מבוא לשיווק אגרסיבי - חוברת / ג'והן הארפר

מבוא לשיווק אגרסיבי

חוברת

ג'והן הארפר

יצא לאור ע"י הוצאת עתרת, מכיל 53 עמודים,







ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
249 התעניינו בספר

תקציר הספר
השיווק האגרסיבי נולד בתחילתה של המאה ה20 - , לאחר שאוכלוסיית העולם המערבי החלה להיות אוכלוסיית רווחה, הצורכת מוצרי צריכה, אשר מספקים את מאווייו של האדם מעבר לצרכים הבסיסיים, אליהם הורגל מאות בשנים - מזון ולבוש. המהפכה התעשייתית, שהחלה במחצית השנייה של המאה ה18 - , היתה למעשה הגורם המכריע, אשר הביא למהפכת השיווק, שאת תוצאותיה אנו חשים עד היום : המכונה ובית - החרושת החלו פולטים בקצב מסחרר מוצרים רבים וזהים, שהיה הכרח למכור אותם במהירות, כדי להמשיך ולייצר אחרים. בארצות - הברית, שכלכלתה החופשית לא ידעה הגבלות, זכתה תעשיית מוצרי הצריכה לתנופה של ממש. עד ראשית המאה ה20 - נוצר מצב, שבו ההתייעלות והתיעוש הביאו לתפוקה, אשר הדביקה את קצב הצריכה, והאזרח לא היה מסוגל לרכוש כל מה שהתעשייה הציעה לו. יתרה מזאת : נוצרה תחרותיות בשוק החופשי, שנבעה מהעובדה, שיצרנים שונים ייצרו אותו סוג של מוצר בהבדלים דקים. כאשר ניצבת תעשייה יעילה כזו בפני הבעיה כיצד למכור הרבה ומהר, עומדות בפניה שתי דרכים עיקריות: האחת - שיווק מקומי יעיל יותר, והשנייה - יצוא למדינות בחו"ל. תודעת היצוא וחשיבותו היתה נמוכה מאוד בימיה הראשונים של התעשייה המודרנית, עת השיווק המודרני היה בחיתוליו. כך, עיקר התחרות נסב דווקא על השוק המקומי, והמטרה היתה להגדיל את המכירות לשוק זה. לשם כך, צריך היה להפעיל מערכת כלשהי, שתמשוך את תשומת ליבו של הצרכן, הן מבחינה צורנית והן מבחינה איכותית, ותאפשר לו לבחור את המוצרים על - פי טעמו ומצבו הכלכלי. כך, למעשה, נולד השיווק המודרני. השיווק המודרני מבוסס על תחרות, אך יש המתייחסים אליו כאל קרב: הקרב על ליבו של הלקוח. אמצעי השכנוע הראשונים התבססו על תגרנות רחוב, הפצת מודעות, פרסום כרזות ברחובות ותו לא. איש לא דיבר באותם ימים על חדירה לתודעה ושטיפת מוח, על שינוי הרגלים והתנהגות, על התאמת המוצר לפלחי שוק ועל שאר מושגים, המוכרים לנו היום. זה היה שיווק בחיתוליו.




לקט ספרים מאת ג'והן הארפר
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של ג'והן הארפר






©2006-2017 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ