הכלה ונגישות - על תכנון לימודים ותכניות לימודים לתלמידים עם מוגבלויות / גלעדה אבישר

הכלה ונגישות

על תכנון לימודים ותכניות לימודים לתלמידים עם מוגבלויות

גלעדה אבישר

יצא לאור ע"י הוצאת מכון מופ"ת, בשנת 2010, מכיל 247 עמודים, עיון » חינוך והוראה
שפת הספר: עברית







ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
399 התעניינו בספר

תקציר הספר
תכניות הלימודים והנגישות אליהן הן שעומדות בלב יישום השילוב והן שמבחינות בין יישומו כסדרה של כוונות טובות ותו לא לבין יישומו כמציאות בית ספרית. בספר זה מציעה המחברת להתבונן בנושא לאורן של השאלות המעסיקות את אלה העוסקים בתחום של תכנון לימודים: מה, מדוע, איך, מי, איפה ומתי. דיון זה עשוי לתרום לחשיבה ולעשייה בכיוון של תכנון תכניות לימודים נגישות לכול, לרבות הכשרת אנשי החינוך לעסוק בכך. ארבעת פרקי הספר באים להציג תמונת מצב מקפת, מעמיקה ועדכנית; להעשיר ולהרחיב את מסד הידע הקיים בשפה העברית ותרום לקידום העיון והמחקר בנושא; לתרום להתפתחותם המקצועית של אנשי חינוך בפועַל ושל אנשי חינוך הנמצאים בשלב ההכשרה ולקדם את העשייה בתחום. בפרק הראשון מוצג הרציונאל של תכנון לימודים לתלמידים עם מוגבלויות. בפרק השני מובא ניתוח של המדיניות לתכנון לימודים ושל העשייה בתחום בישראל. לב הספר הוא הפרק השלישי שבו מוצגים הביטויים המעשיים לתכנון לימודים. בפרק הרביעי מוצגות השלכות אפשריות על ההכשרה ועל ההתפתחות המקצועית של מנהלים ומורים. הספר מיועד בראש ובראשונה לכלל אנשי החינוך – מורים, גננות ובעלי תפקידים בבתי הספר, כמו גם באגפי הגיל והמטה במשרד החינוך, ולפרחי הוראה ומוריהם בתקופת ההכשרה ולאחריה. כמו כן ימצאו בו עניין קובעי מדיניות ובעלי עניין הפועלים ברשויות המקומיות, במשרד החינוך ובארגונים ציבוריים למיניהם.





פרסומת



התחילה לקרוא לפני 10 שנים ו-5 חודשים


לקט ספרים מאת גלעדה אבישר
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של גלעדה אבישר






©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ