![]() |
|
|
תקציר הספר
מורים והורים כאחד מסכימים שבעיית המשמעת היא הבעיה העיקרית בחינוך. מחברו של ספר זה מתבסס על ההנחה שלא ניתן לנהוג בחברה של ימינו לפי גישה מסורתית של משמעת, הנכפית בדרכי שכר ועונש ויסודה - צייתנות עיוורת לסמכות. גם הגישות האחרות המתירות לילד לעשות ככל העולה על רוחו, הוכחו כבלתי יעילות. מחבר הספר ג'ימס פ. רפינו טוען, שאם ברצוננו להביא לשינוי במצב הנוכחי, עלינו לבחון את התפיסה של המושג משמעת ולהגדירו כתהליך של ביקורת פנימית מתפתחת. יש לקבל את המשמעת כתהליך למידה. משמעת - היא תהליך להשלטת סדר ע"י סיוע לתלמידים בגילוי הערך, התועלת וההכרח שבציות לחוקים ולנהלים הגיוניים, ובהכרת האחריות למעשיהם. היא מבוססת על חוויית למידה, שבעזרתה מגלים התלמידים את הצורך בחוקים ובנהלים, חוקרים את המשמעויות והתוצאות של התנהגותם, ומעל לכול נוטלים על עצמם את האחריות לכך.
פרסומת
לקט ספרים מאת אור-עם
שם הספר |
---|
פרקים נבחרים בלשון העברית |
חשמלית ושמה תשוקה - סדרה לעיון וללימוד |
מחזות ישראליים - הנחיות |
מתמטיקה לתיכון סימצס' על' |
מתמטיקה לתיכון סימצס ב על' |
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של אור-עם
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים