שרה שמעוני

שרה שמעוני

סופר


1.
2.
חוברת זו פורסת בפני המורים גישות שונות בפסיכולוגיה, המאירות את נושא המשמעת בבית הספר ומציעות מגוון רחב של של דרכי טיפול בבעיות משמעת בכיתה. הגישות מלוות במבחר תרגילים המסייעים למורה בעיבוד התיאוריות לצורך יישום עקרונותיהן בעבודתו. דגש מיוחד מושם על ניתוח אירועים העוסקים בבעיות משמעת בכיתה. התכנית נכתבה ברוח פלורליסטית, שלפיה, תפיסת המשמעת בכיתה תלויה באישיותו של המורה, באופי התלמידים וביחסים ביניהם בתוך המערכת הדינמית והמשתנה כל העת של בית הספר והקהילה. לכן היא מציעה מגוון גישות, המאפשר טווח רחב של בחירה ויישום...

3.
מדוע כל תלמיד לומד אחרת ?במה שונים תהליכי הלמידה של כל תלמיד מאלו של חברו לכיתה ? ובמה שונים התוצרים של הלמידה ? כיצד ניתן לזהות את מרב ממדי השונות בלמידה באמצעות התבוננות בתלמידים שונים במהלך פעולתם בכיתה ? כיצד ניתן להשתמש בידע על השונות בלמידה כבמנוף לתכנון ולביצוע תהליכי הוראה-למידה טובים יותר ? כיצד ניתן להיענות למגוון הרב של צורכי התלמידים על מנת שכל אחד מהם יוכל למצות את הפוטנציאל הלמידה הטמון בו?לשאלות אילו ניתנו תשובות נבחרות, הנגזרות מתוך גישותיהם של הווארד גרדנר, רוברט סטרנברג, דיוויד פרקינס, ל"ס ויגוטצקי וראאובן פוורשטיין ושל תאורטיקנים אחרים, אשר עניינם במבני אינטליגנציה, בסגנונות הכרה ולמידה ובגישות ללמידה.החוברת שלפנינו עוסקת בתאוריות שהוזכרו לעיל ובהשלכותיהן לתחום החינוך. היא מכילה רקע תאורטי רחב ומגוון ופעילויות שנועדו לעבד את לקחי התאוריות ולתרגל את השימוש בהם הלכה למעשה.החוברת נועדה להכשרת מורים ולהשתלמותם באחד מן התחומים ה"חמים" בעידן הפוסט מודרני - האינדיווידואליזם...






©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ