הביקורת נכתבה ביום ראשון, 6 במרץ, 2011
ע"י Denise
ע"י Denise
ספר זה של סיפורים קצרים, לעניות דעתי, הוא ניסיון נואש של קינג לרכב על גל ההצלחה שלו, על אף שגל זה כבר לא זה גבוה ולא כזה מאיים.
יש בו כמה רעיונות מעניינים, ואין ספק שבריכת הרעיונות של קינג היא בלתי נדלית, אולם באף אחד מהסיפורים אין כבר את התו המיוחד הזה, את הטירוף שהיה בספרים הישנים יותר שלו.
ב"זה", "מיזרי" "נדודי שינה" "העמדה" (המדהים) ועוד מיצירותיו הישנות, יש משהו שונה- לא רק ברעיון אלא בכתיבה עצמה, משהו עוצמתי ומפחיד ונוראי ומאוד מאוד מיוחד, ואילו כאן זה חסר.
כמובן שאפשר היה להגיד שזה רק נראה לי כך בגלל שאלו סיפורים קצרים בהם הוא לא ממש מספיק לבנות דמויות כדי לפרק ולהשחיט אותן ככל שהעלילה מתקדמת (כמו שהוא נוהג לעשות), אולם דיעה זו מבוססת לא רק על ספר זה אלא גם על "סיפורה של ליסי", גם הוא עד כמה שידוע לי בין החדשים יחסית, וגם בו חסר המשהו הזה (למרות שסיפורה של ליסי הוא ספר מאוד מוצלח שנהניתי ממנו מאוד).
הכתיבה של קינג היא כמו קיפוד, רק שבשונה מקיפוד רגיל, במקום שהוא תתחיל כפלומה רכה ותהפוך לקוצים, היא התחילה מקוצים ועתה, לצערי, נעשית לפלומה רכה ובלתי מזיקה.
9 קוראים אהבו את הביקורת
טוקבקים
+ הוסף תגובה
עדן הרטמן
(לפני שנה ו-9 חודשים)
הדבר הזה שאת מדברת עליו, העוצמתי-המפחיד-הנוראי-המיוחד, קיים בכל הודו והדרו ב"אילם" וב"נ", ובלבוש קצת שונה גם בעוד סיפורים בספר. קינג הוא אחד מיחידי הסגולה שיכולים להכניס בדיוק את הדבר הזה גם לסיפור קצר, ומסתבר שכדי לגרום לאנשים להחוויר ולרעוד הוא לא זקוק לאלף עמודים כמו ב"זה" ואפילו לא למאתיים ומשהו כמו ב"בית כברות" (שניהם מפחידים ומעיקים ומדהימים), אלא אפילו בכמה עשרות עמודים, ולפעמים גם בפחות מעשרים. פחות אורך, פחות נפח, אותו עומק, אותה לחיצה על הנקודות הכי מדויקות.
|
9 הקוראים שאהבו את הביקורת