ג

ג'ון לותר לונג

סופר


1.
לפני שהיו מוסיקה – הן היו סיפור.לפני הצלילים – באו המילים. כרמן של פרוספר מרימה – אישה חופשייה, גאה, בוערת בתשוקה ובאומץ, לא נכנעת לשום גבר.המוזיקה של ביזה הזניקה אותה לבמות העולם, בנובלה המקורית מתגלים צדדים פרועים ואפלים יותר בדמותה. מאדאם באטרפליי, כפי שצייר אותה ג'ון לותר לונג – ילדה־אישה הנאחזת באהבה מדומיינת, בעולם שבו תקווה היא טעות מסוכנת.פוצ’יני הפך אותה לדמות אייקונית בעולם האופרה, אך את ראשית דרכה- החלה בפרוזה. רוסלקה מאת אורסט סומוב – אינה בת ים אלא רוח של אישה מתה, השבה מן הקבר כדי לפתות את אהובה לשעבר... ולהשיב לו על בגידתו.אגדת אימה רומנטית אוקראינית, שהיוותה השראה חופשית לאופרה מאת דבוז’אק. לולה, מתוך "אבירות כפרית" מאת ג’ובאני ורגה – רעייה טרייה בכפר סיציליאני, הקרועה בין נישואין לאהוב נעוריה, בין מוסר וקנאה.סיפור קצר, פשוט ומדויק, שהוליד את האופרה הדרמטית של מסקאני. ארבע נשים. ארבע טרגדיות. ארבע יצירות מופת. לראשונה בעברית, הסיפורים הספרותיים שמהם נולדו האופרות הגדולות בכל הזמנים –בתרגום חדש ונאמן, שחושף את הדמויות החשופות, עוד לפני שעלו על הבמה....






©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ