרי ילדים למכירה,
רמת קריאה 4,
ילדים,
ספרי ילדים שגורמים לי לחייך,
ספרי פעוטות למכירה,
לכיתה,
כל רבי המכר - ילדים ונוער,
ילדים דצמבר 2009,
מנוקד,
חדש לגמרי - לא אצלי,
ספרי ילדים אהובים,
עכשיו אני כי ההוא הלך,
girls,
פעוטות - סיפורים,
ספרי עיון בנושא הריון ומשפחה ,
A3A,
ספרי עיון בנושא חינוך והוראה,
ליעל,
שוקולד מנטה מסטיק,
עוד ...
|
1.
|
|
לגברת קרש יש חופש והיא מחפשת חבר לטיול. עד שיימצא השותף המתאים, אנו לומדים להכיר את תפקידיהם של כלי המטבח, כשבין השורות מסתתר לו (לא לגלות לילדים!) שיעור ראשון בתורת מוסר העבודה.
עוד ספר בסדרה "דתיה כתבה ומספרת" בה מסופר הסיפור מפיה של דתיה בן דור בתקליטור המצורף לכל ספר....
|
3.
|
|
אִם אַתֶּם רוֹצִים לָדַעַת לָמָּה וּמַדּוּעַ סָבְתָא מִינָה נוֹסַעַת לְקִרְיַת גַּת כָּל הַשָּׁבוּעַ - אֲסַפֵּר לָכֶם עַל יוֹם אֶחָד לְדֻגְמָה. וְלֹא מְשַׁנֶּה אִם זֶה יוֹם רִאשׁוֹן אוֹ שֵׁנִי אוֹ שְׁלִישִׁי אוֹ רְבִיעִי אוֹ חֲמִישִׁי אוֹ שִׁשִּׁי, כִּי אֵצֶל סָבְתָא מִינָה מִבִּנְיָמִינָה כָּל הַיָּמִים דּוֹמִים, וְכָל יוֹם אֶצְלָהּ מַתְחִיל וְנִגְמַר בְּדִיּוּק אוֹתוֹ הַדָּבָר. ...
|
4.
|
|
דתיה בן דור חורזת בהומור שטויות חכמות, אבנר כץ מצייר אותן בתמונות מצחיקות, ויחד - בוראים עולם. קוראי השטוזים לומדים להמציא מה שכאילו לא יכול להיות, ולהגיד את זה בחרוזים משובחים! ולמי שאומר: "שטויות, שטויות, זה לא יכול להיות!" נאמר: "אז מה?! זאת כל החכמה!" שטוזיאדה מרהיבה!ד"ר צביה ולדן בלשנית התפתחותיתעוד מספריה של דתיה בן דור בהוצאת מודן: אישה עגולה איש מרובע, תרנגולת או תרנגול, דגדוגים, אותיות מפטפטות וסדרת יו-יו....
|
5.
|
|
``דגדוגים`` הוא קובץ שירי משחק מלהיב לפעוטות ולהורים כאחד.
שירי משחק חשובים להתפתחות הילדים, ומזמנים להורים כלי לתקשורת נעימה, חשובה וייחודית עם ילדיהם.
שירי המשחק ב``דגדוגים`` מתבססים על מגע, החשוב כל כך להתפתחות הילד, שמים דגש על הבעות פנים וקולות ומביאים לשותפות אינטימית בדרך חוויתית.
עם התפתחותו של הילד נוספים לשירי המשחק רבדים נוספים: תינוקות יהנו מהמגע, הדגדוגים והצלילים, פעוטות יוסיפו את הצחוק והקולות וילדים בראשית הדיבור יוכלו לפתח את יכולתם המילולית.
דתיה בן-דור, אשפית המלה, הצליל והקצב, מוכרת ממבחר ספריה, ממופעים לילדים ומתוכניות טלוויזיה....
|
7.
|
|
צוחקים ולומדים! הכרה מוקדמת של אותיות האלף-בית חיונית לרכישת הקריאה והכתיבה.
דתיה בן דור יצרה חרוזים מצחיקים לעשרים ושתים האותיות. בעזרתם נכיר בשמחה את האותיות, נשמע את צליליהן, נתידד עמן ונשכיל לפענח את צופן הכתב העברי....
|
8.
|
|
סדרת ספורי יויו בחמשת הספרים של יויו, מלבד ההומור המשעשע של דתי בן דור ואיוריו הנפלאים של אבנר כץ, טמונות גם מטרות לימודיות לילדים בני 5-2. ב``קוראים לי יויו`` לומדים שלכל אחד יש שם פרטי, קצרצר, קצר או ארוך. ב``הידיים של יויו`` לומדים מה אפשר לעשות בידיים. ב``הגינה של יויו`` - על פרחים שונים ועל אנשים הנקראים בשמות פרחים. ב``יום ששי של יויו`` לומדים מלספור מ1- עד 10 ובינתיים משננים גם את ימות השבוע . וב``הפסים של יויו`` = תנחשו בעצמכם....
|
9.
|
|
זבוב, זבוב, מה אתה יכול? זבוב, זבוב מה אתה יכול? לעוף, ללכת על התקרה ולחיות בזבל. ומה אתה לא יכול? לנגן בנבל....
|
13.
|
|
אֲבָל אֲנִי תָּמִיד נִשְׁאָר אֲנִי -
שִׁירָהּ הַמֻּכָּר וְהָאָהוּב שֶׁל דַּתְיָה בֶּן דּוֹר
מִתּוֹךְ סִדְרַת הַטֶּלֶוִיזְיָה ´פַּרְפַּר נֶחְמָד´,
הִנּוֹ הָרִאשׁוֹן בַּסִּדְרָה ´שִׁירִים מְצֻיָּרִים´.
הַסֵּפֶר כּוֹלֵל גַּם אֶת תָּוֵי הַלַּחַן שֶׁל הַשִּׁיר....
|
14.
|
|
שלום לכם ידידי הקטנים עם הגדולים, אותיות האלף - בית הינן תווי המוסיקה של המילים. באותיות מפטפטות משמיעה כל אות בגאון את מגוון צליליה בפטפוט שטות משעשע כסולנית במקהלת האותיות: העין רואה את האות הכתובה והאוזן שומעת את צליליה. ואיזו חגיגה! אגב: קראו נא הודעה חשובה בפתח הספר. האזנה מהנה. שלכם באהבה דתיה בן דור....
|
15.
|
|
הַמִּלִּים הַמְּסַפְּרוֹת שֶׁל דַּתְיָה בֶּן דּוֹר וְהָאִיּוּרִים הַמַּמְחִישִׁים שֶׁל וִיטָלִי מִינִין חוֹבְרִים יַחְדָּו לְתֵאוּר אוֹהֵד וּמְרַתֵּק שֶׁל הַחַיִּים הָרוֹחֲשִׁים בֵּין כְּתָלָיו שֶׁל בַּיִת מְשֻׁתָּף וּבַחֲצֵרוֹ, מִנְּקוּדַת מַבָּטוֹ חַדַּת הַהַבְחָנָה שֶׁל יֶלֶד הַמִּתְגוֹרֵר בּוֹ.
בַּתַּקְלִיטוֹר הַמְּצֹרָף נִשְׁמַע אֶת הַסִּפּוּר מִפִּיהָ שֶׁל דַּתְיָה....
|
16.
|
|
כמו בכל ספור שיש בו מלך וילד, גם בספורנו, המלך טפש והילד ? שהוא כל הילדים כלם ? חכם. אלא ששניהם אינם מודעים לכך, עד שהספור מפגיש ביניהם ומגדיר בעבורם מחדש את המושג "סעודת מלכים". ועד לרגע ההארה של המלך אנו זוכים לספור משעשע וחושני, עתיר צבעים וטעמים, המצית את הדמיון ואת החשיבה היצירתית. ספר זה הנו הראשון בסדרה "דתיה כתבה ומספרת", שבה מסופר הספור מפיה של דתיה בן דור בתקליטור המצורף לכל ספר....
|
17.
|
|
הספר "מי שטוב לו ושמח כף ימחא" הינו קובץ מלהיב של מיטב שירי המשחק המולחנים של דתיה בן - דור.
הספר כולל את תמלילי השירים, תווי המנגינות והוראות משחק.
כל שירי הספר מופיעים בתקליטור "מי שטוב לו ושמח כך ימחא".
שירים מספר זה ומהספר "דגדוגים" מופיעים בקלטת הוידאו "דגדוגים" חביבת הילדים....
|
18.
|
|
"איך עושה פרה?" הוא ספר ראשון בסדרת ספרי המשחק לפעוטות "החברים של דו". ספר קולות וצלילים המזמן לילד הרך פעילות מאתגרת ומהנה של חשיבה, התבוננות והבעה מילולית. את הספר הזה הילד יקרא בעצמו ויזכה בחווית "אני יודע! אני יכול!" ולתשואות התפעלותם של המבוגרים מן הילד הפלאי. דתיה בן דור, אשפית המילה, הצליל והקצב, מוכרת לפעוטות מספרה רב המכר "דגדוגים" ומקלטת הוידאו בשם זה, וכן, מספריה הרבים, ממופעים שונים ותוכניות טלוויזיה....
|
19.
|
|
הספר "חרוזים - זים" הוא ספר נוסף בסדרת ספרי המשחק לפעוטות "החברים של דו". העיניים תבוננות בתמונות, האזנים מאזינות למילים, הראש משלים חרוזים, והלב שמח מאוד. דתיה בן דור, אשפית המילה, הצליל והקצב, מוכרת לקטנים ולגדולים מספרה רב המכר "דגדוגים" ומקלטת הוידאו בשם זה, וכן מספריה הרבים, ממופעים והצגות ומתוכניות טלויזיה....
|
20.
|
|
שָׁלוֹם יְלָדִים,הַפַּעַם הֵכַנְתִּי לָכֶם אֲרוּחָה בַּחֲרוּזִים וְגַם חִידוֹן מְעוֹרֵר תֵּאָבוֹן.וְאִם מִישֶׁהוּ יַגִּיד לָכֶם ״עִם אֹכֶל לֹא מְשַׂחֲקִים״, תַּגִּידוּ לוֹ שֶׁבַּסֵּפֶר חֲרוּזִים טְעִימִימִים עִם אֹכֶל דַּוְקָא כֵּן מְשַׂחֲקִים.אֲרוּחָה טְעִימָה וּשְׂמֵחָה לָכֶם וּלְכָל הַמִּשְׁפָּחָה!שֶׁלָּכֶם בְּאַהֲבָה,דַּתְיָה...
|
21.
|
|
בספר הגדול של דתיה בן דור תמצאו ספורים ושירים חדשים מפרי עטה שטרם ראו אור, בצד יצירות מוכרות וחביבות. הספר כולל גם את תוי הנגינה של לחני השירים....
|
22.
|
|
היה היתה אשה עגלה, והיה היה איש מרבע. האשה העגלה אהבה מאוד דברים עגלים, והאיש המרבע אהב מאוד דברים מרבעים. דתיה בן-דור מעוררת לחיים עיגולים, מרובעים ומשולשים, בסיפור משעשע לקטנים ולגדולים....
|
24.
|
|
סדרת ספורי יויו. בחמשת הספרים של יויו, מלבד ההומור המשעשע של דתיה בן - דור ואיוריו הנפלאים של אבנר כץ, טמונות גם מטרות לימודיות לילדים בני 2 - 5.
ב"קוראים לי יויו" לומדים שלכל אחד יש שם פרטי, קצרצר, קצר או ארוך.
ב"הידיים של יויו" לומדים מה אפשר לעשות בידיים.
ב"הגינה של יויו" - על פרחים שונים ועל אנשים הנקראים בשמות פרחים.
ב"יום שישי של יויו" לומדים לספור מ - 1 עד 10 ובינתיים משננים גם את ימות השבוע.
וב"הפסים של יויו" - תנחשו בעצמכם....
|
25.
|
|
סדרת ספורי יויו בחמשת הספרים של יויו, מלבד ההומור המשעשע של דתי בן דור ואיוריו הנפלאים של אבנר כץ, טמונות גם מטרות לימודיות לילדים בני 5-2. ב``קוראים לי יויו`` לומדים שלכל אחד יש שם פרטי, קצרצר, קצר או ארוך. ב``הידיים של יויו`` לומדים מה אפשר לעשות בידיים. ב``הגינה של יויו`` - על פרחים שונים ועל אנשים הנקראים בשמות פרחים. ב``יום ששי של יויו`` לומדים מלספור מ1- עד 10 ובינתיים משננים גם את ימות השבוע . וב``הפסים של יויו`` = תנחשו בעצמכם....
|
26.
|
|
סדרת ספורי יויו. בחמשת הספרים של יויו, מלבד ההומור המשעשע של דתיה בן דור ואיוריו הנפלאים של אבנר כץ, טמונות גם מטרות לימודיות לילדים בני 2 - 5. ב"קוראים לי יויו" לומדים שלכל אחד יש שם פרטי, קצרצר או ארוך. ב"הידים של יויו" לומדים מה אפשר לעשות בידיים. ה"הגינה של יויו" - על פרחים שונים ועל אנשים הנקראים בשמות של פרחים. ב"יום שישי ש יויו" לומדים לספור מ - 1 עד 10 ובנתיים משננים גם את ימי השבוע. וב"הפסים של יויו" - תנחשו בעצמכם....
|
27.
|
|
טֶלֶפוֹן,, חַיּוֹת וַחֲרוּזִים - וְהַשִּׁמְחָה גְּדוֹלָה!
- הָלוֹ! מִי מְדַבֵּר?
- הִי-אָה! הִי-אָה! הִי-אָה!
- שָׁלוֹם חֲמוֹר, שָׁלוֹם! מָה עָשִׂיתָ כָּל הַיּוֹם?
- שָׁבַרְתִּי צַלַּחַת
שָׁרְתִי בַּמִּקְלַחַת
וְיֵשׁ לִי אוֹרַחַת.
לְהִתְרָאוֹת!
...
|
29.
|
|
סדרת ספורי יויו. בחמשת הספרים של יויו, מלבד ההומור המשעשע של דתיה בן - דור ואיוריו הנפלאים של אבנר כץ, טמונות גם מטרות לימודיות לילדים בני 2 - 5. ב"קוראים לי יויו" לומדים שלכל אחד יש שם פרטי, קצרצר, קצר או ארוך. ב"הידיים של יויו" לומדים מה אפשר לעשות בידיים. ב"הגינה של יויו" - על פרחים שונים ועל אנשים הנקראים בשמות פרחים. ב"יום שישי של יויו" לומדים לספור מ - 1 עד 10 ובינתיים משננים גם את ימות השבוע. וב"הפסים של יויו" - תנחשו בעצמכם....
|
31.
|
|
שירים שובבים דתיה בן - דור ציר: אבנר כץ...
|
35.
|
|
אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁלִּי יָפָה וְגַם פּוֹרַחַת. מִי בָּנָה בָּהּ בַּיִת? וּמִי נָטַע בָּהּ עֵץ? וּמִי סָלַל בָּהּ כְּבִישׁ? וּמִי בָּנָה בָּהּ גֶּשֶׁר? כֻּלָּנוּ בְּיַחַד! אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁלִּי יָפָה וְגַם פּוֹרַחַת הוּא סֵפֶר נוֹסָף בַּסִּדְרָה “שִׁירִים מְצֻיָּרִים” שֶׁכָּתְבָה וְהִלְחִינָה דַּתְיָה בֶּן דּוֹר....
|
39.
|
|
לגברת קרש יש חופש והיאמחפשת חבר לטיול. עד שיימצא השותף המתאים, אנו לומדים להכיר את תפקידיהם של כלי המטבח, כשבין השורות מסתתר לו (ולא לגלות לילדים) שיעור ראשון בתורת מוסר העבודה. עוד ספר בסדרה "דתיה כתבה ומספרת" בה מסופר הסיפור מפיה של דתיה בן דור בתקליטור המצורף לכל ספר....
|
41.
|
|
לְדוֹד נַחוּם יֵשׁ מְעִיל בְּצֶבַע חוּם וְלוֹ חֲמִשָּׁה כִּיסִים.
בִּשְׁבִיל נַחוּם הַמְּעִיל הַחוּם הוּא מְעִיל, אַךְ בִּשְׁבִיל רוֹנִי עַכְבָּרוֹנִי הוּא אַרְמוֹן. וּשְׁנֵיהֶם מְאֻשָּׁרִים.
סֵפֶר נוֹסָף בַּסִּדְרָה "דַּתְיָה כָּתְבָה וּמְסַפֶּרֶת", מְאֻיָּר לְהַפְלִיא בִּידֵי צַחִי פַרְבֶּר, וּמְלֻוֶה בְּתַקְלִיטוֹר בּוֹ דַּתְיָה מְסַפֶּרֶת לָכֶם אֶת הַסִּפּוּר הַמְּעֻטָּר
בִּצְלִילֵי הַמּוּזִיקָה שֶׁנִּכְתְּבָה עַל יְדֵי אֶלְדָּד יָרוֹן....
|
42.
|
|
מְשַׂחֲקִים וְלוֹמְדִים
יַלְדָּהּ אַחַת וּמִטְרִיָּה אַחַת שִׁיר הַמִּשְׂחָק הַמֻּכָּר וְהֶחָבִיב
הִנּוֹ מַחֲזֶה זָעִיר לְמִשְׂחָק חֶבְרָתִי, וְגַם (אַל תְּגַלּוּ לַיְּלָדִים)
שִׁעוּר רִאשׁוֹן בִּפְעֻלּוֹת הַחֶשְׁבּוֹן. בְּכָל שָׁלָב מִתְוַסֵּף יֶלֶד אֶחָד,
וְאָנוּ מוֹנִים מֵאַחַת וָמַעְלָה.מִסְּפָרֶיהָ שֶׁל דַּתְיָה:
אוֹתִיּוֹת מְפַטְפְּטוֹת, חֲרוּזִים־זִים, סַסְגּוֹנְיָה (סֵפֶר־מַחֲזֶה), דִּגְדּוּגִים, סֵפֶר הַשְּׁטוּזִים שֶל דַּתְיָה, חֲרוּזִים טְעִימִימִים, הַבְּגָדִים שֶׁל גְּבֶרֶת שִׁיר, הָלוֹ! מִי מְדַבֵּר?, אוֹתִיּוֹת מַצְחִיקוֹת, אֵיךְ עוֹשָׂה פָּרָה?, פֶרְדִינַנְד וְהַשִּׁעֲמוּם הַגָּדוֹל
וּמִסְּפָרֶיהָ בַּסִּדְרָה 'דַּתְיָה כָּתְבָה וּמְסַפֶּרֶת' - סֵפֶר וְדִיסְק:
גְּבֶרֶת קֶרֶש וּמַר מַעֲרוֹך, מַעֲשֶׂה בְּמֶלֶךְ אֶחָד וְהַרְבֵּה צְבָעִים,בַּיִת מְשֻׁתָּף, יוֹם הֻלֶּדֶת פִּרְחוֹנִי, סָבְתָא מִינָה מִבִּנְיָמִינָה
סֶרֶט וְסֵפֶר: הַגּוּגּוֹנִים וְדַתְיָה גַּם
...
|
43.
|
|
יום אחד מחליטה המלכה פרפומריה לבטל את הצבע הסגול ,ולגרש את כל האזרחים הסגולים מממלכת ססגוניה...
אגדה מקסימה שמתרחשת בממלכה צבעונית ומספרת על מלך מבולבל ,מלכה מפונקת ,ואזרחי הממלכה הצבעוניים שלומדים שוויון ,חופש ואהבה מה הם...מצורף תקליטור ובו שירי ההצגה....
|
45.
|
|
פֶרְדִינַנְד, הָעֵגֶל הַתָּמִים וְהַסַּקְרָן, מִתְחַקֶּה לַשָּׁוְא אַחַר פִּשְׁרוֹ שֶׁל הַשִּׁעֲמוּם,
עָלָיו מְלִינוֹת חַיּוֹת הַחַוָה, וְאֵינוֹ מַצְלִיחַ לְהִשְׁתַּעֲמֵם. בְּסִיּוּמוֹ הַמַּפְתִּיעַ שֶׁל הַסִּפּוּר,
אוֹתוֹ לֹא נַסְגִּיר כָּאן, הוּא חוֹוֶה אֶת הַשִּׁעֲמוּם הָרִאשׁוֹן בְּחַיָּיו, שֶׁבִּבְלִי דַּעַת הָיָה שִׁעֲמוּם גּוֹרָלִי אֲשֶׁר שִׁנָּה אֶת סוֹפוֹ הַיָּדוּעַ מֵרֹאשׁ שֶׁל הַסִּפּוּר.
הַסֵּפֶר מֻקְדָּשׁ לְמוּנרוֹ לִיף, יוֹצֵר “סִפּוּרוֹ שֶׁל פֶרְדִינַנְד”, שֶׁבְּהַשְׁרָאָתוֹ נִכְתַּב....
|
46.
|
|
דַתְיָה בֶּן דּוֹר מַזְמִינָה אֶת הַיְּלָדִים לִזְמַן הוֹדָיָה מְרוֹמֵם וּמְרַגֵּש.
כִּי הַמּוּבָן מֵאֵלָיו אֵינוֹ מוּבָן מֵאֵלָיו וְעַל כָּך עָלֵינוּ לְהוֹדוֹת.
הַטֶּקְסְט מוֹפִיעַ בַּסֵּפֶר בִּשְׁתֵּי גִּרְסָאוֹת מַקְבִּילוֹת:
לַבֵּן בִּלְשוֹן זָכָר, לַבַּת בִּלְשוֹן נְקֵבָה.
...
|
48.
|
|
פַּעַם אַחַת פָּגַשְׁתִּי בָּרְאִי חָבֵר חָדָשׁוּמָה שֶׁאֲנִי לָבַשְׁתִּי, בְּדִיּוּק גַּם הוּא לָבַשׁ.אָמַרְתִּי לוֹ: נִדְמֶה לִי שֶׁאַתָּה מְאוֹד דּוֹמֶה לִי.וְהוּא אָמַר בְּדִיּוּק אוֹתוֹ דָּבָר.שִׁיר מִשְׂחַק הָרְאִי הַמֻּכָּר וְהֶחָבִיב שֶׁל דַּתְיָה בֶּן דּוֹרפּוֹגֵשׁ אֶת אִיּוּרֵי הַשְּׁטוּת הַפְּרוּעִים שֶׁל צַחִי פַרְבֶּר, וְהַשִּׂמְחָה גְּדוֹלָה!פַּעַם אַחַת פָּגַשְׁתִּי בָּרְאִי חָבֵר חָדָשׁ מִצְטָרֵף לַסִּדְרָה הָעַלִּיזָה “שִׁירִים מְצֻיָּרִים”שֶׁכָּתְבָה וְהִלְחִינָה דַּתְיָה בֶּן דּוֹר. וְגַם תָּוֵי הַשִּׁיר בִּפְנִים....
|
49.
|
|
שְׁנֵי שִׁירִים מֻכָּרִים וַחֲבִיבִים הָעוֹסְקִים בְּאֹפֶן הוּמוֹרִיסְטִי
וּבְרוּחַ שְׁטוּת בְּפֵרוֹת וִירָקוֹת.
בְּ´דּוֹדָה טוֹבָה, הָיָה לָהּ כּוֹבַע´ זוֹרַעַת הַדּוֹדָה זְרָעִים שֶׁל פֵּרוֹת בְּתוֹךְ כּוֹבָעִים,
וְעַד מְהֵרָה צוֹמְחִים בָּהֶם עֲצֵי פְּרִי לְתִפְאֶרֶת.
בְּ´יֵשׁ לִי מִשְׁפָּחָה מְיֻחֶדֶת בְּמִינָהּ´ כָּל אֶחָד מִבְּנֵי הַמִּשְׁפָּחָה חוֹבֶבֶת הַיְּרָקוֹת
אוֹהֵב יֶרֶק אַחֵר בְּאֹפֶן מְיֻחָד, וּמִכָּל הַיְּרָקוֹת הַלָּלוּ מֵכִין גִּבּוֹר הַשִּׁיר
סָלַט יְרָקוֹת חֲגִיגִי לְכָל הַמִּשְׁפָּחָה כֻּלָּהּ.
מִסְּפָרֶיהָ שֶׁל דַּתְיָה: אוֹתִיּוֹת מְפַטְפְּטוֹת, חֲרוּזִים־זִים, סַסְגּוֹנְיָה (סֵפֶר־מַחֲזֶה), דִּגְדּוּגִים, סֵפֶר הַשְּׁטוּזִים שֶל דַּתְיָה, חֲרוּזִים טְעִימִימִים, הַבְּגָדִים שֶׁל גְּבֶרֶת שִׁיר, הָלוֹ! מִי מְדַבֵּר?, אוֹתִיּוֹת מַצְחִיקוֹת, אֵיךְ עוֹשָׂה פָּרָה?, פֶרְדִינַנְד וְהַשִּׁעֲמוּם הַגָּדוֹל
וּמִסְּפָרֶיהָ בַּסִּדְרָה ´דַּתְיָה כָּתְבָה וּמְסַפֶּרֶת´ - סֵפֶר וְדִיסְק:גְּבֶרֶת קֶרֶש וּמַר מַעֲרוֹך, מַעֲשֶׂה בְּמֶלֶךְ אֶחָד וְהַרְבֵּה צְבָעִים, בַּיִת מְשֻׁתָּף, יוֹם הֻלֶּדֶת פִּרְחוֹנִי, סָבְתָא מִינָה מִבִּנְיָמִינָה...
|
52.
|
|
שיר משחק המוכר והאהוב מזמין את הבנים והבנות לעוף כמו פרפר,
לדהור כמו סוס, לזחול כמו צב, לשחות כמו דג... וכל השאר בספר.
...
|
55.
|
|
סִדְרַת סִפְרֵי הַעֲשָׁרָה רִאשׁוֹנִים לַגִּיל הָרַךְ,
מִבֵּית הַיּוֹצֵר שֶׁל דַּתְיָה בֶּן דּוֹר
...
|
56.
|
|
סִדְרַת סִפְרֵי הַעֲשָׁרָה רִאשׁוֹנִים לַגִּיל הָרַךְ,
מִבֵּית הַיּוֹצֵר שֶׁל דַּתְיָה בֶּן דּוֹר
...
|
58.
|
|
בחמשת הספרים של יויו, מלבד ההומור המשעשע של דתי בן דור ואיוריו הנפלאים של אבנר כץ, טמונות גם מטרות לימודיות לילדים בני 5-2.ב``קוראים לי יויו`` לומדים שלכל אחד יש שם פרטי, קצרצר, קצר או ארוך. ב``הידיים של יויו`` לומדים מה אפשר לעשות בידיים. ב``הגינה של יויו`` - על פרחים שונים ועל אנשים הנקראים בשמות פרחים. ב``יום ששי של יויו`` לומדים מלספור מ1- עד 10 ובינתיים משננים גם את ימות השבוע . וב``הפסים של יויו`` = תנחשו בעצמכם....
|
59.
|
|
מָה אוֹכְלִים הַיּוֹם?
גְּבִינָה צְהֻבָּה וּגְבִינָה לְבָנָה,
מ רְַק אטִ רְִיּוֹת וּמְרַק אֲפוּנָה.
רִבָּה מְתוּקָה וְרִבָּה חֲמוּצָה, וַחֲמִיצָה.
דָּג מְמֻלָּא וְדָגִים מְלוּחִים,
תַּפּוּז, אֲפַרְסֵק וְלִפְתַּן תַּפּוּחִים,
כְּרוּב מְאֻדֶּה, כְּרוּבִית אֲפוּיָה, וְעוּגִיָּה.
וְזוֹהִי רַק הַהַתְחָלָה...
הַשִּׁיר הַמֻּכָּר וְהָאָהוּב מֻגָּשׁ בְּלִוּוּי אִיּוּרִים מְלַבְּבִים וְתָוֵי הַנְּגִינָה שֶׁל הַלַּחַן.
דַּתְיָה בֶן דּוֹר הִיא סוֹפֶרֶת, תַּסְרִיטָאִית, מַחֲזָאִית, מְשׁוֹ רֶרֶת,
מַלְחִינָה וְיוֹצֶרֶת מוּלְטִימֶדְיָה.
...
|
61.
|
|
מְשַׂחֲקִים וְלוֹמְדִים
שְׁנֵי שִׁירֵי הַמִּשְׂחָק הַמֻּכָּרִים וְהַחֲבִיבִים שֶׁבַּסֵּפֶר הֵם מַחֲזוֹת זְעִירִים לְמִשְׂחָק חֶבְרָתִי, וְגַם (אַל תְּגַלּוּ לַיְּלָדִים) שִׁעוּרִים רִאשׁוֹנִים בִּפְעֻלּוֹת הַחֶשְׁבּוֹן - חִבּוּר וְחִסּוּר, הַמַּמְחִישִׁים אֶת הַכַּמּוּת שֶׁמְּיַצֵּג הַמִּסְפָּר.
בְּיַלְדָּהּ אַחַת וּמִטְרִיָּה אַחַת מִתְוַסֵּף בְּכָל שָׁלָב יֶלֶד אֶחָד,
וְאָנוּ מוֹנִים מֵאַחַת וָמַעְלָה.
בְּגִּיל־גִּיל־גּוּל... נִגְרָע בְּכָל שָׁלָב יֶלֶד אֶחָד,
וְאָנוּ מוֹנִים מֵאַרְבַּע (אוֹ מִכָּל מִסְפָּר אַחֵר) וָמַטָּה.
מִסְּפָרֶיהָ שֶׁל דַּתְיָה:
אוֹתִיּוֹת מְפַטְפְּטוֹת, חֲרוּזִים־זִים, סַסְגּוֹנְיָה (סֵפֶר־מַחֲזֶה), דִּגְדּוּגִים, סֵפֶר הַשְּׁטוּזִים שֶל דַּתְיָה, חֲרוּזִים טְעִימִימִים, הַבְּגָדִים שֶׁל גְּבֶרֶת שִׁיר, הָלוֹ! מִי מְדַבֵּר?, אוֹתִיּוֹת מַצְחִיקוֹת, אֵיךְ עוֹשָׂה פָּרָה?, פֶרְדִינַנְד וְהַשִּׁעֲמוּם הַגָּדוֹל
וּמִסְּפָרֶיהָ בַּסִּדְרָה ´דַּתְיָה כָּתְבָה וּמְסַפֶּרֶת´ - סֵפֶר וְדִיסְק:
גְּבֶרֶת קֶרֶש וּמַר מַעֲרוֹך, מַעֲשֶׂה בְּמֶלֶךְ אֶחָד וְהַרְבֵּה צְבָעִים, בַּיִת מְשֻׁתָּף, יוֹם הֻלֶּדֶת פִּרְחוֹנִי, סָבְתָא מִינָה מִבִּנְיָמִינָה
סֶרֶט וְסֵפֶר: הַגּוּגּוֹנִים וְדַתְיָה גַּם
...
|
62.
|
|
סִדְרַת סִפְרֵי הַעֲשָׁרָה רִאשׁוֹנִים לַגִּיל הָרַךְ,
מִבֵּית הַיּוֹצֵר שֶׁל דַּתְיָה בֶּן דּוֹר
...
|
63.
|
|
דּוֹרוֹת שֶׁל יְלָדִים לָמְדוּ לְהַכִּיר אֶת סִימָנֵי הָאָבִיב לְפִי הַמִּלִּים וְהַלַּחַן שֶׁל דַּתְיָה בֶּן דּוֹר. הֵם הִסְתַּכְּלוּ סָבִיב סָבִיב, וְרָאוּ: אֵין בֹּץ בַּשְּׁבִילִים, נֶעֶלְמוּ הַמְּעִילִים, הֲמוֹן יָדַיִם חָרוּצוֹת, סַלִּים עִם יַיִן וּמַצּּוֹת - וְאָז יָדְעוּ שֶׁבָּא אָבִיב!
כָּעֵת הַשִּׁיר הַמּוּשָׁר בְּפִי כֹּל מֻגָּשׁ בְּסֵפֶר זֶה בְּלִוּוּי תָּוִים וְאִיּוּרִים מַרְנִינִים.
דַּתְיָה בֶּן דּוֹר הִיא סוֹפֶרֶת, תַּסְרִיטָאִית, מַחֲזָאִית, מְשׁוֹרֶרֶת, מַלְחִינָה וְיוֹצֶרֶת מוּלְטִימֶדְיָה. מִיצִירוֹתֶיהָ: ׳דִּגְדּוּגִים׳, ׳סֵפֶר הַשְּׁטוּזִים שֶׁל דַּתְיָה׳, ׳אוֹתִיּוֹת מַצְחִיקוֹת׳, ׳גְּבֶרֶת קֶרֶשׁ וּמַר מַעֲרוֹךְ׳, ׳סַבְתָּא מִינָה מִבִּנְיָמִינָה׳ וְעוֹד.
...
|
64.
|
|
אַלֶכְּסַנְדֶר הוּא אֶפְרוֹחַ קָטָן בַּעַל תֵּאָבוֹן גָּדוֹל. יוֹם אֶחָד קָץ אַלֶכְּסַנְדֶר בִּסְעֻדּוֹת הַגַּרְגְּרִים וְהַזֵּרְעוֹנִים הַמֻּגָּשׁוֹת לוֹ בְּאֹפֶן קָבוּעַ בְּכָל יוֹם מִשִּׁבְעַת יְמֵי הַשָּׁבוּעַ עַל יְדֵי סַבָּא נוֹחַ, וְהוּא יוֹצֵא לָתוּר אַחַר מַטְעַמִּים אֲחֵרִים. בְּתֹם מַסַּע טְעִימוֹת מְפָרֵךְ בְּרַחֲבֵי הַחַוָה חוֹזֵר אַלֶכְּסַנְדֶר אֶל הַלּוּל, מְצֻיָּד בְּתוֹבָנָה חֲשׁוּבָה שֶׁאוֹתָהּ מַנְחִיל סִפּוּרֵנוּ גַּם לַיְּלָדִים הַמַּאֲזִינִים לוֹ.סֵפֶר נוֹסָף בַּסִּדְרָה ´דַּתְיָה כָּתְבָה וּמְסַפֶּרֶת´, מְאֻיָּר לְהַפְלִיא בִּידֵי מוֹרָן בָּרָק. הַסֵּפֶר מְלֻוֶה בְּתַקְלִיטוֹר שֶׁבּוֹ דַּתְיָה מְסַפֶּרֶת לָכֶם אֶת הַסִּפּוּר הַמְּעֻטָּר בִּצְלִילֵי הַמּוּזִיקָה שֶׁנִּכְתְּבָה עַל יְדֵי אֶלְדָּד יָרוֹן....
|
66.
|
|
שלום ידידי הקטנים והגדולים
פעם שוחחתי עם עץ, והוא ענה לי , וכך נולד השיר
איך זה להיות עץ?
בספר זה מוגש השיר המוכר והאהוב בליווי איוריו המופלאים של איתי בקין
חתן פרס מוזיאון ישראל לאיור
...
|
67.
|
|
מִי שֶׁטּוֹב לוֹ וְשָׂמֵחַ כַּף יִמְחָא
(מִלִּים: דַּתְיָה בֶּן דּוֹר, לַחַן: עֲמָמִי)
וְגַם
מָה אוֹמְרִים כְּשֶׁהַשֶּׁמֶשׁ זוֹרַחַת?
(מִלִּים וְלַחַן: דַּתְיָה בֶּן דּוֹר)
סֵפֶר נוֹסָף בַּסִּדְרָה “שִׁירִים מְצֻיָּרִים” מֵאֵת דַּתְיָה בֶּן דּוֹר.
אִיּוּרֶיהָ הַנִּפְלָאִים שֶׁל אֵלִית אַבְנִי־שָׁרוֹן מִצְטָרְפִים לַשִּׁירִים הַמֻּכָּרִים וְהָאֲהוּבִים, הָעוֹבְרִים מִדּוֹר לְדוֹר, וְהַשִּׂמְחָה גְּדוֹלָה....
|
|