ויליאם דול

ויליאם דול

סופר


1.
הספר "השקפה פוסט - מודרנית על חינוך - מבט חדש על תכנית הלימודים" מתאר ומנתח את הפרדיגמות המודרניסטית והפוסט - מודרניסטית ואת השפעתן על החינוך ותכנית הלימודים. הפרדיגמה המודרניסטית מהווה "חזון סגור" הנובע מן התפיסה המדעית - טכנולוגית של המאות ה17 - וה18 - ; הפרדיגמה הפוסט - מודרניסטית מהווה "חזון פתוח" הנובע מביקורת בת זמננו על הנחות היסוד של הפרדיגמה המודרניסטית ותוצאותיה. מהפרדיגמה המודרניסטית נובע חינוך המבוסס על העברה סמכותית של ידע מהמורה לתלמיד ותכנית לימודים ליניארית בעלת מטרות מוגדרות; מהפרדיגמה הפוסט - מודרניסטית נובע חינוך דיאלוגי בו נוצר ידע משותף ותכנית לימודים כאוטית בה מתהוות המטרות בתהליך הלמידה. אנו שרויים בעיצומו של חילוף פרדיגמות, והפרדיגמה הפוסט - מודרניסטית טרם גובשה. נדמה כי החינוך ותכנית הלימודים העתידים להגיח ממנה יהיו שונים מאוד מן החינוך ותכנית הלימודים שידענו. הספר מעמיד טיעון עשיר וסוחף לטובת תפיסה אחרת של למידה, הוראה ותכנית לימודים. וויליאם א' דול הוא פרופסור במחלקה לתכנית לימודים ולהוראה באוניברסיטה של מדינת לואיזיאנה בארצות הברית. הסדרה נוחשבות על חינוך בהוצאת ספרית פועלים מגישה לקוראים מבחר ספרים בני זמננו, תרגום ומקור, המעלים רעיונות מעוררי מחשבה על חינוך....






©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ