|
1.
|
|
הספר הראשון שם לו למטרה להקנות את יסודות הקריאה והכתיבה לסטודנט ולתלמיד המתחיל, ולהביאו תוך זמן קצר יחסית ליכולת קריאה של טקסטים פשוטים וכרוניקה קלה בעיתונות הערבית. יחד עם זאת, אוצר המילים הוא מגוון ורחב. הוא כולל מילים ומבעים מתחום חיי היום-יום ומתחומים אחרים, לצד אוצר מילים מתחום העיתונות. שיטת הלימוד בנויה על ההנחה שיש ללמד ערבית בערבית: התלמיד נדרש לשנות משפטים, להשלימם, להשיב ולשאול בערבית ואף לחבר משפטים בערבית וזאת, על מנת ליצור שטף בהבעה, הן בע"פ והן בכתב, להעמיק את המיומנות בידיעת השפה ולהטמיע את אוצר המילים הנלמד. ...
|
2.
|
|
ספר זה הוא החלק השני של הספר יסודות הערבית הספרותית, בנוי עליו ומהווה המשך ישיר לו.
הספר שם לו למטרה להביא את התלמיד, תוך זמן קצר יחסית, ליכולת קריאה של טקסטים פשוטים וכרוניקה קלה בעיתונות הערבית. אוצר המילים הוא מגוון ורחב והדגש בו הושם על תקניות השימוש בשפה הספרותית המודרנית, כולל זו של אמצעי התקשורת הכתובה והאלקטרונית.
שיטת הלימוד בנויה על ההנחה שיש ללמד ערבית בערבית: התלמיד נדרש לשנות משפטים, להשלימם, להשיב ולשאול בערבית, וזאת על מנת ליצור שטף בהבעה, הן בע"פ והן בכתב, להעמיק את המיומנות בידיעת השפה ולהטמיע את האוצר המילים הנלמד.
ספר זה כולל תקליטור שמע....
|
5.
|
|
ספר זה הוא החלק השלישי של הספר יסודות הערבית הספרותית. הוא מהווה המשך ישיר לשני החלקים הראשונים, בנוי עליהם ומתחיל מאותה נקודה אליה הגיע התלמיד בסוף החלק השני.
חלק זה שם לו למטרה להביא את התלמיד ליכולת קריאה של טקסטים מתקדמים בעיתונות הערבית ולתת בידו כלים מספיקים לקריאת טקסטים אחרים.
הספר עוסק בסוגיות התחביריות להן זקוק הלומד על מנת להתמודד עם טקסטים מודרניים שהם מעבר לידיעות הפוליטיות הפשוטות. אוצר המילים מגוון, רחב ומכסה תחומים שונים מעבר לתחום הפוליטי.
הוא מוביל את התלמיד, דרך לימוד הסוגיות הדקדוקיות והתחביריות, לקריאה של טקסטים מתקדמים בצורה שוטפת, מדורגת אך מהירה.
לאורך כל הדרך הושם דגש על תקניות השימוש בשפה הספרותית המודרנית היום, כולל זו של אמצעי התקשורת הכתובה והאלקטרונית.
שיטת הלימוד בנויה, כמו בשני החלקים הקודמים, על ההנחה שיש ללמד ערבית בערבית וזאת על מנת ליצור שטף בצורה טובה בהבעה, בע"פ ובכתב, להעמיק את המיומנות בידיעת השפה ולהטמיע את אוצר המילים הנלמד.
השתדלנו להקנות מושגים מדויקים ככל האפשר בהסברים של תופעות התחביר השונות, מתוך ראיית השימוש בהן כיום.
גם כאן הושם דגש על תרגול בהקשרים תחביריים, תוך הקפדה על התקניות של השפה הכתובה.
מבנה הספר מאפשר לימוד מודולארי. מי שיחליט להקדים לימוד של סוגיה תחבירית כלשהי ולתרגלה בנפרד, במנותק מהטקסט של השיעורים, יוכל לעשות זאת בכל שלב ולחזור לטקסט בזמן שייראה לו....
|
8.
|
|
ספר זה מהווה השלמה לשלושת הספרים של "יסודות הערבית הספרותיתלי שיצאו לאור והוא נועד להקנות את תורת הפועל החסר לתלמיד שכבר קנה שליטה בגזרת השלמים על כל מרכיביה, בצורה פסיבית ואקטיבית. מטרתו העיקרית היא להטמיע את צורות הפועל החסר, מתוך ראיית השפה והשימוש בצורות השונות הרלוונטיות בערבית הספרותית המודרנית, ולא לעסוק רק בצד הטכני של נטיות הפעלים על פי הבניינים והגזרות השונות כאן נעשה שימוש רחב בפעלים וצורות נגזרות מהם, שהופיעו בשימוש בתרגילים ובטקסטים בשלושת הספרים של "יסודות הערבית הספרותיות" ולהם התווסף אוצר מילים רלוונטי הרווח בשימוש כיום. התרגילים מגוונים, הולכים מן הקל אל הכבד ומאפשרים בחירה המתאימה לרמת הלומד הספר מיועד לכל תלמיד הזקוק לידע מסודר בתורת הצורות של הפועל החסר ויכול לשמש גם את המורה והלומד העצמאי מורה שלימד בספר "יסודות הערבית הספרותית" יכול לשלב את הספר הזה במהלך הספר השני של הסדרה, או במקביל לספר השלישי. הכול לפי הזמן העומד לרשותו וקצב התקדמות הכיתה או הלומד תקוה חסון הייתה מורה בכירה ללימודי הערבית במכון ללימודי אסיה ואפריקה באוניברסיטה העברית בירושלים ומרכזת המקצוע עד לפרישתה. לימדה ערבית במסגרות ובמערכות שונות. עבדה באגף לתוכניות לימודים של משרד החינוך חיברה ספרים ללימוד ערבית, ביניהם שלושת החלקים הראשונים של ספר זה ומקראה ספרותית בהוצאת האגף לתוכניות לימודים....
|
|