צמיחה דו-ספרתית / מייקל טריסי

צמיחה דו-ספרתית

מייקל טריסי








ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
524 התעניינו בספר

תקציר הספר
ל מנהל יודע שכשהמשק שוקע בצרות, הצמיחה בלתי אפשרית. הדבר הטוב ביותר שהמנהלים יכולים לקוות לו הוא שמצבם לא יתדרדר. נכון? לא נכון, טוען מייקל טריסי. רבים מראשי התעשייה הנערצים ביותר, אינם מצדיקים את המוניטין שיצאו להם, שכן הם יציגו תוצאות חסרות ברק ? חד-ספרתיות או גרוע מכך ? זמן רב לפני שהמיתון התחיל בכלל. צמיחה היא החמצן של העסק. חברות צומחות ? משגשגות. חברות מתכווצות - גוועות. מייקל טריסי מזהיר שחברות רבות סובלות בימינו לא בגלל איומי הטרור, כלכלה הקופאת על שמריה, או כל אחד מהתירוצים האחרים שמרבים להשתמש בהם. הוא קובע כי: האמת היא שעולם החברות האמריקני סובל מבעיית צמיחה ? בעיה נרחבת, עמוקה, מבנית, המחמירה מרבעון לרבעון בגלל ההתכחשות המתמדת. מחקרו של טריסי מוכיח כי צמיחה דו-ספרתית קבועה איננה בגדר חלום, אלה תרחיש מתקבל על הדעת. חברות כמו "דל", "מדטרוניק" ו"פייצ´קס" עושות זאת במשך שנים. עסקים אלה מצטיינים בצמיחה גבוהה, בונים לעצמם תיקים של יוזמות צמיחה מוצקות, הנשענות על חמישה תחומים נפרדים, ברורים ובני השגה: 1> שמירה על מסד הלקוחות. אחת הדרכים הקלות ביותר לשיפור הצמיחה היא האטת קצב איבוד הלקוחות הקיימים. 2> השגת נתח שוק. זוהי בדרך כלל הדרך הקשה והלא נעימה ביותר לצמיחה, מפני שהיא מחייבת "חטיפת" לקוחות מהמתחרים. 3> ניצול המעמד בשוק. יש להופיע במקום שבו צפויה להתרחש צמיחה כדי להשיג את הצמיחה הקלה ביותר.יש לסמן את פלחי השוק הצומחים במהירות הגדולה ביותר ולהשתלט על נתח מכובד. 4> חדירה לשווקים סמוכים. יש להיכנס לשווקים "שכנים", אבל רק אם הם טומנים בחובם יתרונות מעשיים ומיידיים. 5> השקעה בכיוונים עסקים חדשים. כשהזדמנות מסוימת אינה קשורה לעסק הליבה, יש צורך במיומנויות של משקיעים יותר מאשר במיומנות של מנהלים. תיק צמיחה מוצק אינו חייב לכלול את כול חמשת התחומים האלה, אומר טריסי, אבל עליו לכלול יותר מאחד מהם. חברות רבות כשלו בשנים האחרונות מפני שהסתמכו רק על מעמדן בשוק, אבל כשהשוק הפסיק לצמוח, הן מצאו את עצמן מול שוקת שבורה. רק תיק צמיחה מאוזן יכול להגן על הארגון מפני תהפוכות השוק. בספרם "איך להיות מוביל בשוק", שכיכב ברשימת רבי המכר של"ניו-יורק טיימס", הסבירו טריסי ושותפו לכתיבה כיצד חברות מצטיינות שולטת בשווקים שלהן באמצעות הגשת הצעות ערך טובות יותר ללקוחות שלהן. הספר זה מהווה פריצת-דרך דומה ? הוא חושף את הנוסחה שבה משתמשים עסקים מצטיינים כדי לצמוח ב-10 אחוזים ויותר, שנה אחרי שנה, בימים טובים ובימים רעים. מייקל טריסי הוא יועץ, מרצה, הוגה-דעות בענייני ניהול ויזם בעל שם עולמי. כיום הוא מייסד-שותף ואסטרטג ראשי של GEN3 Partners , משרד ייעוץ מבוסטון ומסנט פטרבורג שברוסיה, העסוק בהצעת מוצרים מבוססי-מדע המהווים פריצת-דרך, למגוון רחב של לקוחות. טריסי כיהן בעבר כפרופסור למנהל עסקים ב-MIT בקיימברידג´, מסצ´וסטס, והיה בעליו של משרד לייעוץ אסטרטגי. בקרו באתר האינטרנט שלו www.michaeltreacy.com




לקט ספרים מאת מייקל טריסי
שם הספר
צמיחה דו
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של מייקל טריסי






©2006-2017 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ