שרה סמילנסקי

שרה סמילנסקי

סופרת


1.
ספר זה מציג בסיס תיאורטי ועדות מעשית למשמעותו המכרעת של המשחק הסוציודרמטי לגבי ההתפתחות הקוגניטיבית, סוציו-ריגשית ואקדמית של ילדים בני שלוש עד שמונה שנים. המחברות מדגימות את יעילותן של גישות התערבות שונות שנועדו לסייע לילדים בפיתוח המשחק. הבסיס להיבטיו התיאורטיים והמעשיים של הספר הוא מחקר וניסויים שנערכו על ידי המחברות ואחרים בארצות הברית, ישראל, וארצות אחרות. ``סולם סמילנסקי להערכת המשחק הסוציודרמטי של ילדים בני 3-8 שנים`` הינו כלי צפייה לאיבחון תקף ומהימן. זהו כלי פשוט יחסית להערכת המשחק מבחינה איכותות וכמותית, והוא מאפשר גם איתור יכולת ורמת משחקו של ילד או של קבוצת ילדים הזקוקים לסיוע בתחום זה. ספר זה נועד לשרת את הצרכים של גננות, מנהלי בתי ספר, פסיכולוגים, יועצים, עובדים סוציאליים, פרופסורים באוניברסיטאות ומכללות, מתווי מדיניות והורים, בעוסקם בפוטנציאל של המשחק ביחס להתפתחותם הקוגנטיבית, חברתית ריגשית ואקדמית של ילדים בני 3-8 שנים. שרה סמילנסקי הינה פרופסור לפסיכולוגיה קלינית וחינוכית של הילד באוניברסיטת תל אביב. היא לימדה באוניברסיטאות אמריקניות, ונילה מחקרים בישראל ובארצות הברית. ד``ר סמינלסקי חיברה ספרים ומאמרים רבים, המבוססים על עבודה קלינית, מחקר וניסויים. בעבודתה נוקטת היא גישות התערבות שונות במטרה לקדם את התפתחותם הקוגנטיבית, חברתית ריגשית ואקדמית של ילדים בני 3-12 שנים מקבוצות אתניות וסוציו אקונומיות שונות. לאה שפטיה הינה חוקרת בכירה במכון הנרייטה סולד למחקר במדעי ההתנהגות. על תחום התעניינותה הרחב ופירדומיה נמנים התפתחות הילד, חינוך קדם בית ספרי, חינוך הורים, שיטות הוראה וחינוך ילדים בעלי ליקויי שמיעה ואחרים....

2.
3.
4.
שרה סמילנסקי, פרופסור במחלקה לפסיכולוגיה ובבית - הספר לחינוך, באוניברסיטת תל - אביב. היא פרסמה ספרים ומאמרים רבים, המבוססים על מחקרים ונסויים שמטרתם טיפוח וקידום של ההתפתחות הלימודית, הריגושית והחברתית של ילדים בגיל 4 - 13 שנים. בשמונה השנים האחרונות עסקה במחקר, בהוראה ובטפול של ילדים להורים גרושים ומשפחותיהם. במהלך המחקרים נבדקו חמש אוכלוסיות: * ילדים להורים גרושים וילדי ביקורת * מבוגרים, שהוריהם התגרשו בילדותם * מורים בביה"ס היסודי ותלמידי מכללות ואוניברסיטאות * גננות שעבדו עם ילדי גן - חובה וטרום חובה * אמהות ואבות גרושים מטרת הספר להעביר את הידע והנסיון שנרכש לקוראים. למי מיועד הספר? הספר מיועד למנהלי בתי-ספר, מורים, גננות, מורים-יועצים, מורות טיפוליות, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מורים וסטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות ולהורים משכילים. כמו כן לשופטים ועורכי דין, העובדים עם משפחות הנמצאות בתהליך גירושין ועם משפחות גרושות....

5.
סיכום של סדרת מחקרים, שבהם נבדקו עמדות של הורים, מורים, מנחי קבוצות הורים ועוד מומחים של מערכת החינוך, והצעת מודל ליחסים בין שתי המערכות המבוסס עליהם. הספר דן בנושא רגיש, מורכב ובעל חשיבות רבה – טיב הקשר בין המשפחה ובית-הספר ומיועד לכל העוסקים בחינוך: הורים, מורים, העוסקים במדע החינוך, פסיכולוגים וכל המעוניינים בתפקודן של המערכת המשפחתית ומערכת החינוך. שרה סמילנסקי היא פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב. ערכה מחקרים רבים במסגרת מכון סאלד והאוניברסיטה ופירסמה מאמרים וספרים בתחומים שונים. נוח פישר הוא פסיכולוג קליני בכיר במכון ארסוף לפסיכותרפיה. מטפל בילדים ובמבוגרים. לאה שפטיה היא חוקרת בכירה במכון סאלד, שבמסגרתו פירסמה עבודות בתחומים רבים, חלקן בשיתוף עם שרה סמילנסק...

6.
7.





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ