מיכל רוזנברג

מיכל רוזנברג

סופר


1.
לקות הלמידה בכלל והאיבחון הדידקטי בפרט, זוכים בשנים האחרונות לתשומת לב רבה הן במערכת החינוך הרגיל והן במערכת החינוך המיוחד. מודעות ציבור המחנכים לנושא לקות הלמידה על כל היבטיה גורמת לכך, שמספר רב של תלמידים מופנה כיום לאיבחון דידקטי. בארץ מצוייס כיום בשימוש איבחונים רבים ושונים לאיתור ליקויי למידה ותפקוד. מטרת ספר זה למפות את רוב האיבחונים אותם רשאי המאבחן הדידקטי להעליר, כאשר מיפוי זה נעשה ללא הערכה, שיפוט או ניפוי. האיבחונים המובאים בספר מופו ומוינו לארבע קטגוריות מרכזיות: * איבחונים לאיתור ליקויים תפיסתיים וקוגניטיביים (ליקויי למידה התפתחותיים). * איבחונים רב - תחומיים * איבחונים לאיתור ליקויי למידה אקדמיים * איבחון התחום הרגשי - התנהגותי כל אחת מהקטגוריות חולקה לתחומי משנה, בהם מפורטים רוב המבחנים המצויים כיום בשימוש בארץ, כגון: תחום חזותי, תחום שמיעתי - פונולוגי, תחום הקריאה, התחום הרגשי - התנהגותי ועוד. הספר מהווה כלי עזר למאבחן הדידקטי ויכול לסייע בידו להתוודע למגוון הרחב של האיבחונים העומדים לרשותו. ...

2.
חוברת זו היא אחת מתוך שש חוברות עבודה לתלמיד, המהוות תכנית שמטרתה לטפח כשירות אוריינית בתהליך רכישת הקריאה. התכנית מסייעת לטפח כשרים לשוניים, קוגניטיביים, חברתיים ותרבותיים. בחוברת שלושים משימות מגוונות בהן משולבות באופן אינטראקטיבי ארבע אופנויות השפה: האזנה, דיבור, קריאה וכתיבה. המשימות בנויות באופן שיטתי ומדורג. בכל אחת מהחוברות אותן המשימות ולפי אותו הסדר, כשאוצר המילים מותאם לתנועות הנכללות באותה חוברת ולקוח מעולמו של הילד. חוברת 1: תנועת קמץ - פתח, עיצורים ושוא. חוברת 2: תנועת קמץ - פתח, עיצורים, שוא וחיריק. חוברת 3: תנועת קמץ - פתח, עיצורים, שוא, חיריק וצירה - סגול. חוברת 4: תנועת קמץ - פתח, עיצורים, שוא, חיריק וחולם. חוברת 5: תנועת קמץ - פתח, עיצורים, שוא, חיריק, צירה - סגול וחולם. חוברת 6: כל התנועות. ניתן להשתמש בחוברות ולהתאימן לכל שיטות הקריאה המקובלות בארץ. לסדרת החוברות מצורף מדריך למורה, בו הצעות לפעילויות אורייניות נוספות, כולל אוריינות מחשב....

3.
פיתוח חשיבה והבנת הנקרא בתהליך רכישת הקריאה מאת מיכל רוזנברג חוברת זו היא אחת מתוך שמונה חוברות עבודה לתלמיד, המהוות תכנית שמטרותיה לפתח חשיבה והבנת הנקרא בתהליך רכישת הקריאה. מטרות התכנית מיושמות בחמש יחידות עבודה הכוללות בסך הכל 24 משימות. א. פיתוח אוצר מלים (10 משימות) ב. טכניקות השלם (5 משימות) ג. מיומנויות חשיבה (5 משימות) ד. רצף (2 משימות) ה. איתור פרטים ורעיון מרכזי (2 משימות) המשימות בנויות באופן שיטתי ומדורג. בכל אחת מהחוברות ניתנות אותן המשימות ולפי אותו הסדר, כשאוצר המלים מותאם לתנועות הנכללות באותה חוברת. ניתן להשתמש בחוברות ולהתאימן לכל שיטות הקריאה המקובלות בארץ. להלן פירוט התנועות הנכללות בכל חוברת. חוברת 1: תנועת ה- X - X בלבד. חוברת 2: תנועת ה- X - X עיצורים, ושוא. חוברת 3: התנועות X - X עיצורים, שוא ו- xי חוברת 4: התנועות X - X עיצורים, ושוא ו- x - x חוברת 5: התנועות X - X עיצורים, שוא ו- x - x ו- xי חוברת 6: התנועות X - X עיצורים, שוא ו- x י חוברת 7: כל התנועות פרט ל x - xו חוברת 8: כוללת את כל התנועות. לסדרת החוברות מצורפת מערכת משחקים המהווה השלמה לתכנית פיתוח חשיבה והבנת הנקרא....

4.
פיתוח חשיבה והבנת הנקרא בתהליך רכישת הקריאה מאת מיכל רוזנברג חוברת זו היא אחת מתוך שמונה חוברות עבודה לתלמיד, המהוות תכנית שמטרותיה לפתח חשיבה והבנת הנקרא בתהליך רכישת הקריאה. מטרות התכנית מיושמות בחמש יחידות עבודה הכוללות בסך הכל 24 משימות. א. פיתוח אוצר מלים (10 משימות) ב. טכניקות השלם (5 משימות) ג. מיומנויות חשיבה (5 משימות) ד. רצף (2 משימות) ה. איתור פרטים ורעיון מרכזי (2 משימות) המשימות בנויות באופן שיטתי ומדורג. בכל אחת מהחוברות ניתנות אותן המשימות ולפי אותו הסדר, כשאוצר המלים מותאם לתנועות הנכללות באותה חוברת. ניתן להשתמש בחוברות ולהתאימן לכל שיטות הקריאה המקובלות בארץ. להלן פירוט התנועות הנכללות בכל חוברת. חוברת 1: תנועת ה- X - X בלבד. חוברת 2: תנועת ה- X - X עיצורים, ושוא. חוברת 3: התנועות X - X עיצורים, שוא ו- xי חוברת 4: התנועות X - X עיצורים, ושוא ו- x - x חוברת 5: התנועות X - X עיצורים, שוא ו- x - x ו- xי חוברת 6: התנועות X - X עיצורים, שוא ו- x י חוברת 7: כל התנועות פרט ל x - xו חוברת 8: כוללת את כל התנועות. לסדרת החוברות מצורפת מערכת משחקים המהווה השלמה לתכנית פיתוח חשיבה והבנת הנקרא....

5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
עניינו של ספר זה בתהליכי חתירתו של ר' עקיבא לחוויית ההכרה של יחידות האל מכל נמצא. המקור שממנו נפתחת אליו הכרה זו אינה אלא יחידותו שלו כאיש ישראל אשר אותה הטביע בו האל מבראשית כאב המוריש את סגולתו לבנו. החוויה העמוקה של גילוי האל בתוך ה"אני", ללא מחיצה של אחרות, היא סוד הידיעה ותכליתה. הדרך אליה רצופה סכנות וייסורים כייסורי דולה הפנינים הצולל עד מוות במצולות עצמו על מנת למצוא את הפנינה הטמונה בצדפתו.  האיש ההולך בדרך אל אהבת האל מגלה בתוך עצמו את ה"אני" האמיתי שלו כאיש ישראל שלם, שבו מתגלמת יחידותו. רק אז יגיע מעצמותו שלו, ולא מהתגלות ולא מגאולה, לחוויית יחידות אלוהיו ולאחדותו עמו באהבה. רבות מהיצירות התנאיות והאמוראיות המובאות בספרה של מיכל רוזנברג מתרקמות סביב גרעין תמטי הנמצא במרכזן – ההתממשות הטרגית של ידיעה אנושית הנוגעת במקורותיה האלוהיים. בין שתי ההוויות ישנן דרכים מגשרות וכולן יוצאות מפנימיותו של האדם אל מרחב המציאות: בחירה אוטונומית בין שתי דרכים – דרך החיים כאהבת האל ודרך המוות כהתנכרות לו; ידיעת ישראל את האל מן ההידמות אליו בתארי האהבה והגבורה בעת שהוא נהרג לנוכח אומות עולם; ידיעת האל מן התורה וקידוש השם; ידיעת האל מן ההתגלות בהעלם. ככל שר' עקיבא מתקרב לחוויית ייחוד האל מתוך יחידותו, גבורתו מפיקה מתוכו את אהבתו,  ואהבתו מפיקה מתוכו את גבורתו. בשיאה שמחוץ לזמן, בהרף העין שבין החיים והמוות, ובין שני העולמות, מסירה האהבה האנושית שהגיעה לשלמותה את המחיצות, או-אז היא נפגשת באהבה האלוהית השלמה, ומתקיים באחדותן הכלל הגדול שהוא תכלית כל התורה: "ואהבת לרעך. כמוך אני ה'".   מיכל רוזנברג היא בעלת תואר שלישי במחשבת ישראל מאוניברסיטת בן גוריון. ספר זה הוא פרי עיבוד מאוחר של עבודת דוקטורט. רוזנברג לימדה שנים רבות במכללה לחינוך על שם קיי, כתבה מחקרים רבים וספרים ביחס לספרות ילדים קלאסית ואגדות תלמודיות. ספרה הקודם, "מפגשים מתוחים בין חכמי ההלכה לבין חכמי הלב", ראה אור בהוצאת מופ"ת (2017)....






©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ