ספר זה עוסק במגוון נושאים הנידונים בספרות תחת הכותרת "מוכנות לבית הספר" School Readiness מטרתו לספק למחנכים ולמעצבי החינוך בגיל הרך ידע על התחום ולהצביע על תרומתו האפשרית לתכנית החינוכית לגילים צעירים. אף שהנושא נידון מנקודת הראות של מחנכי הגיל הרך, הדיון רלוונטי גם ליועצים ולפסיכולוגים חינוכיים, שכן רובם רואים את תפקידם לא רק באבחון ובהשמה של ילדים, אלא גם בשיתוף פעולה עם הגננות ובהדרכתן, במעקב אחר ילדים בסיכון ובקידום כל ילד לפי צרכיו הייחודיים. לספר שני חלקים. החלק הראשון כולל דיון בסוגיות הקשורות במושג המוכנות, מתוארים בו גישות וממצאים לגבי קטגוריות המוכנות השונות, ומוצג מידע אמפירי על מבחני המוכנות לתחומיהם ודוגמאות של פריטים המשמשים לבדיקתם. בחלק השני נידונות סוגיות תיאורטיות הקשורות בתכנית החינוכית לגיל הרך ובטיפוח ממדי המוכנות המרכזיים. בסופו של חלק זה מובאות דוגמאות של כיווני טיפוח המותאמים לדרכי הלמידה הייחודיות של ילדים צעירים. לאה שפטיה היא חוקרת בכירה במכון הנרייטה סאלד - המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות. למדה פסיכולוגיה וחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים ומחקר חינוכי באוניברסיטת שיקגו. מחקריה ופרסומיה עוסקים, בין היתר, בהתפתחותם של ילדים בגיל הרך, בהישגיהם ובטיפוחם של ילדים עם צרכים מיוחדים, במעורבות הורים בחינוך ובשיטות הוראה חלופיות....