» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (20):
רמת קריאה 16,
ספרות ילדים ונוער למכירה,
ליר,
ילדים,
חדש לגמרי,
מוסיקה שלי,
ילדים שלי,
ה.ס. 2425 2210- 5697,
תומחר ,
היסטוריה של עם ישראל,
ישראל- ציונות, חברה, היסטוריה, פוליטיקה, מלחמות וצבא למכירה,
מוסיקה , אמנויות הבמה, קולנוע למכירה,
היסטוריה למכירה,
עם חתימת המחבר,
זמר עברי / אקורדים,
פעמיים,
צבא ובטחון, ציונות, ישראל והסכסוך, המזרח התיכון למכירה,
ספרי לימוד,
ישראל וציונות,
חינוך,
עוד ...
|
1.
|
|
הספר "התקווה –עבר, הווה עתיד" הוא מסע רב- תחומי בעקבות ההמנון הלאומי. הספר עוקב אחר שיר חי וקיים, הנושם ומתחדש מידי יום בנפש יהודי הארץ והעולם. הספר מגולל את סיפורם הנפתל של מילים ומנגינה המלווים אותנו למעלה מ-120 שנה. ימי "התקווה" כפולים מימי מדינת ישראל , ושורשיה הארוכים נעוצים עמוק במקורות – בתנ"ך, בתולדות העם היהודי בישראל ובגולה, במזמורי העדות, בהיסטוריה העולמית ובתולדות הספרות, המוסיקה והאמנות מן המאה ה-19 ועד ימינו.
הספר מקיף היבטים של "התקווה" כאן ועכשיו – בביצועים השונים (כולל גרסאות רוק, טראנס, סלסה וטראנס) ובויכוחים הציבורים על שינוי המילים והמנגינה, בשימוש בהמנון בקולנוע ובמדיה (כג'ינגל, כפרסומת וכרינגטון) באופן בו מלווה ההמנון אותנו בימים של חול ובימים של שכול, בימי אבל ואפילו... במשחקי כדורגל.
בנוסף כולל הספר הרחבה מפורטת למורה למוסיקה (כולל ניתוח מלודי ,הרמוני וסימפוני ודוגמאות תווים) והרחבות נוספות למורים לספרות, לקולנוע, לסוציולוגיה ולאזרחות.
הספר מלווה בתקליטור ובו קטעים נדירים מביצועים היסטוריים של ההמנון, ושל המקורות המוסיקליים שלו – ממחנות הריכוז להכרזת המדינה, מאולם הקונצרטים ועד מועדון הרוק המקומי , מזמרת חזן בבית הכנסת ועד ברברה סטרייסנד וסאבלימינל. כל אחד מפרקי הספר מלווה בשאלות , בשאלות סיכום ובהצעות לפרוייקטים לתלמידים במטרה לעודד הזדהות, מעורבות ומחוייבות להמנון הלאומי ולערכיו.
הספר הוא פרי תחקיר רב-תחומי בנושא של המוסיקאית ד"ר אסתרית בלצן, המקיימת סדרת קונצרטים עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בנושא "התקווה" בארץ ובעולם. ד"ר אסתרית בלצן ידועה כפסנתרנית יוצרת תוכניות ייחודיות בתחום המוסיקה הקלאסית, שבמרכזם הקשר בין מילים לצלילים ובין המוסיקה לחיים. מהדורה מהודרת זאת של מדריך למורה המלווה בתקליטור היא פרי מאמץ משותף של המרכז לתוכניות לימודים והפיקוח המוסיקלי לרגל חגיגות ה-60 למדינה. ...
|
2.
|
|
"אני שונא לכתוב מכתבים", כותב מוצרט בן ה-7 לאימו. "שונא לכתוב משלוש סיבות: קודם כל - אין לי מה לכתוב. שנית - האצבע כואבת לי. ושלישית - אבא בודאי ימצא איזו שגיאת כתיב". ואף על פי כן מוצרט כתב אלפי מכתבים ואלפי צלילים במשך חייו הקצרים. המכתבים מאפשרים לנו הצצה לחייו של ילד הפלא המפורסם ביותר בכל הזמנים . דרך סיפורו האישי נוכל לעקוב אחר נפתולי חייו ההתחלה המזהירה ועד למוות בחוסר כל. דרך מילותיו של מוצרט, ננסה להתחקות אחר ענק המוסיקה בנעלי הבית שלו: לפני ואחרי הקונצרטים, במסעות המפרכים, בהצלחות ובכשלונות, בימי השגרה ובימי המבחן, בבדידות ובאהבות הקטנות והאסורות - בפסגות ובתהומות שהם חלק מעולמו של כל גאון יוצר. הספר מלווה בדיסק עם מבחר יצוגי מיצירות מוצרט. מבעד לצלילי התזמורת, המקהלה והסולנים - ישמעו גם קולה האישי וצלילי הפסנתר של הכותבת, הפסנתרנית ד"ר אסתרית בלצן. את המכתבים האישיים של מוצרט ובני משפחתו מלווים ציוריה של המאיירת הילה חבקין העוקבים ביד אמן רגישה אחרי ציורי התקופה וצלילי הקלאסיקה.אסתרית בלצן היא פסנתרנית ומוסיקאית, מגישה קונצרטים קלאסיים יחודיים שבמרכזם הקשר בין מילים לצלילים, ובין המוסיקה לחיים. בלצן, ילידת תל-אביב, השלימה לימודי דוקטורט בבית הספר הגבוה למוסיקה מנהטן בניו-יורק, לימדה באקדמיה למוסיקה באוניברסיטת תל-אביב, הקימה ומנהלת את הקתדרה למוסיקה במרכז ענב לתרבות בתל-אביב, עורכת הסדרה "המסע המופלא אל הקלאסיקה" עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בטלוויזיה החינוכית והיא כלת פרס אמנויות הבמה של עיריית תל-אביב. "מכתבים ממוצרט", מאת אסתרית בלצן - הוא הראשון בסדרת הספרים "מוסיקה במבט אחר", המציגה את ענקי המוסיקה במבט אישי, ומתחברת אל האדם שמאחרי האגדה, אל האנושי והילדותי שמאחורי הניצוץ הגאוני....
|
3.
|
|
קשה להי?ת מ?רה וע?ד י?תר קשה להי?ת תלמיד. זה ר?צה ללמד את מה שה?א י?דע, ?דר??, והאחר לא תמיד מצליח ללמ?ד, לא מתאים ל?. ?ך גם המפגש ?ין ענקי המ?זיקה ? ה?י?ד?ן ו??ט?ה?ב?ן. פ?ר?נ?ץ י?ז?ף ה?י?ד?ן, פאפא ה?י?ד?ן, המלחין הדג?ל, לא מבין מד?ע ??ט?ה?ב?ן הצעיר, ההבטחה הגד?לה אינ? מצליח להלחין ?פי שציפה ממנ?, ז?עם ?מבקר א?ת? קש?ת. ??ט?ה?ב?ן הצעיר לא מק?ל את מר?ת? של המ?רה הנכבד, מ?רד, נלחם על עצמא?ת? ?כמ? מתעקש שלא ללמ?ד ממנ?. יחסים מ?ר?בים אלה של מ?רה ותלמיד מז?ירים לא ?עם את סבך היחסים ש?ין ה?רה לילד?. ?ל הדרמה הז? מתרחשת ?ווינה של הקיסר?ת הא?סטר?-ה?נגרית, ?שהמה?כה הצרפתית ונפוליאון ?רקע. הס?פ?ר מל?ו?ה ?דיסק עם מבחר ?צ?גי מיציר?תיהם של ה?י?ד?ן ו??ט?ה?ב?ן. מ???ע?ד לצלילי התזמ?רת, המקהלה והס?לנים ? ?ש?מ?ע? גם ק?לה האישי ?צליל?י ה?סנתר של ה??תבת, ה?סנתרנית ד``ר ?ס?ת?ר?ית ??ל?צ?ן. את דר?ם של שני הי?צרים הגד?לים מל?ווים צי?ריה של המאיירת ה???ה ח?ב?ק?ין הע?קבים ?י?ד אמן רגישה אחרי צי?רי התק?פה ?צלילי המוזיקה. ?ס?ת?ר?ית ??ל?צ?ן היא ?סנתרנית ?מ?סיקאית מק?רית, שי?צ?ר?ת ת?כני?ת ?ח?די?ת ?תח?ם המ?זיקה הקלאסית, ומגישה ק?נ?צ?ר?ט?ים קלאסיים ?ח?דיים ש?מ?ר???ז?ם הקשר ?ין מילים לצלילים, ?בין המ?זיקה ל?חיים. הסדרה ``מ?זיקה ?מ?ט אח?ר``, מציגה את ע?נ?ק?י המ?זיקה ??נ?ע?ל?י ??ית, ?מתח?רת אל האדם שמאחרי האגדה, אל ה?א?נ???י והילד?תי שמאח?רי הניצ?ץ הגא?ני. הספרים ?סדרה ``מ?זיקה ?מ?ט אח?ר`` מאת ?ס?ת?ר?ית ??ל?צ?ן : מכתבים ממ?צ?ר?ט ש???ן על אי ??דד...
|
4.
|
|
קשה להיות מורה. ועוד יותר קשה להיות תלמיד. זה רוצה ללמד את מה שהוא יודע, כדרכן, והאחר לא תמיד מצליח ללמוד, לא מתאים לו. כך גם המפגש בין ענקי המוזיקה - הידן ובטהובן. פרנץ יוזף הידן, פאפא הידן, המלחין הדגול, לא מבין מדוע בטהובן הצעיר, ההבטחה הגדולה, אינו מצליח להלחין כפי שציפה ממנו, זועם ומבקר אותו קשות. בטהובן הצעיר לא מקבל את מרותו של המורה הנכבד, מורד, נלחם על עצמאותו וכמו מתעקש שלא ללמוד ממנו. יחסים מורכבים אלה של מורה ותלמיד מזכירים לא פעם את סבך היחסים שבין הורה לילדו. כל הדרמה הזו מתרחשת בווינה של הקיסרות האוסטרו - הונגרית, כשהמהפכה הצרפתית ונפוליאון ברקע. הספר מלווה בדיסק עם מבחר יצוגי מיצירותיהם של הידן ובטהובן. מבעד לצלילי התזמורת, המקהלה והסולנים ישמעו גם קולה האישי וצלילי הפסנתר של הכותבת, הפסנתרנית ד"ר אסתרית בלצן. את דרכם של שני היוצרים הגדולים מלווים ציוריה של הלה חבקין, העוקבים ביד אמן רגישה אחרי ציורי התקופה וצלילי המוזיקה. הסדרה "מוזיקה במבט אחר", מציגה את ענקי המוזיקה בנעלי בית, ומתחברת אל האדם שמאחרי האגדה, אל האנושי והילדותי שמאחורי הניצוץ הגאוני. ד"ר אסתרית בלצן היא פסנתרנית ומוזיקאית, יוצרת תוכניות יחודיות בתחום המוזיקה הקלאטית, ומגישה קונצרטים שבמרכזם הקשר בין מילים לצלילים, ובין המוזיקה לחיים....
|
6.
|
|
קשה להיות מורה. ועוד יותר קשה להיות תלמיד. זה רוצה ללמד את מה שהוא יודע, כדרכו, והאחר לא תמיד מצליח ללמוד, לא מתאים לו. כך גם המפגש בין ענקי המוזיקה - הידן ובטהובן. פרנץ יוזף הידן, פאפא הידן, המלחין הדגול, לא מבין מדוע בטהובן הצעיר, ההבטחה הגדולה, אינו מצליח להלחין כפי שציפה ממנו, זועם ומבקר אותו קשות. בטהובן הצעיר לא מקבל את מרותו של המורה הנכבד, מורד, נלחם על עצמאותו וכמו מתעקש שלא ללמוד ממנו. יחסים מורכבים אלה של מורה ותלמיד מזכירים לא פעם את סבך היחסים שבין הורה לילדו. כל הדרמה הזו מתרחשת בווינה של הקיסרות האוסטרו-הונגרית, כשהמהפכה הצרפתית ונפוליאון ברקע. הספר מלווה בדיסק עם מבחר יצוגי מיצירותיהם של הידן ובטהובן....
|
|