מושגים של פרויד הפכו לחלק מאוצר המילים הפסיכולוגי שלנו: מחשבות ורגשות לא-מודעים, קונפליקט, פשר החלומות, חושניותה של הילדות. אך במהלך חמישים השנים האחרונות עברה החשיבה הפסיכואנליטית הרחבה והתמרה עצומות. בספר פרויד ומעבר לו- תולדות החשיבה הפסיכואנליטית המודרנית הופכים סטיבן מיטשל ומרגרט בלאק את החשיבה הפסיכואנליטית העכשווית- את
הבעיה העיקרית של שאול סמל היא אנשים אחרים. מלבד זאת, הוא מסתדר מעולה: הוא אחד הסופרים המוכרים והנחשבים בישראל, הוא פרסם בבמות הנחשבות בעולם וב-2001, בסתיו של אסון התאומים, הוא אף מלמד כמרצה אורח באוניברסיטת ניו יורק.
אישה אחת מחפשת נחמה, לאחר שבעלה עזב אותה ואת בנה והקים משפחה חדשה.
אישה שנייה מחפשת בית וסימן מאלוהים שהיא נמצאת בדרך הנכונה.
אישה שלישית מחפשת משהו אחר לגמרי.
שלושתן מוצאות את אותו הגבר.
הן לא יודעות עליו הכול, כי הוא לא אומר להן את כל האמת – אבל גם הוא לא יודע הכול עליהן.
דרור משעני נפרד לזמן-מה מהבלש האהוב שלו, אברהם אברהם ("
"פרח לא מסביר את עצמו - אהבה אינה מסבירה את עצמה", שרה בילי הולידיי.
על-פי קניוק: פרוזה אינה מסבירה, אינה מבטאת דעה. פרוזה מספרת אנשים בתנועה, ומה שהם זה גם מה שמסביר אותם.
חיים על נייר זכוכית מעצב עשר שנות חיים באמריקה של שנות החמישים, מן השנים המהפכניות, המסעירות והדחוסות של המוזיקה, התרבות והאמנות האמריקנית ובמובן מסוים וחשוב,
אספרנסה גנץ חושפת בפני בתה סוד נורא: היא, אמה וסבתה היו זונות יהודיות. חייהן נכרכו בטבעת כשפים שהועברה מדור לדור, מאם לבתה, והתגלגלה מדאנציג ועד בואנוס-איירס.
הטבעת, שנוצקה בידי צורף בעל סוד כסגולה לריפוי מחלת הנפילה, הפכה למוקד של עימות מר בין שתי משפחות ובלעה לתוכה חיים שלמים.
מאגיה יהודית, תשוקה ואובססיה נמזגות כאן לספר עשיר ו
בתו, הרומן השמיני של רומן קניוק, מובא כעת מחדש בפני הקורא הישראלי. הרומן, שמתרחש בישראל של שנות השמונים, היה בשעתו רב-מכר ונחשב לאחד מספריו האהובים והמרתקים של קניוק. אחיאסף ריגר, קצין בכיר במילואים, מגלה לילה אחד שבתו היחידה, חמוטל, נעלמה והשאירה אחריה סימני-דרך מסתוריים ומבלבלים. הוא יוצא למסע חיפושים נואש אחריה, וככל שהזמן עו