רוברט שאקלי

רוברט שאקלי

סופר


1.
הצטרפו גם אתם להאדוול שגילה כוכב חדש ושאל את עצמו מה יגלה מתחת למעטה הירוק והבתולי. האם ימצא סכנה? אהבה? האם יהיה זה מקום המרגוע למשוטט בחלל? הצטרפו לחברת - 'א.א.א. אס שירותי טיהור בין כוכבים' בפתרון בעיות בלתי אפשריות. הצטרפו לעולם שבו המוות בייסורים נחשב לשיאם של החיים. הצטרפו לעולמות שונים, לטיול בגלקסיית הדמיון המופיע ב - מלכודת האנשים - קובץ מרתק של סיפורי מדע בדיוני שנכתבו בין השנים 1965 - 1952 בידי אחד מגדולי סופרי המדע הבדיוני בכל הזמנים. באסופה זו נשזרים ביד אומן בוטחת סיפורים מגוונים המכילים חוש הומור דק, דמיון מפותח ורצינות פילוסופית לפרקים. רוברט שאקלי נולד בניו - יורק בשנת 1928 וגר בפורטלנד, אורגון. את פירסומו הרחב מחוץ למדע הבדיוני קיבל כיוצר של "הקורבן העשירי" אשר החל כסיפור קצר ובשנת 1965 הוסרט הסרט המתאר משחק עתידני קטלני בכיכובם של אורסולה אנדרס ומרצ'לו מסטרויאני. הרומנים שלו, 'תרבות המעמדות' - הממוקם בכוכב בית הסוהר, ו - 'מימד של נסים', היו לרבי מכר. הקורא העברי מכיר אותו בזכות ספרו 'אלמוות בע"מ' אשר יצא בהוצאת מסדה בשנת 1979 בסיפורים קצרים ושנונים שתורגמו בחוברות 'פנטזיה 2000'....

2.
"פולטי היה פוסע בחשכה, חשכה גמורה ומוחלטת.מצב זה היה גרוע דיו. אבל גרועה מו החשיכה היתה הדממה, דממה גמורה, יוצאת דופן, דממת קבר - דימוי טבעי עבור אדם במצבו. הוא ראה את עצמו כשרוי בשממת השקט של המוות הקרב, והיה מבועת ועצבני ומשועמם בעת ובעונה אחת. הוא לעס חתיכת גומי לעיסה ואת שפתו התחתונה גם יחד היות שאיש לא היה יכול להבחין בכך בלי משקפת מיוחדת לראיית לילה. ידיו היו שמוטות בגובה ירכיו בתנוחת היכון, במרחק הנכון של שלושה אינץ' מגופו. הוא התקדם במהירות, מתאמץ לקלוט אפילו שבריר קל ביותר של גירוי חושי. לפתע קלט שבריר קל ביותר של תנועה, מאחוריו ולשמאלו - דמות רפאים התקדמה לעברו מכיוון של שעה 7, אחד המצבים הגרועים ביותר עבור מי שהוא ימני". סוף המאה ה - 21 : תרבות אלימה של משחק ציד אדם שמשתתפיו נקבעים בבחירה אקראית של מחשב על. משחק רצחני הנראה כשילוב של סיפורי קומיקס וקרבות גלדיאטורים. רוברט שאקלי, המוכר לחובבי המדע הבדיוני בעברית בספריו אלמוות בע"מ (בהוצאת 'מסדה'), מלכודת האנשים וסיפורי מדע בדיוני קצרים ושנונים שהופיעו בחוברות 'פנטזיה 2000 ', כתב את 'הקרבן העשירי' כגירסה עתידנית, מרתקת ופארודית של העתיד הקרוב. מבעד לשנינות מצטיירת ראיית העתיד המדהימה של שאקלי, שצפה כבר בשנות השישים, בעיצומה של תרבות "ילדי הפרחים", את החברה הפוסטמודרניסטית האלימה של תקופתנו....

3.
באוגוסט 2092, עוזב הארולד ארדמן את עיר מולדתו בעמק קין, ניו - יורק, ומתחיל את מסעו לאזמרלדה, אי קטן בקאריביים. אזמרלדה, מנוהל על ידי תאגיד שפיתח את המוצר המושלם - מוות. עולם - הציד הינו עסק ככל עסק, ורצח הוא צורת חיים, לרווחת התושבים וכספורט מלהיב ואטרקציה לתיירים. הסיכוי להרוויח 2000 דולר דמי חתימה, ועוד 3000 עבור החיסול הראשון, משכנעים את הארולד להצטרף. בפניו שתי משימות. האחת להשתלב בעולם הציד ולשמור על חייו, השניה להרוויח מספיק כסף ולשלוח לעמק מולדתו על נונה להציל אותו מקריסה מוחלטת. הרומן השני של רוברט שאקלי, בטרילוגיית הציד, אחרי ספרו ה - 'קרבן העשירי' שהופיע בהוצאת אודיסיאה, משתף אה הקורא בהרפתקה פראית ואכזרית, דמיונית ואבסורדית, המתרחשת בעתיד....

4.
והנה לפניכם הספר שחושף איך הציד התחיל באמת. אשתו של פרנק בלאקוול, קרבן תמים, נטבחה בפעולת טרור חסרת - טעם. בלאקוול מהווה כעת מועמד מושלם לפעילות מחתרתית הידועה רק למעטים בשם 'הציד'. בעולם על סף השמדה עצמית, אנשי הציד מנסים ליצור חוק וסרר מתוך תוהו ובוהו קטלני, כשהם בוררים בקפדנות את קרבנותיהם. בלאקוול - נבחר לחסל את אחר מבכירי מבריחי הנשק בעולם. היתה זו משימה של פעם - בחיים, שבה יכול היה בלאקוול, מלווה בגדולי המומחים לחיסול בעולם - לסיים את המשחק הקצבי של דם ובגידה. כללי הציד הציד פתוח לבנו שמונה - עשרה ומעלה, ללא הבדל גזע, דת ומין. מרגע שהצטרף אדם לציד, עליו לסיים את כל עשרת החיסולים, חמש מהן כצייד, חמש כניצוד. הצייד יקבל את שמו, כתובתו ותמונתו של הקרבן. הקרבן וקבל הודעה כי הצייד יצא בעקבותיו. ההרג יעשה באופן אישו, בודו הצייר או הקרבן, בעצמו. עונשים חמורים יושתו על הרג האדם הלא נכון. המנצח בכל עשרת החיסולים זכאי כמעט לכל הטבה אזרחית, כספית, פוליטית ומינית. הרומן השלישי והאחרון בטרילוגיית הציד של רוברט שאקלי, אחרי הספרים היקרבן העשירי' ו'הקרבן המועדף' שהופיעו גם הם בהוצאת אודיסיאה....

5.
6.
פולטי היה פוסע בחשכה, חשכה גמורה ומוחלטת.מצב זה היה גרוע דיו. אבל גרועה מו החשיכה היתה הדממה, דממה גמורה, יוצאת דופן, דממת קבר - דימוי טבעי עבור אדם במצבו. הוא ראה את עצמו כשרוי בשממת השקט של המוות הקרב, והיה מבועת ועצבני ומשועמם בעת ובעונה אחת. הוא לעס חתיכת גומי לעיסה ואת שפתו התחתונה גם יחד היות שאיש לא היה יכול להבחין בכך בלי משקפת מיוחדת לראיית לילה. ידיו היו שמוטות בגובה ירכיו בתנוחת היכון, במרחק הנכון של שלושה אינץ' מגופו. הוא התקדם במהירות, מתאמץ לקלוט אפילו שבריר קל ביותר של גירוי חושי. לפתע קלט שבריר קל ביותר של תנועה, מאחוריו ולשמאלו - דמות רפאים התקדמה לעברו מכיוון של שעה 7, אחד המצבים הגרועים ביותר עבור מי שהוא ימני". סוף המאה ה - 21 : תרבות אלימה של משחק ציד אדם שמשתתפיו נקבעים בבחירה אקראית של מחשב על. משחק רצחני הנראה כשילוב של סיפורי קומיקס וקרבות גלדיאטורים. רוברט שאקלי, המוכר לחובבי המדע הבדיוני בעברית בספריו אלמוות בע"מ (בהוצאת 'מסדה'), מלכודת האנשים וסיפורי מדע בדיוני קצרים ושנונים שהופיעו בחוברות 'פנטזיה 2000 ', כתב את 'הקרבן העשירי' כגירסה עתידנית, מרתקת ופארודית של העתיד הקרוב. מבעד לשנינות מצטיירת ראיית העתיד המדהימה של שאקלי, שצפה כבר בשנות השישים, בעיצומה של תרבות "ילדי הפרחים", את החברה הפוסטמודרניסטית האלימה של תקופתנו....






©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ