![]() |
Problem-Solving in Mathematics: A Semiotic Perspective for Educators and Teachers (Critic of Institutions)Marcel Danesi
יצא לאור ע"י הוצאת Peter Lang Publishing,
שפת הספר: אנגלית |
|
תקציר הספר
Problem-solving in mathematics is seen by many students as a struggle. Since the capacity to count and understand basic arithmetical concepts (adding, taking away, etc.) is innate and emerges effortlessly in childhood, why does this negative perception and fear of problem-solving exist? This book counteracts this perception by providing a semiotic analysis of problem-solving and, from this analysis, constructing a pedagogical framework for teaching problem-solving that is consistent with the psychology of how humans learn to use signs and symbols. It is based on an experimental math course designed to impart fluency in problem-solving through semiotic training. The positive results of that course inspired the writing of this book.
פרסומת
לקט ספרים מאת Marcel Danesi
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של Marcel Danesi
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים