מיתוס היופי ראה אור לראשונה ב-1991, והפך עם פרסומו לרב-מכר בארצות הברית. הספר הוא קריאת תיגר נועזת על מושגי היופי בחברה המערבית ועל השימוש שנעשה בהם כדי לנטרל הישגים ותמורות שהושגו לאורך שנים ארוכות של מאבקים פמניסטיים.
נעמי וולף מציגה בו ביקורת רדיקלית וחכמה של תעשיות הזוהר, היופי והרזון וחושפת את הדיכוי הפסיכולוגי והגופני של נ
בספר זה מובאים לראשונה בעברית שני טקסטים פרדיגמטיים בביקורת הספרות והתרבות: "מות המחבר" (1968) מאת רולאן בארת ו"מהו מחבר?" (1969) מאת מישל פוקו. שני הטקסטים מתמודדים עם שאלת מקומו של "המחבר" בתרבות המערבית, בשיח הספרותי ובשיח המדעי. העמדה היסודית של "מות המחבר" של בארת, אשר מנסחת את היעלמות המחבר מן השיח הביקורתי על הספרות ואת החלפתו בקורא
אחד הספרים היחדים בעולם שנכתבו בידי אשה המצויה במעגל הזנות, מנקודת ראותה.
"בחדר הפקידה התחלתי להחליף בגדים ל´מדי עבודה´, כך אני קוראת להם, לאותם הבגדים החשופים עם הבריות והמחוכים ובדי התחרה השקופים. התלבשתי, או נכון יותר לומר התפשטתי, ונעלתי נעלי עקב עם סוליות שקטות, כדי לא להפריע את מנוחת השכנים. שלפתי מהלוקר שלי נרות לרומנטיקה,