וכשאני לעצמי – מה אני? - זוגיות והורות של בוגרים עם ליקויי למידה / עמלה עינת

וכשאני לעצמי – מה אני?

זוגיות והורות של בוגרים עם ליקויי למידה

עמלה עינת








ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
1110 התעניינו בספר

תקציר הספר
קשיי ההסתגלות וההשתלבות של הבוגר הסובל מליקויי למידה ומהפרעות קשב וריכוז, אינם מסתיימים עם גמר שנות לימודיו הפורמליות.
הם ממשיכים ליצור תקלות מורכבות בתהליכי העיצוב של מסגרת משפחתית הכוללת זוגיות והורות, ובתפקודו בתוכה.
אלא שבהבדל מקשייו הקודמים בבית הספר, במוסדות להשכלה גבוהה, ברכישת מקצוע ובהתקבלות והסתגלות לעבודה, הרי שבחיפושיו אחר שותף/פה לחיים, ומאוחר יותר בנסיונות ההיענות שלו למטלות משפחתיות והוריות יומיומיות, לא נמצאת עבורו כל מסגרת גג חיצונית העשוייה לתמוך בו. הוא בודד לעצמו במאבקיו ההתחלתיים על יצירת קשר כמו-גם במלחמתו הבלתי פוסקת, אחר-כך, על הבנה, קבלה ושיתוף פעולה הרמוני עם בן/ת זוגו וילדיו, למרות ולצד ליקוייו.
כתוצאה ממלחמתם הבודדה והמתסכלת, מגיעים לעיתים בוגרים הסובלים מסינדרומים אלה לידי הימנעות טוטאלית מנסיון עיצובו של קשר משפחתי, ולעיתים להרס או משברים חוזרים במבנה של קשר קיים.

הספר המבוסס על מחקר איכותני רב משתתפים, משמיע את קולם של לקויי הלמידה הבוגרים המתארים את מערכת הקשיים הנרחבת המאפיינת את דרכם, לקראת ובתוך המערכת הזוגית וההורית שלהם.

חשיבותו של הספר, מעבר לשרטוט תמונת המצב המורכבת, היא בהצעת אמצעי התמודדות יעילים, אסטרטגיות של התנהלות משפחתית מודעת הנשענת על הכרה וקבלת האחר, על בניית אמון ותקשורת חיובית המשקמת את התא המשפחתי ויוצרת מעטפת תמיכה הדדית החובקת אותו.

לדבריהם הרגישים של הדוברים, צורף בפעם הראשונה בסידרה זו, קובץ מרשים מיצירותיהם של תלמידי בצלאל הסובלים מליקויי למידה, והנותנים מבע, כל אחד בתחומו האמנותי הספציפי, להתמודדויותיהם עם קומיניקציה וחיברות.



פרסומת

עמלה עינת (סופר על המוקד)
סופרת, חוקרת ומומחית בכירה בתחום לקויות למידה. עד לאחרונה הייתה אחראית על מוקד התמיכה הרגשית במרכז התמיכה לסטודנטים לקויי למידה במכללת תל-חי. "וכשאני לעצמי – מה אני?" הוא ספרה השישי בסידרת ספרים העוסקת בהיבטים שונים של הסינדרום, ארבעה מהם ראו אור בסידרת קו אדום בהוצאת הקבוץ ה... המשך לקרוא






©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ