|
|
|
תקציר הספר
מטרת הספר לעזור לפסיכולוגים ואנשי חינוך להגיע לאבחון מוקדם ככל האפשר של הילד החריג ולתכנן בהתאם את העבודה הטיפולית עימו לשם קידומו בתחום הלימוד וההתנהגותי.
בחלקו הראשון מתואר התהליך הנורמלי של ההתפתחות כנקודת מוצא להבנת התפתחות הילד החריג, שהיא הנושא המרכזי בספר. בנוסף, נדונים אספקטים כלליים ותיאורי החריגויות הנפוצות ביותר הן פיזיולוגיות והן אמוציונאליות,
חלקו השני של הספר מבוסס על ”ההערכה החינוכית שו הילד” לפי האוזרמן (המבחן מובא בנספח), וכן הצעות מפורטות לטיפול בכל מצב בהתאם לממצאי הבדיקה. ההצעות הטיפוליות מבוססות על נסיון רב בעבודה עם ילדים חריגים. יצויין, כי ניתן ליישם את הטיפול המובא גב ללא קשר למבחן המופיע בספר.
ד"ר שמעון סימפסון עשה את עבודת הדוקטורט שלו ב”ישיבה-יוניברסיטי” בניו-יורק ובמקביל הוסמך לשמש כמדריך בפסיכודיאגנוסטיקה, פסיכותרפיה וכן כפסיכולוג חינוכי. כיום משמש כראש המגמה לחינוך מיוחד בביה”ס לחינוך באוניברסיטת בר-אילן.
יעל בהרב (דקל) בוגרת אוניברסיטת בר-אילן בפסיכולוגיה וחינוך, ותואר שני בפסיכולוגיה-יעוצית קיבלה ב”בואי סטייט קולג'” מרילנד, ארה”ב. כיום עוסקת בהדרכה במשרד החינוך ובהשתלמויות מורים בביה”ס לחינוך באוניברסיטת תל-אביב ובמקביל עובדת בקליניקת הילדים של ”מכון אדלר”.
בעבר פרסמו המחברים את הספר "שיטות למידה בחינוך מיוחד” שהופיע בהוצאת ”אחיאסף” ומאמרים בכתבייעת מקצועיים בארצ ובחו”ל. ד”ר סימפסון פרסם את הספר "מדריך למורה של הילד פגוע המוח" וכן מבחן ”הערכה חינוכית של הילד בגיל הגן”.
בחלקו הראשון מתואר התהליך הנורמלי של ההתפתחות כנקודת מוצא להבנת התפתחות הילד החריג, שהיא הנושא המרכזי בספר. בנוסף, נדונים אספקטים כלליים ותיאורי החריגויות הנפוצות ביותר הן פיזיולוגיות והן אמוציונאליות,
חלקו השני של הספר מבוסס על ”ההערכה החינוכית שו הילד” לפי האוזרמן (המבחן מובא בנספח), וכן הצעות מפורטות לטיפול בכל מצב בהתאם לממצאי הבדיקה. ההצעות הטיפוליות מבוססות על נסיון רב בעבודה עם ילדים חריגים. יצויין, כי ניתן ליישם את הטיפול המובא גב ללא קשר למבחן המופיע בספר.
ד"ר שמעון סימפסון עשה את עבודת הדוקטורט שלו ב”ישיבה-יוניברסיטי” בניו-יורק ובמקביל הוסמך לשמש כמדריך בפסיכודיאגנוסטיקה, פסיכותרפיה וכן כפסיכולוג חינוכי. כיום משמש כראש המגמה לחינוך מיוחד בביה”ס לחינוך באוניברסיטת בר-אילן.
יעל בהרב (דקל) בוגרת אוניברסיטת בר-אילן בפסיכולוגיה וחינוך, ותואר שני בפסיכולוגיה-יעוצית קיבלה ב”בואי סטייט קולג'” מרילנד, ארה”ב. כיום עוסקת בהדרכה במשרד החינוך ובהשתלמויות מורים בביה”ס לחינוך באוניברסיטת תל-אביב ובמקביל עובדת בקליניקת הילדים של ”מכון אדלר”.
בעבר פרסמו המחברים את הספר "שיטות למידה בחינוך מיוחד” שהופיע בהוצאת ”אחיאסף” ומאמרים בכתבייעת מקצועיים בארצ ובחו”ל. ד”ר סימפסון פרסם את הספר "מדריך למורה של הילד פגוע המוח" וכן מבחן ”הערכה חינוכית של הילד בגיל הגן”.
פרסומת
לקט ספרים מאת שמעון סימפסון
| שם הספר |
|---|
| דיסלקסיה: תאוריה ומעשה - אבחון וקידום ליקויי קריאה |
| פגיעה מוחית וליקויי למידה |
| הילד לקוי הלמידה: בבית ובבית הספר |
| מבחן אבחון וקידום לגיל הרך - מהדורה חדשה ומשוכללת (כולל שיטת הערכה ודרכי טיפול) |
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של שמעון סימפסון
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים