|
1.
|
|
הספר השני בסדרת "הבמאים הנבחרים" מיוחד לסטנלי קובריק {1928-1999}, במאי אמריקאי בעל סגנון אישי יוצא דופן, שניסח כמה מן המאפיינים של המודרניזם בקולנוע של שנות השישים והשבעים. קובריק עבר מארה"ב לבריטניה בראשית שנות השישים, אבל נותר במאי אמריקני כל ימיו. הוא זכור בזכות "תפוז מכני", אבל שלושה-עשר הסרטים הארוכים שהספיק להשלים ממקמים אותו בשורה הראשונה של הבמאים המשפיעים ביותר בשלהי המאה העשרים....
|
2.
|
|
הספר השלישי בסדרת "הבמאים הנבחרים" מיוחד לפדריקו פליני {1920-1993}, במאי איטלקי יוצא דופן, שיצירותיו מתפרסת מתום מלחמת העולם השנייה ועד שלהי שנות השמונים ושהשפעתו על הקולנוע והתרבות במאה העשרים מורגשת עד עצם היום הזה. פליני התחיל כעוזרו של אבי הנאו-ראליזם האיטלקי, רוברטו רוסליני, מרד במורשת הזאת, עבר למודרניזם ויצר אולי את הסרט הגדול של כל הזמנים " שמונה וחצי" והמשיך משם ליצירת יריעה אנושית רחבה וססגונית, שהקרקס שולט בה והקומדיה תופסת בה מקום מרכזי. אין כמעט סרט של פליני שלא השפיע על אחרים, או זכה לחיקוי או למחווה....
|
3.
|
|
הסדרה "הבמאים הנבחרים" מתעתדת להציג לפני הצופים ושוחרי הדעת בישראל שורה של יוצרי קולנוע שהטביעו חותם בל יימחה על ההיסטוריה של המדיום המשפיע ביותר במאה השנים האחרונות. הספר הראשון בסדרת "הבמאים הנבחרים" יוחד לסרגיי אייזנשטיין {1898-1948}, במאי רוסי, תיאורטיקן ומי שניסח את "תיאוריית המונטאז" שהשפעת על הקולנוע והטלוויזיה ניכרת עד היום. הוא היה קומניסט נלהב בתחילת המהפכה הבולשביקית בראשית המאה העשרים ויצר כמה מן הסרטים החשובים ביותר בתולדות הקולנוע. הוא זכור בזכות סרטיו "אוניית הקרב פוטיומקין", אלכסנדר נייבסקי" ואיוון האיום....
|
|