|
1.
|
|
על השיטה: העשרה אינסטרומנטלית היא שיטה לטיפוח תהליכים קוגניטיביים, שיצר פרופ` ראובן פוירשטיין, חתן פרס ישראל לחינוך. היא נועדה לאוכלוסיות בעלות צרכים שונים וניתן ליישמה בכל התחומים ובכל מסגרות החינוך. הספר בא לענות על הצרכים של אנשי חינוך המחפשים דרכים לפיתוח החשיבה, על ידי יישום עקרונותיה של השיטה בתחומים השונים.
על העורכת: תלמה גביש (M.A) רכשה את השכלתה באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת חיפה, במקצועות: מתימטיקה, חינוך, ספרות עברית ומחשבת-ישראל. התחילה להורות בתקופת המעברות, בבתי הספר שהוקמו שם. מאז היא מלמדת במסגרות חינוך שונות: בבתי ספר יסודיים, תיכוניים, בחינוך רגיל ובחינוך מיוחד. כיום היא מרצה במכללת ``אורנים``. מזה כעשרים שנה היא מנחה מורים באיזור חיפה בהעשרה אינסטרומנטלית מטעם המכון למחקר הדסה ויצו קנדה, בראשותו של פרופ` ראובן פוירשטיין....
|
2.
|
|
העשרה אינסטרומנטלית, היא שיטה לקידום כושר הלמידה, שפיתח פרופ' ראובן פוירשטיין, חתן פרס ישראל לחינוך. הקורא יכיר את העקרונות של העשרה אינסטרומנטלית וכיצד באמצעותם ניתן לפתח חשיבה מתימטית. כל מי שיש לו נגיעה למתימטיקה או להעשרה אינסטרומנטלית יפיק תועלת מהקישורים שעושה הספר בין התהליכים הפסיכולוגיים של הלמידה, הלוגיקה והמתימטיקה....
|
3.
|
|
התיאוריה בדבר כושר ההשתנות של האדם, שפיתח פרופ' ראובן פוירשטיין - חתן פרס ישראל לחינוך, כבשה בסערה את עולם החינוך. העשרה איסטרומנטלית, היא שיטה לטיפוח תהליכים קוגניטיביים, שפיתח פרופ' פוירשטיין על בסיס תורתו. שיטה זאת מהווה דגם לתהליך תיווכי. הקורא ימצא בספר הסברים על פיתוח כושר ההמשגה באמצעות העשרה איסטרומנטלית. ספר זה מתווה דרך ליישום עקרונות התיווך הלכה למעשה בהכשרת מחנכים, באמצעות העשרה אינסטרומנטלית. הפרק האחרון מדגים תהליך תיווכי בהוראת המתימטיקה, המתבסס על עקרונות התיווך....
|
|