![]() |
|
|
תקציר הספר
הספר אלגברה של צילום הוא מבוא אישי לצילום, הנסמך על דימויים ורשמים שנותרו לאורך שנים של עיסוק במורכבות היחסים בין תמונה ומציאות, צילום ומטאפורה. העבודה בזמן, מולו ובתוכו, מותירה עקבות של פעולהומבני מציאות שהמצלמה יוצרת, מהקמרה אובסקורה של ימי־הביניים ועד למכונות־חיים כסמרטפון, אינסטגרם, זיהוי פנים ברחוב וקולונוסקופיה.
על מה הספר? על חיכוך חיובי בין מושגים, ועל כישורי ההוראה של הצילום; על הסמנטיקה של הדימוי החזותי והיחסים בין דימוי וטקסט; על "אמת“ ועל הפערים בין התופעה לבין הדבר כשהוא לעצמו; על המצלמה כטקסטמדעי וכמכונה, שבכוחה לדוג פיסה קטנה של זמן אל־אישי וא־היסטורי; על תביעתו של היחיד לאוטונומיה, ותלותו בהקשר החברתי־היסטורי; על ריגוש אישי בנוף מסונתז של אדם־מכונה; על גבוה ונמוך ככלים המגרדיםאת פני השטח, פוצעים אותו ומייצרים בו סדקים; על השטח שמפעיל את האירוע, בעוד הצילום מפעיל את הזמן; על הכפירה באור בתנאים של ערפל ובהירּות; על צילום מוזמן ועל צילום בנסיבות פוליטיות; על טכנולוגיהמתיישנת, שמשחררת את האובייקט מחוקי הסחורה; על טראומה ללא תקנה; על העדינות שנעלמה ועל היצירה כהתנגדות. אבי גנור (יליד 1950) - אמן צלם. פעיל באמנות ובצילום מ-1974.
על מה הספר? על חיכוך חיובי בין מושגים, ועל כישורי ההוראה של הצילום; על הסמנטיקה של הדימוי החזותי והיחסים בין דימוי וטקסט; על "אמת“ ועל הפערים בין התופעה לבין הדבר כשהוא לעצמו; על המצלמה כטקסטמדעי וכמכונה, שבכוחה לדוג פיסה קטנה של זמן אל־אישי וא־היסטורי; על תביעתו של היחיד לאוטונומיה, ותלותו בהקשר החברתי־היסטורי; על ריגוש אישי בנוף מסונתז של אדם־מכונה; על גבוה ונמוך ככלים המגרדיםאת פני השטח, פוצעים אותו ומייצרים בו סדקים; על השטח שמפעיל את האירוע, בעוד הצילום מפעיל את הזמן; על הכפירה באור בתנאים של ערפל ובהירּות; על צילום מוזמן ועל צילום בנסיבות פוליטיות; על טכנולוגיהמתיישנת, שמשחררת את האובייקט מחוקי הסחורה; על טראומה ללא תקנה; על העדינות שנעלמה ועל היצירה כהתנגדות. אבי גנור (יליד 1950) - אמן צלם. פעיל באמנות ובצילום מ-1974.
פרסומת