מדף הספרים של דרור ניר קסטל - הספרים שדירג


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


דרור ניר קסטל
בן 45
תל אביב



Simania RSS

מדף הספרים של דרור ניר קסטל - הספרים שדירג


מיין לפי: הצג כ:
הקובץ על גדת הנהר הוא מבחר שירים שלישי של צ`סלב מילוש בעברית, בתרגומו של דוד וינפלד. המבחר כולל שירים מ1998-1953. מילוש הוא משורר שנזקק לצורות קלאסיציסטיות חמורות, תוך מודעות לכל ניסוי והישגי השירה המודרנית, שירה זו אכן מיוחדת בשילוב שבין החזוני לבין המשמעות הצורנית. שירתו של מילוש חותרת לסינתזה של הנסיון האנושי ב`מאה הרצחנית הזאת`, ו
דן פגיס (1986-1930) הוא מטובי יוצריה של השירה העברית. בספר זה כלולים כל ספרי השירה שפרסם בחייו (שעון הצל, שהות מאוחרת, גלגול, מוח, מלים נרדפות), קובץ אחד שהוצא לאחר מותו (שירים אחרונים), ושירים נוספים מן העזבון. גולת הכותרת של החומר מן העזבון היא היצירה המורכבת "אבא", הרואה כאן אור לראשונה. אלה הם פרקי - פרוזה מיוחדים במינם, שבהם בוחן המשורר
המחזור "שירת עצמי", הנחשב פסגת מפעלו השירי של וולט ויטמן, מוגש בזה לקורא בתרגום חדש. וולט ויטמן (1892 - 1819), מאבות השירה המודרנית, שבר את המוסכמות הספרותיות של התקופה הוויקטוריאנית, וכתב כסוס דוהר בשדה פתוח: שורות ארוכות, ללא חריזה ומשקל, המשקפות נאמנה את רוח החופש של העולם החדש, את מרחבי הנוף האדירים של היבשת, את נשמתו הגדולה והאוהבת
``תודעתו של זנו`` הוא סיפורו של ``אנטי גיבור`` טיפוסי של המאה העשרים. זנו קוזיני, הרודף לשווא אחרי שלוות נפש. הספר כתוב בלשונו המיוחדת של סבבו, שהיא מרושלת משהו ולעתים מסורבלת המשקפת נאמנה את עמידתו של המחבר בשולי העולם הספרותי ``הרשמי`` ואת סלידתו מכל אסתטיזם סגנוני. בלשון זו מעלה זנו את זכרונותיו. בעקבות טיפול פסיכואנליטי שהחל בו ושל
המספר, אינטלקטואל ספקן ואירוני, נוסע ברכבת ממוסקבה לעיירה הקטנה פטושקי לפגוש את אהובתו, ואגב כך אינו חדל לפטפט ולשתות לשוכרה, אם בגפו ואם בחברת הטיפוסים המשעשעים שהוא פוגש בדרך. המציאות הסובייטית שלפני עידן ה"פרסטרויקה" משתקפת במונולוג מבדח, שכולו הומור ש חיים של בוהמיין ושתיין ושנים רבות לא היה לו בית משלו והוא נדד בין בתי ידידי
מה קורה כאשר רופא, שבידיו מופקדים חיי אדם, נתקף בתשוקה נוראה למטופלת שלו, תשוקה שאינה נותנת לו מנוח, ואין לו כל שליטה בה? אמוק הוא סיפור על תשוקתו הסודית והאומללה של רופא, המוצב בארץ נידחת, לאישה מסתורית ויהירה המעבירה אותו על דעתו, משכיחה ממנו את כל כללי האתיקה וממלאה את נפשו ברגשי אשם עד שאינו יכול להכיל עוד. על סיפון ספינה, בחשכת ה
שלד העלילה של "לב האפלה", המפורסמת ביצירותיו של הסופר הפולני - אנגלי, עומד על מסע קולוניאליסטי בלב אפריקה השחורה. זהו מסע שבמהלכו ניגלים לאדם הלבן יצרים, מיסתורין, שגעון ואפלה. תרגום - מופת חדש ליצירתו הנודעת ביותר של הסופר האנגלי - פולני, שהיתה גם ההשראה לסרט המרשים "אפוקליפסה עכשיו", בבימויו של פרנסיס קופולה.
על סיפה של המאה העשרים, ב-1901, מחבר המחזאי השבדי הדגול, אוגוסט סטרינדברג, את המחזה החונך את עידן האוונגרד באמנות החדשה: מחזה חלום, דרמה אקספרסיוניסטית, החושפת את תהומות הנפש, ההזיה והחלום הקיבוציים של המין האנושי המתענה. אגנס, בת האלים, יורדת לאדמה, על מנת ללמוד על בשרה את הניגודים הקוטביים בחוויה האנושית, ולפצח את תעלומת סבלם של בני-
ספר בלי מוסר - השכל. בלי מסר. ועם עושר של הגיון אבסורד,רעיונות פילוסופיים,והרפתקאות לשוניות - הוא למעלה ממאה שנים ספר הילדים המפורסם והמצליח ביותר ובתור שכזה - קוראיו המובהקים הם בני כל הגילים. הבאים מכל התחומים. מפיסיקה ועד פסיכולוגיה,מפילוסופיה עד בלשנות, והם קוראים בו ומוצאים בו עניין מזוויות שונות ומשונות. מטף ועד זקן חווי
האיכר הנוקד גבריאל אוק, בחור בן עשרים ושמונה, שבימות החול בשבוע שיקול דעתו בתבונה ואופיו טוב בכללו, התאהב אהבה עזה בעלמה בת-שבע אֶוֶרדין. בבוקר נאה צחצח את שרשרת שעונו, השחיל שרוכים חדשים בנעליו, כרת והחליק לו מקל-הליכה חדש, לבש את המקטרונית הפרחונית, ובכל שמן השער שהיה בידו הדביק את שערו המתולתל לראשו כאצות-הים על הסלע לאחר השפל. א
מרסו, פקיד צעיר שחי באלג'יר, אינו בוכה בהלויית אמו, רוצח אדם "בגלל השמש", ועל שני אלו נשפט ונידון למוות "בשם העם הצרפתי" - סיפור תמוה ומוזר, ששום דבר אינו מובן בו לאשורו ואף - על - פי - כן הוא מרתק ונקרא בנימה עצורה מתחילתו ועד סופו. "הזר", שהוא הרומן הראשון של אלבר קאמי, יצא לאור ב - 1942 ונמנה עם הידועות שביצירות הספרות המודרנית: "הקוראים נ
ג'ון סטיוארט מיל (1873-1806) היה הפילוסוף המשפיע ביותר בעולם דובר האנגלית במאה התשע עשרה. נחשב כדוברה המעמיק והיעיל ביותר של השקפה ליברלית על אדם וחברה… מיל חשב כי מסתו 'על החירות' היא בעלת הערך הרב ביותר מבין כל ספריו. בה הוא מדגיש את חשיבותה של 'האינדיבידואליות' הזהה, לדעתו, עם המאמץ המתמיד להתפתחות עצמית… בהשפעת דה-טוקוויל, מיל היה מ
הערים הסמויות מעין – קלאסיקה של המאה ה-20, אחת מפסגות יצירותיו של איטאלו קאלווינו. יצירה שנעה בין הריאליסטי לפלאי, יומן מסע הגותי-פיוטי. "הערים שלך אינן קיימות. אולי אף לא היו מעולם. ודאי כי שוב לא תהיינה קיימות לעולם".   כך מעיר הקיסר הסיני קובּלָאִי חאן למרקו פולו, המתאר באוזניו את הערים שראה במסעותיו. חמישים וחמש במספר, ולהן שמות ש
"אילו טקס הנישואים היה שבועה וחוזה חתום בין הצדדים להפסיק לאהוב מאותו יום ואילך, בתמורה לנכסים הפרטיים שהוקנו להם, ולהתרחק ככל האפשר זה מחברת זה בציבור, היו יותר זוגות אוהבים מכפי שיש עכשיו. תאר לעצמך את הפגישות החשאיות בין הבעל והאשה, שנשבעו שבועת שקר, את הכחשות המפגשים ביניהם, את הטיפוס פנימה מבעד לחלונות חדרי שינה, ואת ההסתתרות
עלייתה ונפילתה של העיר מהאגוני היא היצירה המשותפת האחרונה של יוצרי אופרה בגרוש, ברטולט ברכט וקורט וייל. באופרה מהאגוני עורכים השניים חשבון נוקב עם עולמה החומרני והריק מערכים של החברה הקפיטליסטית : העיר מהאגוני היא גן עדן הדוניסטי, שבה הכל מותר – זלילה וסביאה, נשים והימורים, והפשע היחיד הוא חסרון כסף לשלם בעד שפע תענוגותיה. סיפור
'דון קיחוטה', הספר שרק התנ"ך מתחרה בו במספר תרגומיו, נחשב לרומאן המודרני הראשון, ובעיני רבים גם לגדול שבכולם. בעברית לא שפר גורלה של אבן - פינה זו של התרבות העולמית; תרגומו המפורסם של ביאליק הוא רק עיבוד מקוצר. עתה תורגם הספר במלואו, על שני חלקיו, ב"ספריה החדשה". טירופו של דון קיחוטה נעוץ בפריצת הגבול שבין הספרות לבין ה"מציאות": האיש
סטפן צוויג, בן למשפחה יהודית וינאית, היה מן הסופרים המפורסמים בעולם. ספריו, ובהם משחק המלכים, הרומנים ההיסטוריים והביוגרפיים מארי אנטואנט ומרי סטיוארט, תורגמו ללשונות רבות יותר מכל ספר אחר. בפברואר 1942 שם צווייג קץ לחייו. "לאחר שעולם לשוני שקע לגבי, ומולדתי הרוחנית, אירופה, משמידה את עצמה, לא נותר לי למען מה לחיות," כתב. ספר זכרונות
מצחיק, טראגי, מריר, לעגני, מקאברי, פנטסטי, גס, מבריק - אלה כמה מן הכינויים והתארים שקשרה הביקורת העולמית ל"תוף הפח" של גינטר גראס עם הופעתו בסוף שנות החמישים, "יצירת מופת הרסנית" קרא לו מבקר אחד , עמיתו כתב : "הדבר הקרוב ביותר ליצירת - מופת ספרותית שהדור הזה מסוגל ליצור" ואילו מבקר אחר הגדיר אותו כך : "אם העולם שמצייר גראס הוא סיוט אחד


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ