נעמי בן-גור

נעמי בן-גור

סופרת


1.
אופיר ואבא התכוננו ללכת לגן. לפתע, טיף טיף טף טף, גשם ירד ושטף. אבא הושיט לאופיר מטריה גדולה ואפורה, אך אופיר משך בכתפיו: "לא רוצה את המטריה הזאת. המטריה הזאת לא יפה, המטריה הזאת אפורה." נעמי בן - גור פרסמה יותר משלושים ספרי ילדים, בהם: מגיע לו, עירון וזהירון, תבת הקלקולים, ההר דיגי דיגי, המלך חידדה ועוד....

2.
פעם היתה עכברה קטנה ואפרה. קראו לה סניזי. האף של סניזי היה אדם כי היא כל הזמן התעטשה: אפצ'י...אפצ'י...אפצ'י...

3.
``לא רוצה לשחק עם צביצי הצבי!``אמר פיצי הצבון לאמא שלו.``לא רוצה לשחק עם פיצי הצב.הוא אף פעם לא אומר לי שלום!``אמר צביצי הצבי לאבא שלו.כאשר נפגשו הצבי והצב על שפת הנחל,התחילו לריב, אולם אז......

4.
אחר הצהריים ירדו במבי ורונית לשחק בחצר. רונית עלתה הביתה ובמבי החליטה להישאר ולחכות לאבא שישוב מן העבודה. היא ישבה על הדשא ושיחקה עם בובתה. מעבר לגדר עמד איש והתבונן בה. כיצד הצליח האיש לפתותה? לאן הלכו? איך מצאו אותה ההורים ושכנעו אותה לגלות את הסוד שכפה עליה האיש? "איש שלא מכירים" הוא סיפור מרתק המעביר לילד התנסות חווייתית חזקה והיכרות עם עובדות החיים. הספר חורג מן התפיסה הסטריאוטיפית של "האיש הרע" ושם דגש על המעשה הלא - נעים. המסר המוטמע בסיפור מכוון את הילד לא ללכת עם זרים מבלי לשאול רשות ומעודדו לספר להורים על התנסויות שליליות "סודיות"....

5.
כל ימות השבוע - טרללה, ציר-ציר-ציר, שר הצרצר בחוצות העיר, בעוד הנמלה, טורחת, עמלה. והנה יום שישי, השבת מגיעה - ומי יחגוג עם עוגה נפלאה? בחריזה קולחת ומתנגנת מספרת המחברת מחדש את המשל הידוע על הצרצר והנמלה, מתבלת בהומור ורוקחת סוף מפתיע, מרגש ומחמם לב. נעמי בן גור - פרסמה עד היום יותר מארבעים ספרי ילדים. ספרה הבלש שמפניון והחיפושית שנסעה לאיבוד זכה בפרס זאב לספרות ילדים. שחר קובר - בוגר מכללת שנקר במחלקה לתקשורת חזותית מאיר ספרי ילדים בארץ ובעולם. אייר עד היום יותר מעשרים ספרי ילדים....

6.
7.
8.
עירון התעורר בשבת בבוקר. הוא נכנס לחדר השינה של אבא ואמא. במיטה הגדולה, מכורבלים בשמיכה, המשיכו אבא ואמא לישון, כמו שני דובים שנמים את שנת החורף. "אוף, משעמם לי," רטן. "מתי הם כבר יקומו? ומה אעשה בינתיים? אולי... אולי..." נעמי בן - גור פרסמה יותר משלושים ספרי ילדים, בהם: ההר דיגי - דיגי, קוראים שש, סירת המטאטא, מגדל של נמלים, איש שלא מכירים, המלך חידדה, אין לי עם מי לשחק, מי ראשון מי אחרון, עירון וזהירון, הכעך שברח ועוד....

9.
סבא מביא לעירון מטאטא במתנה. עירון מסתגר בחדרו ומפליג, בעזרת המטאטא, למרחקים. הוא נלחם בכריש, מציל את חברו הנמר ולוכד את ראש השודדים, המוביל אותו לתבת האוצר. שבע הרפתקאות שב עירון לחיקו של סבא, המפליג בסיפורים......

10.
סדרה כתובה ומאוירת היטב, מיועדת לפעוטות הפוגשים בספר לראשונה, וגם לילדים המתחילים לקרוא בעצמם. בדרך סיפורית ומשעשעת מקנה הסדרה לילד מושגי יסוד וידע, מפתחת את החשיבה שלו ומעניקה לו חוויה ספרותית. כל סיפור מחורז, קצבי וקולח מלא דמיון, שעשוע והומור, היגיון ואי - גיון (נונסנס). פעוטות ישמחו להאזין לסיפורים שוב ושוב; תלמידים בראשית קריאה ישמחו לקרוא את הספר בעצמם; ועד מהרה ילמדו אלה וגם אלה את הסיפורים בעל - פה וידקלמו אותם תוך דפדוף ועיון באיורים המרהיבים. האיורים עשויים ברגישות ובאהבה, ומאיירים את הסיפור בקו נקי וברור, בצבע מלא ובהומור....

11.
12.
קם בבוקר מר חתול. מיאו... הוא מפהק מיאו... הוא מתפנק מיאו... הוא מתמרק חלב מתוק לוקק ולקק ובשמש חם - חם - חם מיבש את השפם. סדרה כתובה ומאוירת היטב, מיועדת לפעוטות הפוגשים בספר לראשונה, וגם לילדים המתחילים לקרוא בעצמם. בדרך סיפורית ומשעשעת מקנה הסדרה לילד מושגי יסוד וידע, מפתחת את החשיבה שלו ומעניקה לו חוויה ספרותית. כל סיפור מחורז, קצבי וקולח מלא דמיון, שעשוע והומור, היגיון ואי - גיון (נונסנס). פעוטות ישמחו להאזין לסיפורים שוב ושוב; תלמידים בראשית קריאה ישמחו לקרוא את הספר בעצמם; ועד מהרה ילמדו אלה וגם אלה את הסיפורים בעל - פה וידקלמו אותם תוך דפדוף ועיון באיורים המרהיבים. האיורים עשויים ברגישות ובאהבה, ומאיירים את הסיפור בקו נקי וברור, בצבע מלא ובהומור....

13.
אמא הוציאה מטפחת משי מהמגרה וגלגלה אותה לרצועה ארוכה. גן - יה עזרה לה לכסות את העיניים. אמא לא ראתה שום דבר... היא לטפה ראש, נגעה בפנים - מי עומד כאן לפנים?...

14.
15.
מדוע כל הגדולים שואלים:איך ילד אחד, מיוחד ויחידאסף ולקח וצבר וחטףאת כל המתיקות מ-אלף עד תו?את סוד המתיקות תגלו בסיפור המשעשע והמחורז, הכתוב לפי סדר אותיות האלף בית....

16.
17.
18.
19.
אחרי שעת קריאה באה עוד שעת קריאה.סדרת ספרים, המתאמת במיוחד לילדים שכבר גלו את הקריאה ומעודדת אותם להמשיך ולקרא.דברים מוזרים קורים בחיים, מוזרים אף יותר מאשר בספרים``. כך אומרת אמא לעירון בשני הספורים שבספר. בספור הראשון האם ובנה עורכים קניות בסופרמרקט. כאשר הקפאית שוקלת את סלסלת הענבים, היא תוהה מדוע משקלה כה רב. בעקבות המקרה המביך הזה מגלה אמא לעירון סוד כמוס מעברה, שמערבים בו העיר ניו יורק, אשה עם כלב הנראה כמו חפושית, שני שוטרים אימתניים וכושי עם טרנזיסטור גדול.בספור השני מחביא עירון בחדרו ביצה של צפור בתקוה שיבקע ממנה גוזל. כאשר נכנסת אמא לכסותו בלילה, היא מגלה כי הילד איננו. ההורים מזעיקים שוטר, וכלם מחפשים את עירון. היכן הוא? מה עלה בגורל הגוזל? האם יזכה עירון בחית מחמד לרמות התנגדותה של אמו? ברגישות, בהומור ובצבעוניות שעל גבול הפנטסטי עוסקים הספורים בנגלה ובנסתר, באסור ובמתר מתוך חיי יום יום של ילד והוריו....

20.
בוקר אחד הסתכלה חיפושית במראה, ספרה נקודות על גופה וקראה: "אללי! יש לי נקודה אחת יותר מידי!" יצאה לחפש בהולה ונסערת: "למי אתן נקודה מיותרת?" סדרה כתובה ומאוירת היטב, מיועדת לפעוטות הפוגשים בספר לראשונה, וגם לילדים המתחילים לקרוא בעצמם. בדרך סיפורית ומשעשעת מקנה הסדרה לילד מושגי יסוד וידע, מפתחת את החשיבה שלו ומעניקה לו חוויה ספרותית. כל סיפור מחורז, קצבי וקולח מלא דמיון, שעשוע והומור, היגיון ואי - גיון (נונסנס). פעוטות ישמחו להאזין לסיפורים שוב ושוב; תלמידים בראשית קריאה ישמחו לקרוא את הספר בעצמם; ועד מהרה ילמדו אלה וגם אלה את הסיפורים בעל - פה וידקלמו אותם תוך דפדוף ועיון באיורים המרהיבים. האיורים עשויים ברגישות ובאהבה, ומאיירים את הסיפור בקו נקי וברור, בצבע מלא ובהומור....

21.
22.
סדרה כתובה ומאוירת היטב, מיועדת לפעוטות הפוגשים בספר לראשונה, וגם לילדים המתחילים לקרוא בעצמם. בדרך סיפורית ומשעשעת מקנה הסדרה לילד מושגי יסוד וידע, מפתחת את החשיבה שלו ומעניקה לו חוויה ספרותית. כל סיפור מחורז, קצבי וקולח מלא דמיון, שעשוע והומור, היגיון ואי - גיון (נונסנס). פעוטות ישמחו להאזין לסיפורים שוב ושוב; תלמידים בראשית קריאה ישמחו לקרוא את הספר בעצמם; ועד מהרה ילמדו אלה וגם אלה את הסיפורים בעל - פה וידקלמו אותם תוך דפדוף ועיון באיורים המרהיבים. האיורים עשויים ברגישות ובאהבה, ומאיירים את הסיפור בקו נקי וברור, בצבע מלא ובהומור....

23.
הב-הב-הב, ציף-ציף-ציף, זום-זום-זום. על כלב, ציפור ודבורה, על פיל וג´ירפה וחיות אחרות כתבה סופרת הילדים נעמי בן-גור, הלחינה יעל ארנון-ורד ואייר רז שלח. הטקסטים מצטיינים בציוריות, בקצב, בצליל וחריזה. האיורים הצבעוניים מאופיינים בקו נקי ובהומור. הלחנים והעיבודים את הילד לבטא את החוויה הספרותית והמוסיקלית באמצעות תנועה חופשית. נעמי בן-גןר, פרסמה יותר משלושים וחמישה ספרי ילדים. יעל ארנון-ורד חלילנית, מלחינה, ומורה למוזיקה...

24.
כשפוף הדבון יושב בגן, לבדו, ניגש אליו דבון אחד. "איך קוראים לך ?" שואל פוף. "מיאו", עונה הדבון הממושקף. פוף צוחק: "מה, אתה חתול ?" כל אחד מספורי פוף מתאר ארוע יומיומי של דבון בגיל הגן, הנעזר בחברתו הנמלה לילי. עוד בסדרה: פוף הולך להסתפר....

25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
אמא ארנבת הביאה לילדיה שלושה גזרים. כל ארנבון רצה את הגזר הגדול ביותר. "בבקשה חמודים, מיד מיד אתן לכל אחד," הבטיחה אמא. האם הצליחה ומה קרה בסוף? סיפור הומוריסטי ומשעשע על בעיה כאובה מאז נברא העולם - קנאת אחים. לילדים ולהורים גם יחד....

32.
33.
34.
35.
סדרה כתובה ומאוירת היטב, מיועדת לפעוטות הפוגשים בספר לראשונה, וגם לילדים המתחילים לקרוא בעצמם. בדרך סיפורית ומשעשעת מקנה הסדרה לילד מושגי יסוד וידע, מפתחת את החשיבה שלו ומעניקה לו חוויה ספרותית. כל סיפור מחורז, קצבי וקולח מלא דמיון, שעשוע והומור, היגיון ואי - גיון (נונסנס). פעוטות ישמחו להאזין לסיפורים שוב ושוב; תלמידים בראשית קריאה ישמחו לקרוא את הספר בעצמם; ועד מהרה ילמדו אלה וגם אלה את הסיפורים בעל - פה וידקלמו אותם תוך דפדוף ועיון באיורים המרהיבים. האיורים עשויים ברגישות ובאהבה, ומאיירים את הסיפור בקו נקי וברור, בצבע מלא ובהומור....

36.
37.
38.
39.
40.
הדוב ישן יותר מידי. דובי, קום! ישנת די! רוצה ממתק? גלידה אולי? ארנבון משוקולד? סוכריה? סדרה כתובה ומאוירת היטב, מיועדת לפעוטות הפוגשים בספר לראשונה, וגם לילדים המתחילים לקרוא בעצמם. בדרך סיפורית ומשעשעת מקנה הסדרה לילד מושגי יסוד וידע, מפתחת את החשיבה שלו ומעניקה לו חוויה ספרותית. כל סיפור מחורז, קצבי וקולח מלא דמיון, שעשוע והומור, היגיון ואי - גיון (נונסנס). פעוטות ישמחו להאזין לסיפורים שוב ושוב; תלמידים בראשית קריאה ישמחו לקרוא את הספר בעצמם; ועד מהרה ילמדו אלה וגם אלה את הסיפורים בעל - פה וידקלמו אותם תוך דפדוף ועיון באיורים המרהיבים. האיורים עשויים ברגישות ובאהבה, ומאיירים את הסיפור בקו נקי וברור, בצבע מלא ובהומור....

41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
סדרת ספרים חדשה לילדים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריאה ומגלים את נפלאותיה.אמא אמרה:- כלב בבית?בשום פנים ואפן לא.נתי אמרה:רק כלבון אחד קטן.למה אמא לא רצתה כלב בבית?והאם הצליחה נתי לשכנע אותה?על כך תקראו בספור גורון.הספור האחר בספר,עץ הכעס הגדול,הוא עוד ספור על נתי -ועל העץ המשנההגדל בחצר שלה....

48.
49.
50.
פוף לא אוהב להסתפר. המספרים עושים לו ציק-ציק-ציק ליד האוזן. אך מה יעשה צ`ופצ`יק הספר כשהנמלה נאחזת בתלתל על ראשו של הדבון ? כל אחד מסיפורי פוף מתאר ארוע מחיי היומיום של דבון בגיל הגן, הנעזר בחברתו של הנמלה לילי. עוד בסדרה: פוף מוצא חברים...

51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
69.
70.
71.
72.
73.
הבלש שמפניון, העוזרת שלו שרון בת השמונה, השכנה דנה שלומדת במכללה, שוקי השומר-שוטר, וגם הכלב מיץ – אותם הכרנו בסיפורה הקודם של נעמי בן גור הבלש שמפיניון והחיפושית שנסעה לאיבוד - יחד עם דמויות נוספות, נחשפים לבעיה חדשה המטרידה את אנשי השכונה. שרון, שכנתו הצעירה והסקרנית של הבלש שמפניון, מחופשת בבגדי אביה, יוצאת לפענח את התעלומה מי גונב כל בוקר לגברת תפוחי את העגבניות מפתח חנות הירקות שלה. מכתב זרוק ברחוב, שכתוב בשפה זרה, מסייע לה לגלות את הגנב, אך גורם לה להתלבטות מוסרית לא פשוטה – האם עליה לחשוף את האמת, גם כשהיא מכירה את מצבו הקשה של גונב העגבניות? ואיך תוכל להסגיר את מי שהיא מכירה? נעמי בן-גור משלבת את אנשי השכונה, את המורים ואת בני כיתתה של שרון בהרפתקה בלשית תוססת ורווית הומור, הנוגעת גם ביחסים שבין אדם וחברו. ספרה הקודם של הסופרת הבלש שמפניון והחיפושית שהלכה לאיבוד, נעמי בן-גור, עיתונאית וסופרת לילדים, פרסמה עד כה יותר מארבעים ספרים, מרצה לספרות ילדים במכללת לוינסקי ובסמינר הקיבוצים. ספרה הקודם ב-סידרת קריאת כיף בגלל עכבר הנפש של אבא מתרחש אף הוא בשכונה תל אביבית, ומאיר יחסי שכנות יפים דרך סיפורן של שתי אחיות, שאביהן מחליט יום אחד לעזוב את משרתו הקבועה והבטוחה ולהגשים את חלומו - ללמוד ספרות באוניברסיטה. ספרה הבלש שמפיניון והחיפושית שנסעה לאיבוד הוא הספר הראשון בסדרת הבלש שמפיניון, והמספר גם הוא על שרון החקרנית והבלתי נלאית ועל השכן שלה שמפניון - זכה בפרס זאב לספרות ילדים....

74.
75.
ליום הֻלדְַּתּו מְבַקֵּשׁ אֵיתָן מֵהוריו שֶׁיכינו לו עוגה עַד הַשָּׁמַים. הַאִם יקבל אֶת מְבֻקָּשׁו?ֹ וְכֵיצַד יגיעַ למְִרומי הָעוגה כְּדֵי לנשף עַל הַנרותֹ? סִפּור שׁופעַ הומור הַמְשַׁלב מְצִיאות וְדִמְיון. נעמי בן־גור – סופרת ילדים, עורכת ומתרגמת. פרסמה כחמישים ספרי ילדים. זכתה בפרס ראש הממשלה לסופרים ובפרס זאב לספרות ילדים. ענת פרי־טל – בוגרת המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, בהצטיינות....

76.

נעמי בן-גור ביקשה ממני להבין; אני הבנתי. היא ביקשה ממני להקשיב; אני הקשבתי. את דפי הספר הצהבהבים גמעתי תוך כמחצית השעה ובלי כל כוונה. לא התכ... המשך לקרוא
17 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ