» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (42):
ספרים שצריך לקרוא,
רשימת קריאה,
הבעה,
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
לקרוא,
ספרים שקראתי,
אמונות ודתות,
הרשימה שלי,
על הכוונת,
יהדות, הגות והיסטוריה יהודית, עדות ישראל למכירה,
One Eye Symbolism ,
יהדות ומחשבת ישראל,
AAA ספרים נוספים שחשבתי לקנות - 2019,
למכירה עד 20 ש'ח,
ספרות מקור ,
מחזות | תיאטרון | קולנוע ,
אמנות במה - תאטרון , קולנוע , מחול,
יהדות,
ישראל- ציונות, חברה, היסטוריה, פוליטיקה, מלחמות וצבא למכירה,
אמנות,
אמנות,
ספרים שמכרתי,
קולנוע,
ספרי עיון,
המדף שלי,
רוצה לקרוא,
נקרא ב 2014,
רשימה,
רשימה,
כללי,
ספרי קריאה,
דעת,
כללי,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
הגות, פילוסופיה,
הדרכה ועיון - למבוגרים,
דתות ומיתולוגיות,
כללי,
2017,
ספרייה,
מלאכת החיים המורכבת,
כזה אני רוצה - רשימת המשאלות של אלי,
עוד ...
|
1.
|
|
? יהדות ללא אל - יהדות כתרבות, תנ"ך כספרות הגישה החילונית בספר זה רואה את היהדות כתרבות ומציגה את האלוהים כגיבור ספרותי. גישה זו רואה בתנ"ך את היסוד המשותף לכל ה"יהדויות" שביהדות, לכל מגווני התרבויות העדתיות ולכל הזרמים, הדתיים, ההגותיים, החופשיים והחילוניים, שהתפתחו בהיסטוריה ושבמסגרתן חיים יהודים בישראל ובתפוצות. הספר מצביע על הפלורליזם אשר שרר ביהדות כמאפיין את תרבותו של העם היהודי בכל עידני תולדותיו. זוהי תרבות המיוצגת במכלול של יצירות אמנות וספרות, הגות ואורחות חיים, טקסי חג דתיים וחילוניים, ריטואלים וכללי התנהגות. השיח החילוני ההומניסטי המוצע כאן, שיח הדן ביהדות כתרבותו של העם היהודי, כולל הגדרה מחודשת של מושגי מפתח, כגון: יהדות, חילוניות, דת, הומניזם והומניזציה. הספר מצביע על הדרך לחינוך להפגמת ערכים מוסריים וכלל - אנושיים, לא על ידי הסתגרות וייחוד בדלני, אלא אימוץ ערכים אוניברסליים ופתיחות לתרבויות העולם - וזאת במסגרת התרבות הלאומית היהודית. חלקו השני של הספר דן בספרות התנ"כית מנקודת המבט של ביקורת התרבות. הספרות מייצגת ומשפיעה כאחת. כמו כל ספרות יפה כעולם, מהווה גם ספרות התנ"ך עדות היסטורית למציאות חברתית, רוחנית ותרבותית של גיבוריה ויוצריה בעידן שבו נוצרה ספרות זו. אך ספרות זו מילאה גם תפקיד פעיל ומכונן בהיסטוריה של מגוון התרבויות של העם היהודי, ובייחוד בהתחדשותה של התרבות העברית בישראל במאה ועשרים השנים האחרונות. פרופ' יעקב מלכין (אוניברסיטת תל אבינ) מרצה לאסתטיקה ולרטוריקה של הספרות והקולנוע באוניברסיטת תל אביב (1994 1969 - ), מייסד ומנהל אקדמי של "מית"ר - המכללה ליהדות כתרבות" מ1994 - ועורך כתב העת יהדות חופשית. פרופ' מלכיו שימש כמנהל הרפרסואר בתאטרון "הבימה", היה מייסדם ומנהלם של מרכזי הקהילה בחיפה "בית רוטשילד" ו"בית הגפן - המרכז הערבי - יהודי", ועורך הירחון חינוך מבוגרים. בין ספריו: כמה מאמינים יהודים חילוניים (ספרית פועלים, 2000), ההרצאה, הדיון והשכגוע (מסדה, 1994), ונקב"ן: רומן קולנועי (מסדה, 1997 ), ספרות התסריט - ז'אנר חדש בספרות העולם (הקבוץ המאוחד, 1985 ), איכות החיים ותחיית הקהילה (מסדה, 1976 ), אמנות כאהבה - מסה באסתטיקה (מסדה, 1975 ), שיר השירים ויונה ג'ונס, מחזות תנ"כיים ("חיפה" , 1966). ספריית היהדות החילונית סדרת הספרים בהוצאת "כתר" ו"יהדות חופשית" דנה, מנקודת מבטם של סופרים והוגים חילוניים, בתולדות היהדות כתרבות לדורותיה. הסידרה שמה דגש על התרבות היהודית החילונית שהתפתחה בעידן המודרני, ועל התמורות שחוללה בתפיסת היהדות במהלך מאתיים וחמישים השנים האחרונות. בהכנה: הגות יהודים חילוניים במחשבת ישראל; אמנות ביהדות - 2,000 השנים הראשונות; אלוהים? תפיסות של חילוניים את מושג האלוהות; אמונה, ערכים ורוחניות של יהודים חילוניים ועוד....
|
2.
|
|
רק לעתים נדירות יודעים אנשים להגדיר את אמונתם במילים. אתאיזם, כמו כל אמונה, מתבטא באורח חיים, במעשים ובהימנעות ממעשים.
אורח חיים שכזה מציב את האדם במרכזו, טען הפילוסוף אפיקורוס, ואמונה אתיאיסטית הומניסטית באדם כמידת כל הדברים היא אמונה בהגשמת זכותו של האדם לחיים, לחופש, לשוויון, להנאה ולחתירה לאושר.
עיקרי אמונה אלה הם בבחינת ערך מוסרי עליון. בהיעדר אל המנהיג את העולם ואת האנושות עוברת האחריות אל היחיד ואל מחויבותו לכללי הצדק, שמטרתם הטבת חייו של האדם כיחיד ושל בני-האדם כחברה.
היהדות, היא התרבות היחידה שעשתה את שמו של אפיקורוס למושג שמשמעו כפירה, למרות שבעצם מדובר בנאורות ובאמונה החופשית מדת. ספרו של פרופ' מלכין עוסק באפיקורוס ובתורתו, שלה הייתה השפעה נרחבת, בביטויי השפעתה ביהדות של ימי קדם ובמהפך הרוחני שבזכותו השתחררו רוב היהודים, כמו רוב בני-האדם במערב, משלטון מנהיגי דת המתיימרים לדבר בשם האלוהים.
ספר זה הוא נוסח מחודש ומתוקן לפרק "אפיקורוס ואפיקורסים: השפעת אפיקורוס היווני ו'אפיקורסים' יהודים על היהדות", בתוך יעקב מלכין (עורך), 'תרבות היהדות החילונית – הגות חדשה בישראל' (כתר וספריית היהדות החילונית, 2006)....
|
8.
|
|
שלוש נשים היו בחייו של עמנואל, במאי סרטים ישראלי החי בפריס מאז שהוכרז כעריק. בקיץ 1970 נמצאות שלושתן בפריס.
אניטה, בעלת ביתו ואהובתו של עמנואל, פעילה עם בעלה בסקציה היהודית של המפלגה הקומוניסטית ובסוכנות הנסיעות הגדולה שלהם.
רחלי, בת אביו של עמנואל, באה להתארח אצל אחיה בחופשת ערב הגיוס שלה, בתקווה לרפאו מהאנטי ציונות שלו, שהיא רואה אותה כמחלת נפש. נעמי, המגיעה לפריס לביקור קצר, והחושדת כי מישהו מנצל אותו ואת סרטו לצורך מסע צילומים שישרת גורמים באינטרנציונל הטרור. עמנואל, המתקרב לגיל ארבעים, יודע כי בזכותה של אניטה ניתנת לו הזדמנות חייו ליצור סרט ארוך שתפוצתו מובטחת, ודעותיו ויכולתו יוצגו בו לראשונה מחוץ לגטו השמאלני שבו חי. האם בגלל זה הוא מנסה להתעלם מהחשדות? מהחשד שאולי לא במקרה פנה אלן, קצין האינטרפול, אל רחלי אחותו, אולי לא במקרה הגיעה נעמי דווקא עכשיו לפריס ולחייו הנכונים לה תמיד? יעקב מלכין, מרצה לספרות, תיאטרון וקולנוע בין ספריו, שראו אור בהוצאת ``מסדה`` ``אמנות אהבה מסה באסתטיקה``, ``איכות החיים ותחיית הקהילה``, ``אומנות ההרצאה``, ``לכסיקון האמנויות`` (עורך שותף). בהוצאות אחרות: ``יונה ג`ונס``, מחזה תנ``כי ושירים (הוצאת חיפה), ``ספרות התסריט`` (הוצאת הקיבוץ המאוחד), ``מבוא לצ`פלין ולברכט`` (פאן) ועוד. פליס פזנר מלכין, ציירת אחרי לימודיה באקדמיה לאומנויות בפילדלפיה עלתה לארץ ב1949-. מאז הציגה את תמונותיה בתערוכות בתל אביב, חיפה, לונדון וניו יורק. שישים מציוריה מצויים בספר ``אמנות כאהבה`` בהוצאת ``מסדה``. ציירה כרזות לתיאטרון ואיירה ספרים רבים. עורכת שותפה של ``לכסיקון האמנויות``, שראה אור בהוצאת ``מסדה``....
|
|