ק.ג. יונג

ק.ג. יונג

סופר


1.
``האני והלא מודע`` יכול לשמש כבסיס כללי מצויין לתורתו של קארל גוסטב יונג ולכמה ממרכיביה וממושגיה העיקריים: הארכיטיפוסים, הטיפול בנברוזות, ``אני``, ``צל``, ``אנימוס ואנימה``. כל אלה מוסברים בספר גם על ידי דוגמאות רבות ומפורטות להמחשת התיאוריות. הספר שימש - מאז ראתה מהדורתו זו אור (בגרמנית) ב1934- - הן את מי שהתעניין בפסיכולוגיית המעמקים והן את הפסיכיאטר המטפל....

2.
הספר "תשובה לאיוב" מציע לקורא טקסט מורכב שמאפשר להתוודע לעור הרוחני והדתי של המחבר. "תשובה לאיוב" פורסם שנים אחדות לאחר מלחמת העולם השנייה על זוועותיה ומוראותיה. זמן קצר לאחר השואה ולאחר הפצצת הירושימה יונג פנה להתמודד במרחב תיאולוגי עם בעיות קיום ומוסר שמעסיקות ויוסיפו להעסיק שורה שלמה של הוגים, יהודים ונוצרים כאחד. מתוך גישה פסיכולוגית עקיבה הוא מציב בסימן שאלה את חירותו של האל, שהרי הידיעה היא בבחינת תנאי הכרחי של החירות. ניתוח פסיכולוגי זה של הביוגרפיה האלוהית מתמקד בשני היבטים, ואלה מרכיבים את רוב החיבור: חשיפתו של יסוד הרוע בתוך האלוהות וחשיפת היסוד הנשי. פולחן האל המושלם והכל יכול נעשה בתוך כך למייצגה של גבריות עיוורת ואטומה, שאין בידה להכיל את היסודות הללו. מלבד הבעיה של ראיית האל ככול יכול, יונג מערער גם על התפיסה בדבר טובו המוחלט של האל ? הוא מציב מולה תפיסה של כוליות ושלמות שמחייבת את הכללתו של הרוע כחלק מהאלוהות....

3.
172 עמודים.קרל גוסטב יונג, מגדולי הפסיכולוגים במאה ה-20, ידוע בין השאר בזכות ההבחנה שערך בין הלא-מודע האישי (במובן הפרוידיאני) לבין הלא מודע הקולקטיבי. מקור מצוין להכרה מעמיקה של רעונות אלה ניתן למצוא בספר פסיכולוגיה ודת – המבוא כאן לראשונה בפני הקורא העברי . זה עיבוד שלסדרת הרצאות אשר העביר יונג באוניברסיטת ייל בארצות הברית בשנת 1937. במסגרת זו פושר יונג את עיקרי משנתו על אודות הלא-מודע הקולקטיבי, הארכיטיפ, אנימוס ואנימה, הסמל הדתי, פרשנות החלום וכו´, לצד דיון בדוגמה הכנסייתית, בחקר המאגיה , הגנוזים, האלכימיה ודתות שונות.פסיכולוגיה ודת מביא את תמצית הגותו, מכיוון שיונג ראה בהבנת הדת עיקרון מפתח בפסיכולוגיה שלו, כל זאת בעקבות טענתו שהדתות השונות מבטאות אמת פסיכולוגית אוניברסלית מעצם העובדה שהן עיבוד של תכנים לא-מודעים קוליקטיבים. ללמידה של החוויה הדתית ושל הדת אין מבחינה זו ערך טיפולי ברמה האישית בלבד אלא גם ברמה האנושית הרחבה, מכיוון שהתפוגגות החוויה הדתית עשויה לפתוח צוהר לחומרים לא- מודעים שלישליים אשר הנפש אינה יכולה להם. אמת זו מתגלית לדעת יונג בתקופה שבה הוא מבעיר את הרצאותיו – ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה – בהיסחפות של גרמניה ואירופה בפסיכוזה ההמונית של הנאציזם, , אשר הגיחה בפלצות נוראה לאחר מות האלוהים של ניטשה.לספר מצורף מבוא מאת ד"ר יוסף שורץ, מהמכון להיסטוריה ולפילוסופיה של המדעים והרעיונות באוניברסיטת תל אביב, ומאת נעה פוירשטין-שוורץ פסיכולוגית קלינית....


ספר מרתק. יונג עצמו היה ממציא זרם יונגאי בפסיכואנליזה שהתמרד במורו, ממציא הפסיכואנליזה פרוייד (ניטשיאני משהו הלא כן?) . יונג הפך במשך חייו ... המשך לקרוא
תלמידו של פרויד בועט במוסכממות ומציע ניתוח שונה של הנפש האנושית והחברה בתימינו . ספר קריא אם כי לעיתים התרגום מקשה על הבנת המשגות . בכל אפ... המשך לקרוא





©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ