» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (24):
קראתי,
קריאה - מבוגרות.ים,
סיפורת - מקור - עוד,
מדע בדיוני ופנטזיה ,
רומן היסטורי,
מודבק, דפים מודבקים, דף קרוע,
פרוזה,
נוער,
ספרות מקור,
ראשונה,
דו,
סיפורת - מקור,
אישים - ביוגרפיות ותכתובות וזיכרונות ויומנים וסיפורי חיים של דמויות למיניהן, תרתי משמע,
דתות,
בלשנות,
שפות , מילונים,
חינוך, למידה, תקשורת, תרבות בלשנות ומילונים למכירה,
נוער,
הוצאה אחרת / כריכה שונה / קיים גם בהוצאה אחרת / שנת הוצאה אחרת,
צריך להוסיף תקציר,
תומחר ,
שירה, מחזות, כתיבה, ביקורת ספרות, מוסיקה ומוסיקאים למכירה,
רוצה לקרוא,
ספרות - מקור,
עוד ...
|
1.
|
|
ספר לכל אוהבי קרוא. בני חמש-עשרה ימצאו בו עלילות-גיבורים, אהבה, טרגדיה, בני שלושים-וחמש הומור טוב. אספרי. בני שמונים וחמש אירוניה. חכמת-חיים. ארצות גמיני, אקוריה, גילילות אלף-האגמים של דורל, יערות וירטוטיה, פיליפוס השנים-עשר, במבו הליצן, אוגוסטוס מליסנדה, גמה, ארפוס, הנסיך-העוצר קונרדין. הנבלים לבית רטי, רוברט היפה, קרל הישר, פטריק, בירצ'ן, האחים גוסו. שכירי-החרב פטיו, קרפו, מרקומו. האפיפיורים בואטיוס הקדוש, קוינטוס השישי, נזירי-היין קורקיו, קצ'יו, ברבינו. בישופים, אינקויזטורים. אהסור, המהר"ם, רמב"ש, יוס'ל, אסתר בת-הצורף, חכמי-קבלה, ילדי-הגיטו. בריסקו העלוב, רומנה, בבו הכנר, מחנה הצוענים. אוזן-הגדי, אדום-הגב, כף-האווז, ברבלוס, קצוץ-חצי-העכוז, מחתך-החטמים, גומפא האלם, שורף הסלים ושאר בוגרי בית-מדרש-הגנבים של הפריון. ועשרות ראשי-אצילים, ראשי-חצרנים, ראשי-נבלים, ראשי-כנסיות, ראשי-ישיבות, ראשי-חכמים, ראשי שוטים.
...
|
2.
|
|
בנימין גלאי מגלגל בסיפור חייו ומותו של ישו. סיפורו משחזר שיחזור מרהיב ומגרה את דרכו האחרונה, הדרך של ארבע-עשרה התחנות, ב"ויאה דולורוזה" שבירושלים. המחבר שוזר סיפורי מיתוס ותיאורי אתרים בבקיאות רבה ובאירוניה דקה, ומעלה את דמות דיוקנו של ישו על רקע המקום והזמן.
ה"סיור" בהנחייתו של גלאי בנפותלי "דרך היסורים" לא נועד רק לשם שיחזור תולדות ישו האיש והמיתוס הקשור בו. הוא נועד להעמיד את המתעניין גם על הקשר ההדוק בין מיתוס זה וגילגוליו לבין שנאת ישראל מדורי דורות. תיאוריו של המחבר המשלבים ריאליה, פרשנות וביקורת, מוליכים אותנו גם אל כל המקומות בירושלים בפרט ובארץ ישראל בכלל הקשורים במסורות על דבר חיי ישו על פי "הברית החדשה" וכתביהם של אבות הכנסייה. לטיול זה, במרחבי הזמן ובהתרקמות המיתוס נלווה גם תדריך מפורט לתיאור אתרים ובניינים הנוגעים לישו ולסיפור שפיטתו, הובלתו לגרדום, מעידותיו בדרך, הוקעתו על הצלב, מותו וקבורתו.
"סיפורו של גלאי הוא ריקמת-צבעונין זוהרת... שלשלת של מאורעות ושל אתרים וחפצים ותשמישי-קדושה ואמונות ודעות... שהיתוו את מהלכו של העולם הנוצרי... הכול באספקלריה מאירה של המחבר שאינו כובש את תמיהתו ואף את שצפו וקצפו ואת השתאותו מדמותו של ישו והשפעתו על דברי ימי העולם."...
|
4.
|
|
בנימין גלאי מגלגל בסיפור חייו ומותו של ישו. סיפורו משחזר שיחזור מרהיב ומגרה את דרכו האחרונה, הדרך של ארבע-עשרה התחנות, ב"ויאה דולורוזה" שבירושלים. המחבר שוזר סיפורי מיתוס ותיאורי אתרים בבקיאות רבה ובאירוניה דקה, ומעלה את דמות דיוקנו של ישו על רקע המקום והזמן.
ה"סיור" בהנחייתו של גלאי בנפותלי "דרך היסורים" לא נועד רק לשם שיחזור תולדות ישו האיש והמיתוס הקשור בו. הוא נועד להעמיד את המתעניין גם על הקשר ההדוק בין מיתוס זה וגילגוליו לבין שנאת ישראל מדורי דורות. תיאוריו של המחבר המשלבים ריאליה, פרשנות וביקורת, מוליכים אותנו גם אל כל המקומות בירושלים בפרט ובארץ ישראל בכלל הקשורים במסורות על דבר חיי ישו על פי "הברית החדשה" וכתביהם של אבות הכנסייה. לטיול זה, במרחבי הזמן ובהתרקמות המיתוס נלווה גם תדריך מפורט לתיאור אתרים ובניינים הנוגעים לישו ולסיפור שפיטתו, הובלתו לגרדום, מעידותיו בדרך, הוקעתו על הצלב, מותו וקבורתו.
"סיפורו של גלאי הוא ריקמת-צבעונין זוהרת... שלשלת של מאורעות ושל אתרים וחפצים ותשמישי-קדושה ואמונות ודעות... שהיתוו את מהלכו של העולם הנוצרי... הכול באספקלריה מאירה של המחבר שאינו כובש את תמיהתו ואף את שצפו וקצפו ואת השתאותו מדמותו של ישו והשפעתו על דברי ימי העולם."...
|
|